  • 1. Data: 2011-01-22 22:00:23
    Temat: PCB Techno-Service
    Od: Artur <n...@g...com>

    Witam,
    czy Techno- Service wykonuje prototypy dla osób prywatnych, właśnie
    przeczytałem na elektrodzie, że tylko dla firm :/
    Potrzebuję zrobić PCB 4-warstwy do pracy dyplomowej, według ich
    kalkulatora cena płytki 77.5mm x 104.5mm wyniesie 217zł (netto), tym
    czasem w Kono z Gliwic taka płytka to koszt 800zł. Gdzieś jest jakiś
    haczyk?

    --
    Artur

  • 2. Data: 2011-01-22 22:28:27
    Temat: Re: PCB Techno-Service
    Od: RtB <r...@N...onet.pl>

    W dniu 2011-01-22 23:00, Artur pisze:
> [...]
    > kalkulatora cena płytki 77.5mm x 104.5mm wyniesie 217zł (netto), tym
    > czasem w Kono z Gliwic taka płytka to koszt 800zł. Gdzieś jest jakiś

    Za 4 płyty 4-warstwowe wymiarów około 120x120mm zapłaciliśmy u nich na
    pewno mniej niż to, co chce Kono za jedna mniejszą. (nie pamiętam już
    dokładnie, ile - chyba z 600 zł)
    Jak to do pracy dyplomowej, to nie można tego przepchnąć przez
    uczelnię? Powinno się udać - pogadać z promotorem i ruszyć jakoś
    maszynę. Jaka to uczelnia? Jeśli Politechnika Śląska, to można nad czymś
    pomyśleć -> priv.

    Pozdrawiam,

    Piotr

  • 3. Data: 2011-01-23 10:00:59
    Od: " Grzegorz" <k...@g...pl>

    W "WE Direct" (Niemcy - robią prywaciarzom) życzą sobie za taką płytkę 173.42
    EUR (1 szt) za dwie 206.68 EUR a za cztery 272.46 EUR (VAT i przesyłka
    wliczona). Może warto olać polskich cwaniaczków z Technoserwisu dla których
    pieniądz od prywaciarza śmierdzi i zamówić płytki w cywilizowanym kraju? Nigdy
    nie rozumiałem tej durnej selekcji robionej przez różnego rodzaju firemki -
    jeśli ja chcę zostawić u nich swoje pieniądze to powinni się cieszyć, a nie
    grymasić. No ale pewnie lepiej jest pogrymasić a potem ponarzekać jak to ciężko
    w Polsce jest i wogóle...

  • 4. Data: 2011-01-23 11:24:12
    Od: Artur <n...@g...com>

    On 22 Sty, 23:28, RtB <r...@N...onet.pl> wrote:

    >   Za 4 p yty 4-warstwowe wymiar w oko o 120x120mm zap acili my u nich na
    > pewno mniej ni to, co chce Kono za jedna mniejsz . (nie pami tam ju
    > dok adnie, ile - chyba z 600 z )
    >   Jak to do pracy dyplomowej, to nie mo na tego przepchn przez
    > uczelni ? Powinno si uda - pogada z promotorem i ruszy jako
    > maszyn . Jaka to uczelnia? Je li Politechnika l ska, to mo na nad czym
    > pomy le -> priv.

    Dzięki za odpowiedź, niestety nie z Politechniki Śląskiej. Póki co
    wysłałem zapytanie do Techno- Service, czy mi taką płytkę zrobią. Mam
    już zrobiony projekt i nie chciałbym teraz czekać, aż przejdzie to
    przez biurokrację politechniki. Przy okazji poszukiwań innych firm
    trafiłem na Eurocirciuts. Strona internetowa i cennik robią bardzo
    dobre wrażenie :) Wykonują 2 szt. prototypu w przypadku mojej płytki
    koszt to 66 euro z przesyłką UPS-em i terminem 5 dni roboczych. Jeśli
    ktoś ma jakieś doświadczenia z tą firmą to prosiłbym o info.

    --
    Artur

  • 5. Data: 2011-01-23 11:26:30
    Od: Portal <m...@p...onet.usun.to.pl>

    > Jak to do pracy dyplomowej, to nie można tego przepchnąć przez
    > uczelnię? Powinno się udać - pogadać z promotorem i ruszyć jakoś
    > maszynę.

    Do?ładnie - jak robiłem pracę inżynierską na Politechnice Warszawskiej
    to też tak to działało, tylko montaż trzeba było wykonać samemu.
    Oczywiście wymagało to od promotora pociągnięcia za odpowiednie sznurki,
    ale przecież nie mówimy o wielotysięcznych kwotach.

    A swoją drogą to żenada, żeby dyplomant studiów technicznych musiał mieć
    takie dylematy. Na uczelniach o które jakoś się otarłem potem w Danii i
    w Holandii wykonanie działającego prototypu to raczej był obowiązkowy i
    standardowy punkt projektu dyplomowego, oczywiście finansowany przez
    uczelnię tak długo, jak były to wydatki uzasadnione i nieuniknione dla
    danego projektu. Trochę jeszcze wiosen minie zanim i w Polsce
    przynajmniej na przyzwoitych uczelniach to będzie standardem.

    Pozdrawiam
    Portal

  • 6. Data: 2011-01-23 12:32:54
    Od: "neuron" <n...@n...pl>

> [...]
    > nie
    > grymasić. No ale pewnie lepiej jest pogrymasić a potem ponarzekać jak to

    Kolega produkuje plyty cd (nadrukki, zapis danych etc) głównie dla firm ale
    tez mozna sobie nagrac plyte z wesela.
    Z tym ze nie wiedzial o tym ze nadruk prywatnej osobie to i ofszem moze
    zrobic ale juz zapisu tresci na nosnik to nie.
    Skonczylo sie kara za niemanie kasy fiskalnej i jej zakupem. Przez kilka
    plyt rocznie.
    Nie twierdze bo nie wiem jak tego typu ksiegowe kruczki maja sie do
    produkcji PCB ale kolego - jesli jest tak jak mysle ze
    nie prowadzisz zadnej dzialanosci to sobie ja najpierw zaloz, podzialaj do
    pierwszej kontroli a potem sie wypowiadaj w tym tonie. OK?

    Do Artura - zadzwon i pogadaj - to w koncu spoldzielnia stuydencka ( w
    kazdym razie tak kiedys bylo, nie wiem jak dzis) to na pewno beda
    wiedziec co z tym fanstem zrobic

    wojtek

  • 7. Data: 2011-01-23 12:46:28
    Od: "m." <m...@...interia.pl>

    Użytkownik "Portal" <m...@p...onet.usun.to.pl> napisał w wiadomości
    ciach:
    > danego projektu. Trochę jeszcze wiosen minie zanim i w Polsce przynajmniej
    > na przyzwoitych uczelniach to będzie standardem.
    >
    > Pozdrawiam
    > Portal
    Witam.
    Nie wiem jak teraz, ale 12 lat temu robilem projekt ( AGH krakow)
    i dokladnie tak to działało. Być moze teraz jest gorzej....w takim razie
    gdzie ten postep ?.
    m.

  • 8. Data: 2011-01-23 13:28:50
    Od: "dziadek Ben" <j...@o...pl>

    > [...] w Danii i w Holandii [...] wykonanie działającego prototypu [...]
    > finansowany przez uczelnię [...] . Trochę jeszcze wiosen minie zanim i w
    > Polsce [...] to będzie standardem.

    Ależ w Polsce to już jest od dawna! - a przynajmniej było (Politechnika
    Gdańska, lata 1972-99) - nie wiem jak jest teraz.
    --
    dziadek Ben
    [beztego w adresie]

  • 9. Data: 2011-01-23 14:50:00
    Od: Konop <k...@g...pl>

    W dniu 2011.01.23 14:28, dziadek Ben pisze:

    > Ależ w Polsce to już jest od dawna! - a przynajmniej było (Politechnika
    > Gdańska, lata 1972-99) - nie wiem jak jest teraz.

    Politechnika Śląska - stan sprzed 2 lat - projekt sfinansuje Ci
    uczelnia, jeśli praca jest DLA UCZELNI. Zawsze jest kilka tematów w
    stylu "coś przydatnego do laboratorium"... Jakieś makiety do zajęć itp.
    Jak wybierzesz taki temat, to uczelnia za wszystko płaci. W przeciwnym
    wypadku - student sam płaci i pracę zabiera sobie do domu :).
    Ponoć jest opcja, żeby część kasy odzyskać, ale to nie jest duża kwota -
    jednak nie wiem dokładnie jaka, ja z tego nie korzystałem, robiłem pracę
    dla firmy i ze elementy nie płaciłem nic... .

    Konop

  • 10. Data: 2011-01-23 15:08:33
    Od: Portal <m...@p...onet.usun.to.pl>

    dziadek Ben wrote:

    > Ależ w Polsce to już jest od dawna! - a przynajmniej było (Politechnika
    > Gdańska, lata 1972-99) - nie wiem jak jest teraz.

    No właśnie raczej "było".
    Jak robiłem dyplom 5 lat temu na PW, to rozmowa była z kategorii "no
    udało się dla Pana te płytki wyprosić, bo w tym roku nawet na kupno
    nowych krzeseł musimy całą procedurę z pisemnymi uzasadnieniami
    uruchamiać." Przypominam że mówimy o jednej z największych (i na pewno
    nie najbiedniejszej) uczelni technicznej w Polsce.

    I nie ma co tu winić samej uczelni - wszystko rozbija się o ciasne
    budżety, a politycy tym czasem wolą urządzać smoleńskie pyskówki w
    Sejmie niż przygotować porządną ustawę o szkolnictwie wyższym z
    odpowiednim wsparciem budżetowym. Coś się podobno kroi na połowę 2011,
    ale rewolucji bym się nie spodziewał ze względu na zbyt wysoki poziom
    populizmu obecnej ekipy rządzącej. Ale to już NTG.

    Pozdrawiam!
    Portal