eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRozpiska terenowych › Re: Rozpiska terenowych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.na
    sk.org.pl!news.uni-stuttgart.de!news.belwue.de!news.n-ix.net!news2.arglkargh.de
    !news.wiretrip.org!feeder3.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.242.M
    ISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-ex
    c-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!
    not-for-mail
    Date: Tue, 12 Apr 2011 12:23:38 +0200
    From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20101027)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rozpiska terenowych
    References: <inub4f$e9k$1@news.onet.pl> <i...@b...softax.pl>
    <invi6g$pc9$1@node2.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <invi6g$pc9$1@node2.news.atman.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <o...@b...softax.pl>
    Lines: 30
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.18.189.42
    X-Trace: 1302604202 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2460 83.18.189.42:54672
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2361863
    [ ukryj nagłówki ]

    Maciej Browarczyk wrote:
    > W dniu 2011-04-11 12:49, Sebastian Kaliszewski pisze:
    >
    >> Część beznadziejna, a część lepsza od zwykłych osobówek z AWD / 4WD. W
    >> przypadku suvów patrz na prześwit i na sposób dołączania napędu.
    >
    > A czy 'sposób dołączania napędu' zwany napędem stałym to bierzesz pod
    > uwagę?
    >

    Oczywiście. Sam mam zabawkę ze stałym 4x4.

    Ale też należy pamiętać, że samo dołączenie napędu to nie koniec.
    Stały bez jakiegoś rodzaju blokowania w wielu sytuacjach terenowych nie
    wystarcza -- choć i tak to sporo więcej niż jedna ośka. Efekty zależą od
    sposobu blokowania/przyblokowywania (od różnych torsenów przez wisko, lsd
    aż do sztywnej, 100% blokady) i jego sterowania (mniej czy więcej
    automatyki -- od załącza się samo, poprzez rozłącza się samo np. powyżej
    danej prędkości do obsługi w pełni manualnej). Ale to też nie koniec -- bo
    kolejna sprawa to blokowanie mechanizmów różnicowych na osiach (i znów
    jest tych opcji trochę). Mechanizmów różnicowych w samochodzie 4x4 mamy 3
    lub 2 + jakiś "spinacz" niebędący mechanizmem różnicowym -- razem
    kombinacji jest duuużo :)

    pzdr
    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: