    From: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Silnik indukcyjny jako hamulec dynamiczny
    Date: Sat, 29 Jun 2013 22:35:34 +0200

    > OK, to z tym że masz *zahamowanie* mechanizmu i koniec.

    Oczywiście, ja tak mam, ale Ty niekoniecznie tego chcesz jak zrozumiałem.

    Traktuj silnik jak prądnicę z kilkoma uzwojeniami i stałym
    magnesowaniem. Prądnicę AC oczywiście.

    > Mniej, część energii wytraci się na uzwojeniach silnika krokowego. No i
    > pytanie praktycznie - od jakiego konkretnie typu silnika krokowego
    > zacząć eksperymenty ? Nie mam praktyki z krokowcami, a nie chciałbym
    > żeby mi się rozleciał przy 500 1/min, bez obciążenia ~1000 1/min.

    1000RPM to już może być dużo. Może się okazać, że nie osiągniesz
    momentu, gdyż indukcyjność uzwojeń nie pozwoli na przepływ
    jakiegokolwiek sensownego prądu.

    Szukaj silnika uniwersalnego, najlepiej z jak najmniejszą indukcyjnością
    uzwojeń. Jak trafisz uniwersalny (najczęściej 8 przewodowy) to łącz
    uzwojenia równolegle.

    Mogę Ci podesłać do prób silnik jaki moim zdaniem mógł by się nadawać.
    Silnik będzie do zwrotu, albo odkupienia, jak wolisz.

    Miłego.
    Irek.N.