eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSilnik krokowy i mikrostep › Re: Silnik krokowy i mikrostep
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!goblin2!g
    oblin.stu.neva.ru!xlned.com!feeder7.xlned.com!news2.euro.net!209.197.12.242.MIS
    MATCH!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-
    02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!no
    t-for-mail
    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <4f698b47$0$26696$65785112@news.neostrada.pl>
    <jkd1ec$qtt$1@inews.gazeta.pl>
    <4f6b1a5e$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@m...uni-berlin.de>
    <4f6c2880$0$26701$65785112@news.neostrada.pl>
    <jkhrq2$ea8$1@mx1.internetia.pl>
    Subject: Re: Silnik krokowy i mikrostep
    Date: Fri, 23 Mar 2012 14:28:53 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5512
    Lines: 42
    Message-ID: <4f6c7a9a$0$26686$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 80.55.236.85
    X-Trace: 1332509339 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26686 80.55.236.85:63476
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:628298
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:jkhrq2$ea8$1@mx1.internetia.pl...
    > On 23.03.2012 08:38, 4CX250 wrote:
    >> Wczoraj wieczorem miałem pierwszą randkę z tym sterownikiem. Kilka
    >> spostrzeżeń.
    >> Na najmniejszych obrotach oś silnika trudno jest zatrzymać ręką (silnik
    >> 11,2V 0,44A),
    > Dość wysokie napięcie pracy - zasilasz z odpowiednio większego?

    Kontroler wymaga minimum 15V dla poprawnej pracy. Dałem mu więc minimum
    czyli te 15V.
    Rezystory ograniczające dobrałem tak aby prąd Itrip max wynosił 0,44A czyli
    tak jak chce tego silnik.


    >> Obroty maksymalne jakie udało mi się uzyskać to około 8obr/s.
    > Trochę mało.

    Ano trochę mało, ale dalsze zwiększanie obrotów jest trochę bez sensu gdyż
    moment siada i silnik zacznie gubić kroki pod byle obciążeniem.

    >> Wpisałem do uC tabelę z mikrokrokami, którą znalazłem jako przykładowe
    >> wartości dla tego sterownika, ale efekt jest taki, że na bardzo wolnych
    >> obrotach podczas obracania oś pulsuje, tzn przejścia mikrokroków na
    >> początku oś przyśpiesza, potem zwalnia potem znów przyśpiesza przy
    >> następnym pełnym kroku.

    > Afaik to się może zdarzać jak silnik nie ma zapasu mocy.
    Ale to na biegu jałowym takie efekty są.
    No chyba że dobrać nieco mniejszy rezystor co da większy prądu mostka, np.
    0,6A ale wtedy silnik będzie się grzał.

    Mam jeszcze jeden zgryz. Nie mam noty katalogowej silników krokowych. Są to
    jakieś Japońskie ale stare modele i producent pojechał już z nowościami na
    stronie. Żadnych wykresów momentu, nic nie ma dostępnego. Silniki posiadają
    po 4 uzwojenia które można łączyć w szeregu lub równolegle. Będę musiał
    przećwiczyć zmianę połączenia cewek w szereg co podobno daje większy moment
    przy wyższych obrotach.

    Marek


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: