    From: viktorius <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Sławek Solak (HF5BS) nie żyje
    Date: Wed, 18 Sep 2019 12:23:42 +0200
    <5d80c5f5$0$21613$426a74cc@news.free.fr>
    <qlqs68$2orn$2@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <0...@t...no1>
    <qlrckj$qku$2$Janusz@news.chmurka.net>
    <qlrf4p$3de9$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <qlsqv4$i9h$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <qlsrto$iq3$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    <5d81f5e8$0$515$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2019-09-18 o 11:13, J.F. pisze:

    > Dokladnie.
    > Przy czym celem dyrektywy jest raczej umozliwienie szerokiego
    > zaistnienia takich firm ...

    Jak dla mnie, to jest rozdzielenie kanałów komunikacji w celu większej
    kontroli nad nimi. User loguje się na konto po webie, instytucja
    finansowa po udostępnionym API. Jak taka firma wykorzystująca API banków
    dostanie z jakiegoś powodu bana, to wyłączasz jej dostęp do API i już
    sobie nie poszarżują. Gdy "po staremu" wchodzi logując się jako normal
    user do web GUI banku, bank nie ma możliwość zweryfikowania czy to user
    faktycznie czy ktoś "w imieniu" usera sie zalogował.

    No chyba że zadziała na szerszą skale to:
    https://www.mbank.pl/indywidualny/uslugi/uslugi/doda
    tkowa-identyfikacja/
    Prezentacja działania:
    https://www.youtube.com/watch?v=y-zKCDqnP3k

    Wtedy nawet po pijaku będą problemy z dostępem do własnego konta ;)
    Ale można to tak zrobić, że jak taka żaróweczka się zapali na czerwono,
    to nie zablokuje dostępu do konta, tylko uruchomi dodatkowy sposób
    uwierzytelnienia, np właśnie sms, albo potwierdzenie mobilną aplikacją.
    :)

    Wtedy wilk syty i owca cała, nie ma komplikacji dla usera że trzeba coś
    za każdym razem potwierdzać, a w razie "W" od wielkiego dzwony user
    przepisze ten sms i pożar ugaszony :)

    --
    viktorius