    Subject: Re: Sonda2 - może być :)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <a...@n...neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    From: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>
    Date: Wed, 30 Mar 2016 00:44:09 +0200

    > No właśnie, wróćmy do tematu, bo banki to całkiem inna sprawa, o tym też
    > bym mógł trochę. Tu chodzi o proste rzeczy, które na świecie są zwykle
    > rozwiązywane przez darmowy soft, który po prostu działa. A tu ktoś sobie
    > wymyślił, że będzie jedymym, który za to zapłaci (helikopter, pełna
    > stawka godzinowa itd). Teraz pytanie: czyim żywotnym interesom ten miś
    > odpowiada?

    Pewnie chodzi o reklamy. Dostawcy treści za wszelką cenę chcą ich
    wcisnąć ile się da, a ludzie z tym walczą. Po to się robi własne
    mechanizmy strumieniowania żeby "skleić" je w całość z wyświetlaniem
    reklam i nie dać nic za darmo. Do kompletu mechanizmy śledzące, reklama
    kontekstowa etc.
    Druga sprawa która mi przychodzi do głowy to zmniejszenie obciążenia
    infrastruktury. Może małe kawałki da się lepiej zbuforować, może łatwiej
    się na nich pracuje, może da się coś puścić multikastem. I tak obstawiam
    że najważniejsze były reklamy, ale kwestie techniczne też mogły się
    przyczynić.

    Kiedyś TVP dawało dostęp do materiałów na vod.tvp.pl bez reklam, a teraz
    już są. Może sami na to wpadli, może dostali taką funkcję i stwierdzili
    że z niej skorzystają.
    Inna sprawa że firm które to robią nie ma dużo (a nawet to chyba jest
    tylko jedna w Polsce), więc jak już ktoś ma gotową i sprawdzoną
    technologię to i cenę może dać konkurencyjną, no i jest duża szansa że
    nie będzie fakapu.

    Piotrek