  • 1. Data: 2011-01-22 20:10:59
    Temat: Re: Silnik od wysuwania tacki CD
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Jeśli chodzi o obroty to poproszę.

    No normalnie... mierzysz długość tacki (wysuw), mierzysz jaka jest
    przkładnia, mierzysz czas wysuwu tacki i masz wszystkie dane do obliczenia
    prędkości.

    A tak na poważnie to kawałek tekturki ze szczeliną, plastelina, transoptor
    szczelinowy i częstościomierz.

    --
    Desoft

  • 2. Data: 2011-01-22 20:53:37
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 22.01.2011 21:10, Desoft pisze:
    > A tak na poważnie to kawałek tekturki ze szczeliną, plastelina,
    > transoptor szczelinowy i częstościomierz.
    To nie takie proste - robiłem ze 2 lata temu na zaliczenie robota
    napędzanego takim silnikiem i obliczenia zrobione przed zamontowaniem
    przekładni nie zgadzały z praktyką po jej montażu ;) - spora różnica w
    obrotach bez obciążenia i przy obciążeniu. (Zasilanie z 9V, regulacja
    obrotów PWM.)

    Michoo

  • 3. Data: 2011-01-22 23:26:33
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]
    > przekładni nie zgadzały z praktyką po jej montażu ;) - spora różnica w
    > obrotach bez obciążenia i przy obciążeniu. (Zasilanie z 9V, regulacja

    Mając moc i obroty można obliczyć moment.
    Można mierzyć pod obciążeniem.

    --
    Desoft