  • 151. Data: 2011-03-29 08:51:24
    Temat: Re: Skrzyżowanie - pytanie
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 28 Mar 2011 21:34:47 +0200, Adam Płaszczyca

    > Jeśli pasów wyznaczonych nie ma, to nie można ich
    > ustalić i ten z prawej ma pierwszeństwo.

    Narysowałem ci na przyszłość, żebyś wiedział jak wyznaczyć, jak jechać i
    nikomu szkód nie narobić w wyniku swojej indolencji. Wyznaczyłem ci zarówno
    pas jezdni dla aut skręcających w lewo z wyznaczonych przed skrzyżowaniem
    pasów ruchu jak i linię rozdzielającą pasy ruchu -- na skrzyżowaniu które
    pokonuję codziennie -- Szyszkowa x Al. Krakowska [DC]:

    http://kut.as/04wy
    http://emide.pl/mazda6/szyszkowa.krakowska.jpg

    Przyjrzyj się, przeanalizuj. Przeczytaj ponownie Art. 2.7. i Art. 22.
    zastosuj do innych skrzyżowań. Jedź z bogiem, nie utrudniaj jazdy innym,
    ale przede wszystkim przestań ludziom robić wodę z mózgu, ignorancie.

    Zadanie domowe dla ciebie -- wyznaczyć pas jezdni i pasy ruchu pojazdów dla
    ciągu Szyszkowa -> Krakowska skręt w lewo i uzasadnić dlaczego pojazd
    jadący z prawego pasa nie ma prawa zająć lewego, skrajnego pasa gdy po
    pasie obok porusza się inne auto. :P

    BTW szkoda, że takich zadań nie ma na kursach jazdy, a także wyznaczania
    gdzie zaczyna się skrzyżowanie i gdzie się kończy. Może baranki by się
    nauczyły za wczasu od którego do którego miejsca należy nie wjeżdżać na
    skrzyżowanie jeśli nie ma możliwości zjazdu.

    --
    Pozdor Myjk

  • 152. Data: 2011-03-29 09:13:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 28 Mar 2011 23:37:43 +0200, 'Tom N'

    > Przeczytałem, ale gdybyś pytał o sygnatury, to przepraszam, ale tak z
    > pamięci nie podam...

    Ale co tutaj orzekać? Art. 25.3. stosuje się do specyficznych sytuacji w
    których kierunki ruchu się przecinają, a nie ma defacto skrzyżowania.

    Najprostrzy przykład to skręt z "głównej" w lewo na stację benzynową. Jest
    to obiekt z dojazdem od drogi publicznej. Auto skręcające w lewo musi
    ustąpić pierwszeństwa jadącemu na wprost z przeciwnego kierunku, a także
    skręcającemu w prawo na tę stację -- po to właśnie jest ten zapis -- a do
    wątkowej sytuacji ma się jak pięść do oka.

    --
    Pozdor Myjk

  • 153. Data: 2011-03-29 22:40:11
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 29 Mar 2011 00:07:25 +0200, Myjk napisał(a):

    > Tylko dlatego, że napisałem ci jak krowie na rowie, bo inaczej nie dociera?

    Naprawdę nie tylko dlatego. Ale ciesze się, że przyznajesz (niezależnie od
    powodu), że PoRD jest Ci obcy.

    > Tak. Art. 2.7. Rozumiem, że musiałeś się już
    > czepnąć "literówki" żeby się dowartościować?

    Raczej Twojej 'znajomości' przepisów.

    > Niezły bełkot, sam to wymyśliłeś?

    Siła argumentów powalająca. Owszem, sam wymyśliłem, za to Ty, jak widzę
    argumentów nie masz.
    Dotarło do Ciebie, że pas ruchu to "podłużny pas *JEZDNI* wystarczający do
    ruchu jednego rzędu pojazdów wielośladowych"

    > Znowu chcesz wyciągnąć jakieś przykłady z rękawa?

    Alez skąd, opieram się na tym który sam podałeś - PoRD art. 2 p. 7.
    Jeszcze raz, bo nie dotarło:
    Pas ruchu to "podłużny pas *JEZDNI* wystarczający do ruchu jednego rzędu
    pojazdów wielośladowych"

    Nie dowolny pas, nie w dowolnym kierunku, a pas JEZDNI. Nie pas
    skrzyżowania, nie pas biegnący jak tor jazdy pojazdu, a PAS JEZDNI.
    Jezdnie zaś lecą na wprost przez skrzyżowanie (w większości wypadków). Pasy
    na nich również.

    > ROTFL
    >
    > Nie.

    OK, podaj orzecznictwo, które temu przeczy.

    > Art. 25. mówi o skrzyżowaniach. Ustęp 3. dotyczy przecinania się kierunków
    > jazdy w miejscach innych niż skrzyżowania. Te miejsca są zdefiniowane
    > (właściwie to wykluczone z tej definicji) w Art. 2. 10. czyli w definicji
    > skrzyżowania, a konkretnie:
    >
    > "[...]określenie to nie dotyczy przecięcia, połączenia lub rozwidlenia
    > drogi twardej z drogą gruntową, z drogą stanowiącą dojazd do obiektu
    > znajdującego się przy drodze lub z drogą wewnętrzną;"

    Acha. Czyli na placu na przykład już też nie działa?

    > Czyli jeśli np. z Szosy Lubelskiej będziesz chciał skręcić na posesję, albo
    > na stację, to właśnie masz obowiązek zastosować ustępy 1 i 2 -- czyli
    > ustąpić pierwszeństwa temu jadącemu z naprzeciwka itd. a nie opowiadasz
    > brednie o "wszelkich innych sytacjach".
    Acha. Ale jak z posesji chcę wyjechać, to znowu ten z lewej mi ustępuje, bo
    przecież ten przepis działa wówczas, prawda? Przecież masz przecinanie się
    kierunków poza skrzyżowaniem.

    (no to teraz czekam, aż sam się wypałujesz własnym, durnym przykładem).

    > Miało być ze skrętem w lewo, dwa pasy zmieniające się w jeden. Nagle robi

    Nic takiego u Ciebie nie zauważyłem, że ma tak być.

    > się jeden pas i prosto. Jesteś geniuszem manipulacji. Tak czy siak, jadąc
    > Saską prosto w stronę tego burdelu z halami, masz wyznaczony JEDEN pas
    > przed skrzyżowaniem, i JEDEN na końcu skrzyżowania.

    No ciekawe, bo według mnie na wprost od strony północnej są dwa pasy do
    jazdy na wprost (jeden wyłącznie, a drugi również do skrętu w lewo), ale
    pewnie to jakaś zmyłka i jestem niewidomy.

    > Nie ma takiego skrzyżowania w Krakowie.

    A, faktycznie, przejście z Stella-Sawickiego w Wiślicką. Nie wiem czemu mi
    się te ulice zawsze mylą.

    > Jak zatem ma się to do sytuacji pierwotnej?

    Ano tak, że masz dwa pasy wyznaczone i potem ich brak. Kto ma
    pierwszeństwo? Bo ten z lewej przecież chce pojechać tak, jak go oś drogi
    prowadzi.

    > Ta na środku skrzyżowania? Rozdziela przeciwne kierunki ruchu, żeby
    I absolutnie nie wyznacza pasa ruchu, tak?

    --
    ___________ (R)

  • 154. Data: 2011-03-29 22:52:56
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 28 Mar 2011 23:23:51 +0200, Myjk napisał(a):

    > Art. 2.7. i Art. 22.

    Art 2.7 mówi, że pas ruchu to "podłużny pas *JEZDNI* wystarczający do ruchu
    jednego rzędu pojazdów wielośladowych"
    Co oznacza, że przy skrzyżowaniu dwóch dróg, z których każda ma jezdnię
    pasy ruchu idą na wprost.
    Oznacza to równiez, że przy skręcie obydwoje kierowcy zmieniają pasy ruchu,
    zatem ten z lewej ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa temu, kto na pas na
    który zamierza wjechać wjeżdża z prawej.

> [...]
    > od ruchu pojazdów.
    Pas ruchu to "podłużny pas *JEZDNI* wystarczający do ruchu jednego rzędu

    Nie ma zależności od ruchu pojazdów. Ma zależność od przebiegu JEZDNI.

    > Tak.

    No to skoro według Ciebie obydwoje jadą swoimi pasami i żaden z nich nie
    zmienia pasa, to znowu ten z prawej ma pierwszeństwo.

    > Też jest jasna. *PRZECZYTAJ* *DEFINICJĘ* *PASA* *RUCHU*. Art. 2.7.

    Pas ruchu to "podłużny pas *JEZDNI* wystarczający do ruchu jednego rzędu
    pojazdów wielośladowych"

    Czytam - pasy idą prosto.

    > Na podcieranie tyłka też masz w kiblu instrukcję? Pewnie wydrukwoaną na
    > papierze toaletowym, żeby się nie zgubiła... Inaczej mógłbyś się pogubić,
    > co?

    Dziękuję za przyznanie, że przebieg tych pasów wyznacza nie przepis, a
    Twoja wyobraźnia.
    Twoja wyobraźnia nie jest jednak źródłem prawa.

    > Art. 2.7. i Art. 22.
    >
    > Teraz wyjaśnij, po co robić dwa równoległe pasy do skrętu, skoro defacto
    > tylko ten z prawej ma szanse normalnie jechać, bo ten z lewego będzie
    > notorycznie stać.

    Po nic. Bez wyznaczenia pasów na skrzyżowaniu takie działanie jest
    bezcelowe. Jak 90% działań naszych drogowców.

    > Buuu, inni wiedzą (prawie wszyscy, a jak nie wiedzą to jest dzwonek), tylko
    > Adaś nie wie.

    Inni myślą, że wiedzą, a jak jest dzwonek, to mówią, że policja zła, że sąd
    zły, że droga zła [(c) Javelin] tylko nie oni.

    > ROTFL http://kut.as/2vl -- przecinając Marszałkowską ze Świętokrzyskiej
    > też biedaku nie będziesz wiedział jak przejechać przez skrzyżowanie? Nie
    > jesteś w stanie ustalić jak biegną pasy ruchu? Narysować kreseczki?

    Ależ wiem, jak one biegną - tak jak prowadzą jezdnie. Na wprost, poza
    miejscem gdzie jeden z nich jest wyznaczony wysepką obszaru wyłączonego z
    ruchu.

    > Ustęp trzeci odnosi się tylko do paru specyficznych sytuacji.
    > Nie ma zastosowania w żadnym z omawianym przez nas przypadku.

    To Twoje zdanie. Sądy uznają inaczej.

    > Zanim dojdziesz do Art. 22. i zaczniesz się nim podpierać, przeczytaj 100x
    > (powinno starczyć) i spróbuj zrozumieć czym jest PAS RUCHU.

    Ależ ja rozumiem, pas ruchu to "podłużny pas *JEZDNI* wystarczający do
    ruchu jednego rzędu pojazdów wielośladowych"

    Nie jest to pas będący torem ruchu pojazdu.

    > To też ci narysować, drogie dziecko?

    Nie, podaj definicję. Przecież PoRD na pewno ją ma.

    > Podaj sygnatury, swoje powinieneś pamiętać.
    Ostatnia to II W 174/10 - Sąd Rejonowy w Międzyrzeczu.
    Ja wyjeżdżałem z drogi podporządkowanej, kolizja z samochodem, który jechał
    drogą z pierwszeństwem przejazdu. I dziwnym trafem to nie ja jestem winny.

    > Jeśli nie zmienią swojego pasa ruchu, to nie.
    To prawda - tylko wtedy pojada prosto :D

    --
    ___________ (R)

  • 155. Data: 2011-03-29 22:58:14
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 29 Mar 2011 08:51:24 +0200, Myjk napisał(a):

> [...]
    > pasów ruchu jak i linię rozdzielającą pasy ruchu -- na skrzyżowaniu które
    > pokonuję codziennie -- Szyszkowa x Al. Krakowska [DC]:

    Narysowałeś, narysowałeś, tylko zapomniałeś, że pas ruchu to "podłużny pas
    *JEZDNI* wystarczający do ruchu jednego rzędu pojazdów wielośladowych", a
    nie pas wyznaczony torem pojazdu.

    > Przyjrzyj się, przeanalizuj. Przeczytaj ponownie Art. 2.7. i Art. 22.
    > zastosuj do innych skrzyżowań. Jedź z bogiem, nie utrudniaj jazdy innym,

    Przyjrzałem się. Zapraszam zatem na to skrzyżowanie, ja pojadę z pasa 2 od
    lewej na lewy pas, Ty będziesz 'miał pierwszeństwao' i zobaczymy :D

> [...]
    > ciągu Szyszkowa -> Krakowska skręt w lewo i uzasadnić dlaczego pojazd
    > jadący z prawego pasa nie ma prawa zająć lewego, skrajnego pasa gdy po

    Pomijając Twoje wyobrażenia jadący z pasa 2 od lewej ma prawo wjechać na
    lewy pas, a ten z lewego ma obowiązek mu ustąpić pierwszeństwa.

    Istotnie, nauczyłbyś się, Baranku.

    --
    ___________ (R)

  • 156. Data: 2011-03-29 22:58:34
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 28 Mar 2011 23:28:03 +0200, Myjk napisał(a):

    > Jeśli uważasz, że będę rozbijał auto tylko po to by udowodnić ci w sądzie,
    > że nie potrafisz czytać ze zrozumieniem to masz nierówno pod sufitem.

    Brave, brave sir Myjk :D

    --
    ___________ (R)

  • 157. Data: 2011-03-30 10:01:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 29 Mar 2011 22:52:56 +0200, Adam Płaszczyca

    > Art 2.7 mówi, że pas ruchu to "podłużny pas *JEZDNI* wystarczający do ruchu
    > jednego rzędu pojazdów wielośladowych"

    Co nie stanowi wykluczenia dla większej ilości pasów ruchu. Nie, nie musza
    być oznaczone i o tym także mówi definicja pasa ruchu -- co przy swojej
    manipulacji, oczywiście wyciąłeś.

    > Co oznacza, że przy skrzyżowaniu dwóch dróg, z których każda ma jezdnię
    > pasy ruchu idą na wprost.

    Pasy ruchu idą tak, jak przepisy pozwalają, dodatkowo często są wymuszane
    przez znaki drogowe, żeby było mniej problemów. Często są pomijane, żeby...
    było mniej problemów. Poważnie chciałbyś, aby każde skrzyżowanie wyglądało
    tak: http://emide.pl/mazda6/szyszkowa.krakowska.a.jpg ?

    > Oznacza to równiez, że przy skręcie obydwoje kierowcy zmieniają pasy ruchu,
    > zatem ten z lewej ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa temu, kto na pas na
    > który zamierza wjechać wjeżdża z prawej.

    Nie. Nic z powyżej wypisanych przez ciebie bzdur nie jest prawdą.
    Naucz się czytać ze zrozumieniem, zwłaszcza PoRD.

    > Pas ruchu to "podłużny pas *JEZDNI* wystarczający do ruchu jednego rzędu
    > pojazdów wielośladowych"
    > Nie ma zależności od ruchu pojazdów. Ma zależność od przebiegu JEZDNI.

    Jezdnia stanowi tylko i wyłącznie podłoże do ruchu pojazdów.
    Ruch pojazdów po jezdni definiują przepisy, a wyznaczają
    znaki drogowe.

    > No to skoro według Ciebie obydwoje jadą swoimi pasami
    > i żaden z nich nie zmienia pasa, to znowu ten z prawej
    > ma pierwszeństwo.

    Pierwszeństwo do czego?

    > Pas ruchu to "podłużny pas *JEZDNI* wystarczający do ruchu jednego rzędu
    > pojazdów wielośladowych"
    > Czytam - pasy idą prosto.

    Pas ruchu to KAŻDY (czyli jeden lub więcej) z podłużnych pasów jezdni...
    Przez przypadek wyciąłeś to cokolwiek istotne słowo, bo nie pasowało do
    twoich wypaczonych reguł poruszania się po drodze?

    > Dziękuję za przyznanie, że przebieg tych pasów wyznacza nie przepis, a
    > Twoja wyobraźnia. Twoja wyobraźnia nie jest jednak źródłem prawa.

    Wyznacza przepis, ale jesteś zbytnim ignorantem, żeby to dostrzec i
    zrozumieć.

    > Po nic. Bez wyznaczenia pasów na skrzyżowaniu takie działanie jest
    > bezcelowe. Jak 90% działań naszych drogowców.

    Problemem nie są drogowcy, tylko ludzie z popękanymi klepkami.

    > Ależ wiem, jak one biegną - tak jak prowadzą jezdnie. Na wprost, poza
    > miejscem gdzie jeden z nich jest wyznaczony wysepką obszaru wyłączonego z
    > ruchu.

    To teraz jak skręcasz też wyznacz sobie pas jezdni na podstawie krawędzi
    dwóch przecinających się drgóg, oraz znaków poziomych -- dzięki temu
    wyznaczysz sobie pasy ruchu. To na prawdę nic trudnego.

    > To Twoje zdanie. Sądy uznają inaczej.

    Podaj przykład.

    >>> Art. 22 nakłada na tego z lewej:
    >>> 1. Obowiązek zachowania szczególnej ostrożności

    > Ależ ja rozumiem, pas ruchu to "podłużny pas *JEZDNI* wystarczający do
    > ruchu jednego rzędu pojazdów wielośladowych"

    Nie rozumiesz, w tym problem. To KAŻDY z podłużnych pasów...
    To znaczy, że może być ich więcej niż jeden.

    > Nie jest to pas będący torem ruchu pojazdu.

    Co definiuje tor ruchu pojazu?

    > Nie, podaj definicję. Przecież PoRD na pewno ją ma.

    Oczywiście, że ma. Jest to opisane w Art. 2.10.

    > Ostatnia to II W 174/10 - Sąd Rejonowy w Międzyrzeczu.
    > Ja wyjeżdżałem z drogi podporządkowanej, kolizja z samochodem, który jechał
    > drogą z pierwszeństwem przejazdu. I dziwnym trafem to nie ja jestem winny.

    Byliście na skrzyżowaniu, poruszaliście się z róznych kierunków -- co to ma
    wspólnego z sytuacją z wątku gdzie pojazdy poruszają się z tego samego i w
    tym samym kierunku? Chcesz orzeczeniem z kompletnie innego przypadku
    uzasadniać kompletnie inny przypadek?

    > To prawda - tylko wtedy pojada prosto :D

    Tak, peeewnie, na manowce pojadą.

    --
    Pozdor Myjk

  • 158. Data: 2011-03-30 10:01:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 29 Mar 2011 22:58:14 +0200, Adam Płaszczyca

    > Narysowałeś, narysowałeś, tylko zapomniałeś, że pas ruchu to "podłużny pas
    > *JEZDNI* wystarczający do ruchu jednego rzędu pojazdów wielośladowych", a
    > nie pas wyznaczony torem pojazdu.

    Nie torem pojazdu, tylko ZNAKAMI DROGOWYMI, ignorancie. Nie widzisz jak są
    oznakowane pasy ruchu przed skrzyżowaniem? Nie widzisz, że pozwalają na tym
    skrzyżowaniu skręcać DWOMA pasami ruchu?

    > Przyjrzałem się. Zapraszam zatem na to skrzyżowanie, ja pojadę z pasa 2 od
    > lewej na lewy pas, Ty będziesz 'miał pierwszeństwao' i zobaczymy :D

    Po tym co tu wypisujesz nie chciałbym nawet koło ciebie przejeżdżać, a co
    dopiero się z tobą "stykać". :|

    PS a sprawa z Moonem już zakończona? Jak wyszło?
    Ostatnio go coś jakby przepraszałeś.

    > Pomijając Twoje wyobrażenia jadący z pasa 2 od lewej ma prawo wjechać na
    > lewy pas, a ten z lewego ma obowiązek mu ustąpić pierwszeństwa.

    Nie ma prawa. Ma swój pas ruchu i prawo do bezpiecznego poruszania się po
    tym pasie.

    --
    Pozdor Myjk

  • 159. Data: 2011-03-30 14:13:47
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Myjk wrote:
    > Który konkretnie? Końcówka Art. 22. 4 ?
    >
    > [...]oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.[...]

    I w zasadzie to wystarcza. Jeśli nawet, jak chce część dyskutujących,
    przyjąć interpretację, że na skrzyżowaniu nie ma pasów (bo pas to część
    jezdni, jezdnia drogi a skrzyżowanie to przecięcie dróg) to każdy
    skręcający w lewo wjeżdża na dowolny pas jezdni na którą skręca *z*
    *lewej* strony! Zarówno ten skręcający z lewego jak i z prawego pasa.
    Żaden z nich nie wjeżdża na pas jezdni za skrzyżowaniem z prawej strony.

    pzdr
    \SK

  • 160. Data: 2011-03-30 14:35:25
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Adam Płaszczyca wrote:
> [...]
    > "Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany
    > ustąpić pierwszeństwa pojazdowi [...] wjeżdżającemu na ten pas z prawej

    Ale w dyskutowanej sytuacji odrzucając interpretację Toma N i Myjka, obaj
    wjeżdżają na ten pas z *lewej* strony :)

    > Dobranoc.

    W rzeczy samej.

    pzdr
    \SK