    From: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ściema na dotyk
    Date: Wed, 19 Nov 2014 17:01:43 +0100

    Am 19.11.2014 um 07:14 schrieb s...@g...com:
    > Mam taką starą lampucerę zakupioną jeszcze za komuny. Ponad ćwierć wieku temu!!
    > Uruchamia się łajzę dotknięciem palucha na obudowę. Za pierwszym dotknięciem żarówa
    odpala tak na 1/3 gwizdka, kolejne dotknięcie 2/3 gwizdka, kolejne dotknięcie - full
    power. Kolejne dotknięcie, lampucera gaśnie.

    > Powyższy opis dotyczy prawidłowo działającej lampucery. Ponad ćwierć wieku było OK.
    >
    > No i nagle coś się spie....ło. Lampucera reaguje prawidłowo na dotknięcie z
    palucha. Czyli uruchamia się, stopnie jasności też są akceptowane po kolejnym
    przyłożeniu palucha, niby wszystko OK.

    > Ale... Tak po 2-3 minutach lampucera zaczyna "mrygotać". Tak jakby chciała, a nie
    mogła.

    > Rozebrałem łajzę, znaczy się rozkręciłem zaglądam do jej wnętrza. Jest tam w
    plastykowej skrzyneczce zapakowane PCB z elektroniką.

    > ŁOŁ!!! Za komuny użyli dimmera z importu!! TT6061A. Aplikacja tutaj:
    >
    > http://pdf1.alldatasheet.pl/datasheet-pdf/view/47835
    /TONTEK/TT6061A.html

    > ===========
    >
    > Krok po kroku zrobiłem "reverse eng" z tej płytki. Zgadza się ze schematem podanym
    powyżej. Są drobne różnice. W/g pomiarów R6=8M, R4=2M.

    > No i zamiast C1,C2,C3 są użyte ino 2 kondziory, ale to nie ma nic do rzeczy.

    > Grzeje się R3 (40K/2W !!). Wystarczy podmuchać na dziada i jest trochę lepiej.
    Lampucera przestaje mrygotać. Cholera, nie mam w szpargałach 40K/2W.

    > Czy Waszym zdaniem tutaj jest problem? Sądzę że można dać trochę niższą wartość R3
    (<40K). Co o tym sądzicie?

    myślę, że lepiej nie. Jak masz miejsce, to daj 5x200k/0.5W równolegle. A
    na dzień dobry wymieniłbym C4 i C5, pewnie wyschło im się.

    Waldek