    From: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Sprawdzanie poprawności formularzy
    Date: Thu, 22 Jan 2009 23:19:13 +0100

    styczeń roku pamiętnego 2009, prawdopodobnie 22. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Gabriel:

    > Rewelacyjny pomysl:)
    > Wezme wprowadze modyfikacje w swojej wersji skryptu.
    > Lubie ogolne rozwiazania.

    :)

    To jeszcze dwie uwagi. Ale zaznaczam że nie jestem ich pewien i przed
    ich wprowadzeniem należałoby sprawdzić czy są one uzasadnione.

    Po pierwsze, gdyby jakaś przeglądarka zwróciła nodeName nieskładające
    się z samych majuskuł, element ten -- pomimo bycia <fieldset> -- nie
    zostałby pominięty. Dlatego można rozważyć jeszcze wykonywanie
    metody toUpperCase() na otrzymanym ciągu w celu upewnienia się, że
    wielkość znaków nie wpłynie na porównywanie. Ale jeżeli specyfikacja
    nakazuje aby nodeName zawierało tylko wielkie litery i wszystkie
    popularne przeglądarki tak robią, nie jest to konieczne.

    Po drugie, jeżeli <fieldset> może być tylko i wyłącznie pierwszym
    dzieckiem <form>, to zamiast sprawdzać wszystkie elementy czy są
    fieldset, można to sprawdzić jeszcze przed iteracją.

    var i = (x[0].nodeName == 'FIELDSET) ? Number(1) : Number(0);
    for (i; i< x.length; i++) { // i tak dalej

    Jeżeli jednak <fieldset> może wystąpić gdziekolwiek w formularzu, taka
    poprawka wprowadzi tylko błąd. Ja nie sprawdzałem, ale pewnie
    specyfikacja HTML o tym wspomina.

    > Jedyne zatem, co by mozna bylo tu usprawnic, to wykrywanie przycisku
    > submit Ale to juz czepianie dla czepiania, wiec mozna jedynie o tym
    > wspomniec w komentarzu do kodu.

    Nie jestem pewien czy można w tym kontekście użyć słowa ,,usprawnić" ;) .

    > Co bowiem mozna madrego napisac w tym alercie? "Niestety nie dalismy
    > rady sprawdzic poprawnosci wypelnienia formularza, bo Twoja
    > przegladarka costam nieteges" ?;) Wogole IMO jakikolwiek alert w tym
    > miejscu bedzie zly.

    Nie nie, model DOM jest wykorzystywany tylko do poinformowania
    użytkownika o niepoprawnie wypełnionym formularzu. Sprawdzanie owej
    poprawności odbywa się niezależnie od niego.

    Idea jest taka -- jeżeli przeglądarka obsługuje model DOM, dynamicznie
    tworzymy informacje o błędach przy samych polach formularza. Jeżeli
    nie, używamy alert(). Jest to funkcja tak podstawowa, że chyba nie
    istnieje przeglądarka z JS która by jej nie obsługiwała.

    > Jezeli mozesz - to wyslij.
    > Nie czuje sie kompetentny na tyle, by zwracac komus uwage na te
    > rzeczy.

    Oj tam ,,kompetentny" -- każdy może się pomylić, niezależnie od poziomu
    swojej wiedzy. A ,,guru" jest chyba wystarczająco inteligentny, by o tym
    wiedzieć.

    Chyba że chodziło o kompetencje językowe.

    Niemniej ok -- zaraz przekażę PPK Twoje uwagi.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski