  • 1. Data: 2010-10-27 18:11:02
    Temat: Re: Sprawdzenie poprawności montażu anteny na HB
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    On Tue, 26 Oct 2010, slawek7 wrote:

    | Dzisiaj zuwazyłem że sąsiad pode mną też sobie wstawił antenę. Różnica
    | w wysokościach montazu około 1m. Wiec teoretycznie jego sytuacja jest
    | gorsza niz moja. Ale czy może byc jakaś różnica w tym że jego jest
    | przymocowana około 0,5m w lewo od mojej patrząc głową zwróconą do
    | południa?
    | Czy takie przesunięcie wpływa jakoś na syganał?

    Jezeli dach ma rozne kominki:
    http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/hisp_thor.jpg

    ze strony:
    [Zezowanie od Thora do Hispasata - jak ?]
    http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/thr_hisp.html

    a ty jestes na styku dobrego odbioru, to nawet pół metra moze
    czynic roznice: "dobry odbior - brak sygnalu".

    Moze to byc tez, np. wystajaca antena z sasiedniego budynku
    zaslaniajaca twoja antene.

    Nie znam innej prostej metody, pozwalajacej zidentyfikowac
    te "martwe obszary", niz "sloncem - dwa razy do roku".

    Wtedy, nalezy dokladnie ustalic dzien i godzine,
    a nastepnie zrobic serie foto anteny z zewnatrz.
    Nalezy dokladnie ustawic zegar w ApCyf.

    Trzeba tez pamietac, ze slonie przesuwa sie w przyblizeniu:
    0,23 stopni na minute w bok i 0,34 stopnia na dzien w pionie.

    Przy budynku odleglym ~50 m, wysokim ~25 m, 0,3 st to okolo
    0,3 metra przesuniecia zacienienia, wiec precyzja moze byc
    istotna.

    Pzdr.J.P.