  • Data: 2016-03-16 11:15:06
    Temat: Re: Sonda2 - może być :)
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 16 Mar 2016 10:27:37 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > A czy ktoś wie dlaczego oni to tak robią? Wszędzie jest normalnie,
    > a tu inaczej, więc ktoś musiał w to włożyć konkretną pracę (a kto
    > inny konkretne pieniądze). Badał to ktoś, jakiś psychiatra (biegły
    > rewident, prokurator)?

    Spotkakem się z czymś takim w jakimś serwisie do strumieniowania
    online video przez internet. Miałem za zadanie zrobić kopię nadawanej
    tak konfernecji online dysponując tylko bashem i wgetem. Okazało się,
    ze serwer url do strumienia był w stylu htp://site.com/stream_xxx.ts
    ale po pobraniu tego pliku okazało się, że jest to tylko 30 sekundowy
    kawałek.
    Po podejrzeniu tcpdumpem co robi klient odtwarzający ten url bez
    żadnych przerw (flash) okazało się, że co chwila pobiera inny plik:

    htp://site.com/stream_0001.ts
    htp://site.com/stream_0002.ts

    itd.
    Okazało się, że serwer "nadający" tworzy tak kolejne "chunki" a
    klient je pobiera, po czym po kilku minutach "stare" numerki już
    znikały z serwera. Wystarczyło napisać prosty skrypt pobierający
    klolejne kawałki a później poskladać pojedyncze pliki w jedną całość
    zwykłym cat'em.

    Chunkowanie strumienia często jest w różnych standardach
    strumieniowania video (najczesciej tych windowsowych), ale po kiego
    grzyba nie wiem.

    --
    Marek