  • Data: 2015-07-05 12:08:56
    Temat: Re: Ścieżki rowerowe w centrach miast to bzdura
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-07-05 11:33, RadoslawF wrote:

    > Załóż białą koszulę, krawat, garnitur a potem wsiądź
    > na rower i dojedź nim te 10 kilometrów do pracy w centrum.

    Jest to pewien problem, choć jest też dość proste rozwiązanie - krawat,
    garniak i białą koszulę zakładasz w pracy, a jedziesz w rowerowych,
    przewiewnych ciuchach z lycry (wcale nie muszą wyglądać pedalsko, jak
    się obawiasz;) i bagażem w sakwie (a nie plecaku) - garniaka nie musisz
    ze sobą wozić. Na krótkich dystansach sprawdza się nawet bez prysznica
    (choć dziś się spocisz, ale spocisz się nawet bez roweru, na 35 nie ma
    mocnych;). Ważne żeby wziąć prysznic przed jazdą i _dokładnie_ wyschnąć.
    Inaczej, przynajmniej ja się pocę. Jak masz szczęści pracować w nowym
    biurowcu (takim z ostatnich 5 lat), to prawdopodobnie masz prysznice dla
    rowerzystów - BREEAM i LEED dają za to punkty do certyfikacji - jedyna
    pozytywna rzecz z tej biurokracji;)

    Nie jest to rozwiązanie idealne, bo w deszcz czy w zimę się średnio
    sprawdza (choć są i tacy), ale generalnie daje radę, czego najlepszym
    dowodem jest że w ciągu dwóch lat stojaki pod "moim biurowcem" zmieniły
    się z hipsterskiej fanaberii w sprzęt mocno oblegany i używany. Kiedyś
    było po jednym stojaku na 6 rowerów przed każdym wejściem, w zeszłym
    roku parkowało tam jakieś 100 rowerów - teraz nie wiem jak, ale
    obstawiam że jeszcze więcej. Generalnie jak ktoś ma 5 km do
    przejechania, to rower jak najbardziej jest sensowną alternatywą. Jak 15
    to już nie dla każdego, ale dalej można rozważać.

    Shrek.