  • 21. Data: 2010-07-20 13:30:45
    Temat: Re: Rozrz?d - wymiana i po tygodniu pada silnik
    Od: "hants" <m...@h...pl>

    "Amir" <d...@S...pl> wrote in message
    news:i240db$pbg$1@inews.gazeta.pl...

    > tylko mogł przez to zgasnąć i już nie odpalić?

    Chodzisz w dziurawych butach? :-)

    Mogles sobie pogiac zawory, albo zrobic dziure w tloku. Pasek mógl to
    wytrzymac, a mechanior oczywiscie bedzie sie wymigiwal od odpowiedzialnosci
    za nieumiejetna instalacje. Popros o test kompresji.

  • 22. Data: 2010-07-20 13:37:48
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 20.07.2010 13:13, Amir pisze:

    > tylko mogł przez to zgasnąć i już nie odpalić?

    Oczywiście. Nie wiem jak oczujnikowany jest ten silnik. Komputer może
    wykrywać rozbieżność pomiędzy czujnikiem położenia wału, oraz czujnikiem
    wałka rozrządu - to raz.
    Może nie być kompresji bo zawory się nie domykają, albo są otwierane za
    wcześnie.
    Niech mechanik pozakłada blokady, jak nie będą pasować to będzie znana
    przyczyna. Potem zrzucenie głowicy i liczenie strat. Przed zdjęciem
    głowicy można też popatrzeć do cylindrów przez endoskop, ślady zaworów
    na tłokach będą jednoznacznie wskazywać o co biega, dadzą też argumenty
    do zdjęcia głowicy. Jako że silnik chodził prawie do końca to jest
    szansa że się uda sporo uratować.

  • 23. Data: 2010-07-20 14:41:45
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

> [...]
    > tłokach będą jednoznacznie wskazywać o co biega, dadzą też argumenty do
    > zdjęcia głowicy. Jako że silnik chodził prawie do końca to jest szansa że

    dziękuję wszystkim,
    chociaż nie brzmi to za ciekawie :)

  • 24. Data: 2010-07-20 14:54:18
    Temat: Re: Rozrząd - wymiana i po tygodniu pada silnik
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@S...pl> napisał w wiadomości

    > SKF - takiej firmy byl komplet roli pasek, pompa

    To teraz jeszcze zobacz czy SKF, czy SKF made in Italy :-)

    J.

  • 25. Data: 2010-07-20 15:09:14
    Od: Konrad L <p...@o...pl>

    > dziękuję wszystkim,
    > chociaż nie brzmi to za ciekawie :)

    No pozostaje zyczyc powodzenia, choc wydaje mi sie ze powinienes byc
    przy tym jak mechanik bedzie tam grzebal, bo jak by nie bylo jest spora
    szansa ze to on zawinil i moze mataczyc :) Znajomosc znajomoscia ale
    jezeli pieniadze wchodza w gre to moze byc roznie.

    Pozdr.

  • 26. Data: 2010-07-20 17:05:22
    Od: "news.mm.pl" <b...@z...pl>

    > Oczywiście. I nawet nie koniecznie o ząbek. Znajomy miał sytuację taką
    > że pasek od alternatora strzelił wkręcił się w ten od rozrządu rozwalając
    > uprzednio maskownicę i przestawił rozrząd o siedem zębów. Już nie odjechał
    > pompa do wymiany (to był diesel)

    a to ciekawe. czemu pompa akurat?

  • 27. Data: 2010-07-20 17:13:22
    Od: "news.mm.pl" <b...@z...pl>

    > Znajomosc znajomoscia ale
    > jezeli pieniadze wchodza w gre to moze byc roznie.

    to że poszkodowany będzie przy naprawie to nic nie pomoże, skoro się nie
    zna.
    jedyne wyjście to rzeczoznawca i rozbiórka przy nim silnika (koszt ze
    200pln).
    rzeczoznawca będzie tez móg świadczyć przed sądem w razie dochodzenia
    odszkodowania.

    tak naprawdę wszystko zależy od uczciwości mechanika - choć nie liczybym na
    to.

    mialem podobny przypadek - żle ustawiony rozrząd i tloki spotykaly się z
    zaworami
    spotykaly się tak przez 1000km (bylem w międzyczasie 3 razy u tego mechanika
    żeby sprawdzi bo praca silnika mi się nie podoba) jak się zawór urwal (pasek
    wciąż by caly)
    to się mechanik wypią bezczelnie, a nie mając rachunku mogem go serdecznie
    pocaować w dupę.

  • 28. Data: 2010-07-20 18:00:37
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski"

    > Możliwe. Acz bardziej prawdopodobne, że został źle założony.

    I ze źle założonym paskiem jeździł tydzień ? fakt, ze się nie znam ale
    wydaje mi się, że objawy źle założonego paska to występują bezpośrednio
    po pierwszym uruchomieniu silnika.

  • 29. Data: 2010-07-20 22:55:30
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > telefonicznie narazie dostałem informacje, że pasek jest ok,
    > i szukają głębiej przyczyny

    Jak pasek ok, a slyszales stuki, po czym wszystko zgaslo, to przygotuj
    sie na gorsza wersje - to, ze panewki poszly. Co prawda nie slyszalem,
    zeby w Oplach, ale czy przy okazji rozrzadu zmieniles tez olej? ;)
    --
    Olleo

  • 30. Data: 2010-07-21 01:24:34
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-07-20 09:59, Amir wrote:
    > Kilka dni temu wymieniałem pasek rozrządu, (w związku z zbliżającym się
    > urlopem, chciałem wszystko aby było cacy)
    >
    > Wczoraj jadę autem, ok 30km/h
    > dojezdzam do skrzyżowania, i cos stukac zaczęło
    > wydawało mi się początkowo, że w wentylator coś wpadło,
    > dałem na luz i przygazowałem, stuku nie było. (podejrzenie najgorszego się
    > pojawiło)
    > ale wbiłem 2kę i delikatnie gaz, stuki są, nagle auto gaśnie, zjezdzam
    > na chodnik, podejrzewalem że coś z silnikiem.
    > (wszystko trwało moze 15s, auto traciło szybko moc)

    raczej takie objawy nie wróżą niczego dobrego... mechanik mówiąc Ci , że
    rozrząd "OK" może po prostu wymigiwać się od odpowiedzialności.
    Generalnie zrobiłbym tak, że znalazłbym innego mechanika - zrobił
    diagnozę, dokładnie sprawdził czy dobrze założony jest rozrząd i czy nie
    przeskoczył pasek np. o kilka ząbków, bo taki stuk to możliwa kolizja
    zaworów z tłokami, a to już lipa, tym bardziej że nie odpala.