  • 11. Data: 2017-05-10 08:43:59
    Temat: Re: Smart
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-05-09 o 09:58, r...@k...pl pisze:

    > Przecież napisał... c1, aygo i 107 to to samo. Klepane w Czechach na jednej
    > taśmie.

    Napisał również - "siostra go miała".. Zwyczajnie nie skojarzyłem tych
    symboli z konkretnymi autami.

  • 12. Data: 2017-05-10 08:45:44
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-05-09 o 18:32, Cavallino pisze:

    > Dlaczego?
    > Jako nowy Smart jest droższym autem .....

    Nie wiem, pewnie na stare lata te ograniczenia w funkcjonalności rzutują
    na większe spadki ceny. W przypadku benzyniaków być może chodzi też o
    niską trwałość silników. Sporo opinii w necie że powyżej 100tys
    przebiegu to już może być trup silnika.

  • 13. Data: 2017-05-10 19:06:42
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "re" <r...@r...invalid> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Yogi(n)"

    > Jeżeli szukasz czegoś w tym rozmiarze, to bezawaryjne i oszczędne
    > będzie
    > aygo/c1/107. ...
    > ---
    > Ty widziałeś kiedyś Smarta For Two ?

    Wyższy i krótszy od aygo. Ale klasa A i tu i tu.

    --
    Yogi(n)

  • 14. Data: 2017-05-10 19:52:20
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Trybun" <c...@j...ru> napisał w wiadomości

> [...]
    > po zakupie.,. Oczywiście na niekorzyść Aygo.. Auto ma być nie dla
    > mnie. Znajomego zauroczyła jazda próbna Smartem. Auta potrzebuje do
    > poruszania się w małym mieście (jednak i w nim są problemy z
    > parkowaniem) i najbliższej jego okolicy. Aygo z pewnością będzie
    > droższe od Smarta z tego samego rocznika, wyeksploatowanie
    > przypuszczalnie większe, także chyba nie przebije Smarta w zwrotności.
    > Zagadką mogą być tylko koszty eksploatacji, dostępność części
    > zamiennych, no i awaryjności, ale z tym ostatnim podobno nie jest źle.

    Nie wiem czy będzie droższe, ale aygo z 2005 można kupić za kilka
    tysięcy, a nowe za trzydzieści pięć. Cen smarta nie znam, bo nigdy mnie
    nie interesował, ale net mówi, że nowy to przynajmniej 47.
    Trojaczki -silnik toyoty z VVTi, ocynk, materiały b. fajnej jakości
    (tapicerka, plastiki trochę gorzej). Niezawodność - nie wiem, ale ten
    siostry bez zarzutu.
    W zwrotności nie przebije także taczki, ale co to za argument. Przebije
    wiele innych większych, własnościami trakcyjnymi również. Stopień
    wyeksploatowania zależeć będzie od egzemplarza,więc argument również z
    kapelusza. Trojaczków jest więcej, więc łatwiej trafić niezajechany.
    Ceny części przyzwoite, dostępność b. dobra (ale piszę to na podstawie
    krótkiego żurawia na allegro i iparts, bo poza klockami/tarczami i
    sprzęgłem młoda niczego nie wymieniała. Nie było potrzeby.)
    No ale rzeczywiście - jeśli ma być koniecznie smart, to aygo się nie
    nadaje ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 15. Data: 2017-05-12 03:30:31
    Od: "re" <r...@r...invalid>

> [...]

    > ---
    > Ty widziałeś kiedyś Smarta For Two ?

    Wyższy i krótszy od aygo. Ale klasa A i tu i tu.
    Co ważne "też ma 4 kółka" :-)

  • 16. Data: 2017-05-12 13:14:36
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2017-05-12 o 03:30, re pisze:

    > Użytkownik "Yogi(n)"

    > Wyższy i krótszy od aygo. Ale klasa A i tu i tu.
    > ---
    > Co ważne "też ma 4 kółka" :-)

    I dwa różne rozmiary opon. Inne na przodzie i inne na tyle. Z przodu
    koło szerokie jak przy rowerze, a z tyłu jak w bolidzie F1...

  • 17. Data: 2017-05-13 15:37:59
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-05-10 o 19:52, Yogi(n) pisze:

> [...]
    > potrzeby.)
    > No ale rzeczywiście - jeśli ma być koniecznie smart, to aygo się nie

    No, zwrotność to coś co może stanowić cel sam w sobie. Przecie Smarta
    nikt nie kupuje dla bagażnika czy ilości miejsca dla pasażerów w drugim
    rzędzie siedzeń. Smart to też coś za czym inni się oglądają, oczywiście
    dla jednych jest to bez znaczenia, ale sporo ludzi lubi się wyróżniać w
    tłumie. Miejsca dla kierownika i pasażera tyle co w aucie średniej
    klasy. - Ma i ten Smart swoje zalety... W niedzielę mam go zawieźć na
    giełdę, i gdy na niej nie trafi się coś ciekawego, to zdecydowany jest
    jechać do tego komisu ze Smartem z gotówką w kieszeni. Oczywiście
    zasugeruję mu Twoja opinię, że jest również coś takiego jak Aygo i
    bliźniaki..

  • 18. Data: 2017-05-13 15:48:23
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 13-05-2017 o 15:37, Trybun pisze:

> [...]
    > giełdę, i gdy na niej nie trafi się coś ciekawego, to zdecydowany jest
    > jechać do tego komisu ze Smartem z gotówką w kieszeni.

    Dzisiaj widziałem Smarta z karteczką na szybie, raczej stary, ale był.
    Głogowska przed wjazdem na wiadukt Górczyński, od strony miasta.

  • 19. Data: 2017-05-14 10:11:36
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 12 May 2017 13:14:36 +0200, Kamil 'Model' wrote:

    > Z przodu koło szerokie jak przy rowerze, a z tyłu jak w bolidzie F1...

    Przód 155/60R15, tył 175/55R15 faktycznie magiczne ;)

    Tomek

  • 20. Data: 2017-05-25 23:01:34
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2017-05-08 21:34, Yogi(n) <y...@k...pl> wrote:

> [...]
    > poznaniu. Dużo blachy na drzwiach, twarde plastiki (ale nic nie skrzypi
    > i ładnie spasowane). Bardzo fajne przednie fotele. Przez dziewięć lat,
    > poza elementami eksploatacyjnymi (płyny, klocki,tarcze), wymieniono
    > przycisk awaryjnych (akcja serwisowa), bo popękał samoistnie na słońcu i
    > sprzęgło po stu tysiącach z hakiem. Akumulator, przy jeździe w trybie
    > miejskim (prawie wyłącznie) wytrzymał 8 lat i trzy miesiące. Ruda go nie
    > lubi. Komplet nowych opon (chyba yokohamę kupiła) - 700 PLN. Na miasto
    > i jako drugi samochód w rodzinie - idealne.

    Ja jeździłem parę dni wypożyczalniowym i dla 2 osób zdecydowanie chwalę i
    potwierdzam pochwały powyżej. Wnętrze dla kierowcy jest super przemyślane,
    znacznie lepiej niż standard w dzisiejszych czasach, wszystko jest pod ręką,
    znacznie wygodniejsze niż w smarcie. W mieście nawet nieźle przyspiesza, ale
    powyżej 100 km/h już nie bardzo. Ja jeździłem spokojniej i w trasie typu
    ekspresówka wyszło spalanie 3.5. Miał najeżdżone 50 kkm i nie było widać
    zużycia.