  • 31. Data: 2011-02-02 21:23:17
    Temat: Re: Silnik grawitacyjny
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    bartekltg wrote:

    > Rysunki;) Robione bardzo posmiesznie.
    >
    > http://w724.wrzuta.pl/obraz/77bKgiRWNRZ/ekranowanie

    Rysunki rysunkami, ale skąd kolory? Symulacja czy jakiś skaner?

    Mirek.

  • 32. Data: 2011-02-02 21:26:56
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 2 Lut, 17:09, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

    [perpetuum mobile]

    Ktoś tu sugerowal odpowiedz z okolic poprawnych.
    Energia wewnetrzna ciała to nie tylko temperatura, ale
    i pole magentyczne.

    Energia ze zderzenia pojdzie nei tylko na podgrzanie, ale
    i na pozbycie sie pola magnetycznego ze srodka.
    Dostarczajac energii nie tylko podnosisz temperature,
    ale i zmniejszasz podatnosc magnetyczna, co skutkuje
    zmianami pola. W rezultacie, trzeba znacznie wiekszej
    energii do podgrzania.

    Po szczegoly i konkretne wyliczenia musialbym odkopac
    z szafy stare notatki (i je ponownie zrozumiec;).
    Nawet cykl termodynamiczny da sie z tego zrobić:)

    > Zagadkę wymyśliłem jeszcze na studiach, czyli bardzo dawno temu. Od tego
    > czasu straszę nią napotkanych fizyków. Niektórzy (nawet całkiem dobrzy)
    > po wysłuchaniu przypominają sobie nagle, że mieli właśnie Coś Ważnego do
    > zrobienia.

    Termodynamika fenomenologiczna jest trudna;) Pytales nei tych fizykow
    (a jak ktoś odpowiedzial, to wymagales dosc sporo pracy od kogos
    tym sie nie zajmujacego)
    https://usosweb.mimuw.edu.pl/kontroler.php?_action=a
    ctionx:katalog2/przedmioty/pokazPrzedmiot%28prz_kod:
    1101-548%29

    Mozesz tez elegancko sformulowac pytanie i wrzucic tutaj:
    http://ifd.fuw.edu.pl/index.php?option=com_content&t
    ask=category&sectionid=14&id=35&Itemid=383

    pozdrawiam
    bartekltg

  • 33. Data: 2011-02-02 21:37:20
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 2 Lut, 22:23, Mirek <i...@z...adres> wrote:

    > Rysunki rysunkami, ale skąd kolory? Symulacja czy jakiś skaner?

    Matlab PDE toolbox. Jakaś MES z nieliniowym 'solverem'. Model
    ferromegnetyzmu wziety z ich dokumentacji (mi = mi_max/(1+c|B^2|)
    +mi_0 )
    wartosci stalych rowniez.
    Warunki brzegowe kiepskie, A (potencjal wektorowy) =0.

    Kolor to logarytm kwadratu pola, czyli logarytm pola:)

    Na jakościowy obraz zjawiska wystarczy.

    pozdrawiam
    bartekltg

  • 34. Data: 2011-02-02 21:37:36
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    bartekltg <b...@g...com> napisał(a):

    > t=B3o. Bo
    >
    > Zatrzyma=E6 si=EA nie da. div B =3D 0. Koniec. Zadna linia pola si=EA
    > nie zaczyna ani nie ko=F1czy. Kropka. Ni chuja.

    > pozdrawiam
    > bartekltg
    Wiem że się nie da. To był żart. Ze wiem ale jednak, jakby itd to bym się
    pokusił. To bardzo kuszące zrobić coś co nie dość ze nie zużywa energii to ją
    jeszcze daje. Normalnie butelka niewypitka. Ktoś kto by takie coś zrobił (
    butelkę też) po pól roku mógłby sobie pół Świata kupić. Te lepsze pół dla
    jasności. A moze wierzacy mają rację i raj jest? Jutro kupię trochę magnesów.
    Ludzie na lotto wydadzą więcej przez miesiac niż takie magnesy będą kosztowały
    i też nie wygrywają. Jak by mi sie udało to nie da się tego nie zauważyć.
    Kupię sobie internet na początek i będzie się nazywał kogunet. I Ci wszyscy co
    ze mną koty darli już się bójta. Takie bany polecą, będzie bolało.

  • 35. Data: 2011-02-02 21:42:19
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Feb 2011 12:54:27 -0800 (PST), bartekltg wrote:

    >Zatrzymać się nie da. div B = 0. Koniec. Zadna linia pola się
    >nie zaczyna ani nie kończy. Kropka. Ni chuja.
    >:-)

    Kiedys odkryjemy monopol magnetyczny :-)

    >Obiekt ustawiony za blachą będzie nieco zekranowany, bo
    >linie pola, ktore wychodzą z magnesu (i beda chcialy do neigo
    >wrocic od drugiej strony) będą 'prowadzone' blachą.
    >Rysunki;) Robione bardzo posmiesznie.
    >http://w724.wrzuta.pl/obraz/77bKgiRWNRZ/ekranowanie
    >
    >Masz, kolejno, sam magnes (wlasciwie cewka), pojedyncza
    >blache, kaltka z blachy na cewce i klatka z blachy na ochranianym
    >punkcie.

    A zrob taka pol-klatke, z jednej strony otwarta - ciekaw jestem.

    A potem trudniejsze do zasymulowania - ekran z nadprzewodnika.

    J.

  • 36. Data: 2011-02-02 21:47:17
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 2 Lut, 22:37, "kogutek" <s...@g...pl> wrote:
    > bartekltg <b...@g...com> napisa (a):

    > Wiem e si nie da. To by art.

    Dlatego był uśmieszek a dalej sensowniejsza czesc;)

> [...]
    > pokusi . To bardzo kusz ce zrobi co co nie do ze nie zu ywa energii to j
    > jeszcze daje. Normalnie butelka niewypitka. Kto kto by takie co zrobi (
    > butelk te ) po p l roku m g by sobie p wiata kupi . Te lepsze p dla
    > jasno ci. A moze wierzacy maj racj i raj jest? Jutro kupi troch magnes w.
    > Ludzie na lotto wydadz wi cej przez miesiac ni takie magnesy b d kosztowa y
    > i te nie wygrywaj . Jak by mi sie uda o to nie da si tego nie zauwa y .
    > Kupi sobie internet na pocz tek i b dzie si nazywa kogunet. I Ci wszyscy co
    > ze mn koty darli ju si b jta. Takie bany polec , b dzie bola o.

    Cholerne psuje z googla (wiem, kiedys naprawie czytnik) psują
    p-literki przy niektorych _poprawnych_ kodowaniach. Nie
    wien mawet kogo spamowac w tej sprawie, a z powyzszego
    niewiele jestem w stanie odczytac;(

    pozdrawiam
    bartekltg

  • 37. Data: 2011-02-02 21:50:04
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    bartekltg wrote:

    > Matlab PDE toolbox.

    Ja kiedyś myślałem dopiąć do swojej zabawki CNC jakiś hallotron,
    przeskanować jakieś obiekty i zobaczyć co wyjdzie. Myślałem nawet o
    programie na telefon... ale tutaj jest więcej problemów niż się wydaje.

    Mirek.

  • 38. Data: 2011-02-02 21:57:10
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 2 Lut, 22:42, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Kiedys odkryjemy monopol magnetyczny :-)

    Oby nie, caly formalizm z potencjalem wektorowym sie sypnie;)

    poza tym wielkich problemow nie ma. W rownaniach maxwela jest
    na nie miejsce, a te nadal bedą spalniac prawa zachowania.

    Pomyslmy lepiej, jak skompresowac proznie, zeby wycisnac
    z niej energie prozni;-)

    > A zrob taka pol-klatke, z jednej strony otwarta - ciekaw jestem.

    Polklatke z nad cewka czy polklatke chroniaca punkt?
    Pamietaj, ze to uproszczony model materialu i, co najwazniejsze,
    przypadek dwywymiarowy. Czyli wszytko jest w jednym wymiarze
    prostopadlym do rysunku nieskonczone.

    > A potem trudniejsze do zasymulowania - ekran z nadprzewodnika.

    Z punktu widzenia obslugiwacza klikacza nie jest trudniejsze, wymaga
    ciut wiecej klikow. Trzeba wyciac ekran z obszaru symulacji i zadac
    tam odpowiadnie warunki brzegowe (Neumanna, B_prostopadle=0).
    To idealny nadprzewodnik.

    pozdrawiam
    bartekltg

  • 39. Data: 2011-02-02 22:02:44
    Od: " " <s...@g...pl>

    bartekltg <b...@g...com> napisał(a):

    > =3DB6wia=3D

    > i=3DEA

    > Dlatego by=B3 u=B6mieszek a dalej sensowniejsza czesc;)

    > co
    >
    > Cholerne psuje z googla (wiem, kiedys naprawie czytnik) psuj=B1
    > p-literki przy niektorych _poprawnych_ kodowaniach. Nie
    > wien mawet kogo spamowac w tej sprawie, a z powyzszego
    > niewiele jestem w stanie odczytac;(
    >
    > pozdrawiam
    > bartekltg
    Informuje w skrocie i objasniam. Nie wierze ale kupie magnesy. Moze mnie sie
    uda. tam moze. Na pewno zrobie. Jak potrafie wywalic korek za duzym
    obciazeniem to takiego czegos mialbym nie zrobic. A jak zrobie to kupie na
    poczatek internet zeby sie odegrac na tych co mnie nie lubia. Tak ze czekac
    informacji w tv ze internet sprzedany kogutkowi.

  • 40. Data: 2011-02-02 22:06:09
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 2 Lut, 23:02, " " <s...@g...pl> wrote:

> [...]
    > poczatek internet zeby sie odegrac na tych co mnie nie lubia. Tak ze czekac
    > informacji w tv ze internet sprzedany kogutkowi.

    Jeśli obiecasz, ze zrobisz porzadek z firmami olewajacymi
    polskie znaczki, to popieram;)

    pzdr
    bartekltg