    Date: Tue, 22 Apr 2014 18:36:28 +0200
    From: atm <...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Slow kilka ciekawych na temat Windows Phone

    On 2014-04-22 08:14, ToMasz wrote:
    > Staram się aby moje telefony były w jak najlepszym stanie. po takich
    > upadkach, nawet jak im nie pęknie szybka, mogą tracić zasięg itp.

    Oczywiscie moze, jednak dzieje sie to bardzo rzadko w przeciwienstwie do
    potluczonych wyswietlaczy.

    tak
    > więc obudowa. ale bez jaj, nie s-line, bo to chroni prze zarysowaniem
    > plecków. Moim zdaniem najlepsze są hybrydy, gdzie ochroną jest bardzo
    > miękki silikon, a trzyma go na miejscu twardy plastik. chociaż jak jadę
    > w teren, to zabieram obudowę armour, (armor) króra składa sie z kilku
    > elementów i ma swoją szybkę.

    Tak, wiem ze swietnie chronia jednak taka (jak i kazda inna)
    "prezerwatywka" podowuje, ze telefon nie wyglada dobrze a dodatkowo
    zyskuje na i tak niemalych rozmiarach. Tyle sie pisze o marnym
    samsungowym plastiku. Ale po zalozeniu etui traci to jakiekolwiek
    znaczenie czy pod spodem bedzie szklo, alu czy plastik; i tak bedzie
    wygladalo to zle.

    > teraz sedno sprawy. te obudowy o których wspomniałem można kupić do
    > galaxy234 i iphona - wszystkich modeli i... sporadycznie do innych
    > telefonów. tak więc test upadku tych dwóch - totalnie bez sensu.

    Wg mnie ma spore znaczenie: daje pogladowa wiedze jak zachowa sie dany
    telefon w zyciu codziennym. Zauwaz, ze nie ma tam gotowania:
    http://www.youtube.com/watch?v=Cwgr31I3Wg8
    czy strzelania:
    http://www.youtube.com/watch?v=3XiWD_LSVlk
    (choc akurat w tym tescie tez znalazla sie praktyczna informacja:
    wodoszczelnosc S5 jest watpliwa w przypadku uderzenia o cos twardego w
    wodzie).
    Droptest S2 vs iP4 pokazuje upadki z typowych wysokosci, ktore nie raz i
    nie dwa sie zdarzaja co pokazuja chocby aukcje na Allegro telefonow w
    idealnym stanie z jednym "zadrapaniem" na narozniku.