    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 11 Feb 2019 06:51:30 -0800 (PST)
    Subject: Re: SX4 2013 jak sprawdzić czy ma 4x4?
    From: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 11 lutego 2019 07:53:42 UTC-6 użytkownik JDX napisał:
    > On 2019-02-11 04:05, s...@g...com wrote:
    > [...]
    problemu na paliwie wyjsc na tyle do przodu ze mozesz remont silnika zrobic i stukac
    kolejne 100-200kkm.
    > Nie sądzę. :-) Jakoś nie sadzę, aby dizel był znacząco oszczędniejszy, o
    > ile w ogóle jest to możliwe, przy kilkukilometrowych przebiegach
    > dziennych po mieście.
    No i masz. Wybral rodzynke i filzuje :)

    Oczywiscie, ale wtedy rownie dobra strategia jest nie kupowac auta tylko jezdzic
    autobusem albo rowerem. Tez bedziesz finansowo do przodu.

    Oczywiste jest ze do miasta na krotkie dystanse dizel jest niedobry.
    Ale juz na dojazdy 20-30km w jedna strone robi sie calkiem ok.

    U mnie dizel po 200kkm to osczednosc w okolicy 8kpln przy zalozeniu ze benzyna spali
    tylko litr wiecej a cena jest ta sama (2000L paliwa - dzis jakies 10kpln).

    A tyle zrobilem w 7 lat. Czyli jazda umiarkowana.

    Zreszta nawet jak pewien czas po warszawie jezdzilem to zamiast tych 4.5-5.5 auto
    palilo 7. Benzyna pewnie nadal by spalila przynajmniej litr wiecej.

    > Do tego ON jest droższy od benzyny o 20-30 gr na
    > litrze, więc oszczędności za nic nie widać. Poza tym na auto z dizlem
    > trzeba wydać więcej przy zakupie, a 100 kkm przy przebiegach j.w. to z
    > 10 lat minimum trzeba robić.

    Jak szukalem auta to nie bylo benzyn a jak byly to drozsze od dizla.
    Nie zawsze jest jak piszesz.

    > Nie, nie widać oszczędności. :-) Do tego te

    U mnie to bylo 8kpln - przynajmniej. Ale ok. Plac wiecej jak lubisz i sie dobrze z
    tym czujesz. Nie musisz mi wierzyc.

    > małe miejskie dizle typu A2, A3, Golf, Meriva, którymi miałem okazję
    > jeździć, zdecydowanie nie zachwyciły mnie swoją żwawością w porównaniu
    > do mojego miejskiego 75 konnego benzynowego potwora. :-D Aczkolwiek
    > lepszymi nie miałem okazji pojeździć, a trzeba przyznać, że,
    > przynajmniej na papierze, nie odstają od benzyn, np. BMW.

    Tu jest tez inna sprawa.
    Trza wiedziec jaki silnik sie kupuje i jaka skrzynie dali do niego.
    Oczywiscie ze mozna pasciakowy zestaw nabyc i potem generalizowac.

    A mozna kupic cos sensownego i nie narzekac.

    Ale patrzac dzis na cenniki widac inna rzecz, nie zwiazana z dizlem/benzyna.
    Auta okropnie podrozaly w ostatnich 7-10 latach a zeby tego nie bylo widac producenci
    pokazuja ceny tych pierdziawek. Jak sie wybierze sensowny silnik to sie okazuje ze
    nie jest dostepny w bieda pakiecie i auto kosztuje pi*oko 2x tyle co bazowy model.

    I to nie jest wina silnika. To wina inflacji ktora producenci chca ukryc.

    Tyle dobrze ze na rynku wtornym (4-5 latki) sytuacja sie nieco poprawia i mozna
    sensowne auta kupic za sensowne pieniadze.