  • Data: 2009-01-03 21:36:24
    Temat: Re: Różnicówki i instalacja w domu
    Od: Konop <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > 1. Różnicówki 3-fazowe w obwodach jednofazowych podłączę tak, że N pójdzie
    > normalnie przez różnicówkę ale trzy wejścia faz zmostkuję i podam tam jedną
    > fazę np L1, na wyjściu zrobię tak aby sumaryczna ilość zabezpieczeń nie była
    > większa niż "amperaż" różnicówki. Ale to tylko w pomieszczeniach gdzie do
    > gniazdek dochodzi jedna i ta sama faza.

    I to jest OK, poza aspektem ekonomicznym, no ale jeśli nie chcesz
    wymieniać, to OK, nie mam zastrzeżeń;););)...

    > 2. Natomiast jeśli w gniazdach tego samego pokoju chcę mieć 2różne fazy na
    > różnych obwodach dam różnicówkę 3-fazową i albo użyję tylko N i 2 fazy
    > (trzecie wejście wolne lub zwarte przed do jednej z faz????) albo i podłączę
    > przez nią jeszcze światło lub trzeci obwód gniazdek na fazie L3

    No i tu mam jedno małe ALE!! Jeśli wystąpi Ci upływ międzyfazowy, który
    w przypadku samych obwodów jednofazowych nie jest sytuacją normalną
    (może oznaczać porażenie albo jego niebezpieczeństwo), wówczas taka
    różnicówka NIE ZADZIALA!! Musisz te obwody zabezpieczyć trzema
    oddzielnymi różnicówkami!! Albo trzema jednofazowymi, albo trzema
    3-fazowymi użytymi tak, jak w punkcie 1. Chyba, że uważasz, że takie
    zabezpieczenia są bez sensu, że ryzyko porażenia międzyfazowego nie
    istnieje itp.. to OK, ale ja bym raczej dmuchał na zimne.

    > 3. Odbiorników 3-fazowych nie będzie, raczej, może gdzieś w piwnicy jedno
    > gniazdo 5 bolcowe ale na nie dam osobną różnicówkę.

    No i tu z kolei musi to być jedna różnicówka 3-fazowa, bo prądy
    międzyfazowe są rzeczą normalną :)...

    > Napis na różnicówce np 40A (bez B)
    >
    > Czy te 40A to cały prąd "wracający N-ką" ? Czy to jest 3x40A ? Brak B
    > oznacza brak zabezpieczenia nadprądowego w różnicówce tak ?

    Za ten brak literki B nie dam głowy... najlepiej sprawdź na stronie
    internetowej producenta :). Jaka to firma?? ;>
    A co do prądu - tak, jest to całkowity prąd płynący którąkolwiek
    gałęzią. Zauważ, że w przypadku urządzeń 3-fazowych płyną także prądu
    międzyfazowe, a więc nie jest tak, że N-ką wraca suma prądów L1+L2+L3
    ;)... W przypadku zastosowanie 3 faz, ale dla różnych obwodów, te prądy
    wyrównawcze też popłyną, ale jak - to zależy od włączonych urządzeń. W
    przypadku podłączenia jednej fazy, niestety, nie ma prądów
    międzyfazowych, więc suma prądów fazowych nie może przekroczyć 40A :(...
    .Tak więc polecałbym dać za taką różnicówką 2x16A do gniazdek i 1x6A do
    oświetlenia :)...

    Pozdrawiam
    Konop