  • Data: 2011-04-12 12:23:38
    Temat: Re: Rozpiska terenowych
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maciej Browarczyk wrote:

    > A czy 'sposób dołączania napędu' zwany napędem stałym to bierzesz pod
    > uwagę?

    Oczywiście. Sam mam zabawkę ze stałym 4x4.

    Ale też należy pamiętać, że samo dołączenie napędu to nie koniec.
    Stały bez jakiegoś rodzaju blokowania w wielu sytuacjach terenowych nie
    wystarcza -- choć i tak to sporo więcej niż jedna ośka. Efekty zależą od
    sposobu blokowania/przyblokowywania (od różnych torsenów przez wisko, lsd
    aż do sztywnej, 100% blokady) i jego sterowania (mniej czy więcej
    automatyki -- od załącza się samo, poprzez rozłącza się samo np. powyżej
    danej prędkości do obsługi w pełni manualnej). Ale to też nie koniec -- bo
    kolejna sprawa to blokowanie mechanizmów różnicowych na osiach (i znów
    jest tych opcji trochę). Mechanizmów różnicowych w samochodzie 4x4 mamy 3
    lub 2 + jakiś "spinacz" niebędący mechanizmem różnicowym -- razem
    kombinacji jest duuużo :)

    pzdr
    \SK