  • Data: 2019-08-23 14:13:06
    Temat: Re: Sprzętowy generator liczb losowych
    Od: adam13lat <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 23 Aug 2019 13:52:00 +0200, Piotr Wyderski napisał(a):

    > A chcesz się pozbyć akustycznego wskaźnika poprawności działania? To
    > zamiast. :-)

    > Jak jest oparty na radzie, to będzie, jak na trycie, to nie będzie.

    Można to jakoś sprawdzić bez czujnika. Tj. to z czego jest zrobiony.
    Bo kolor widoczny w dzień (pomarańczowy) i kolor poświaty w nocy
    (zielonkawy) nie za wiele chyba mówią?

    > Potrzebujesz promieniowania gamma albo neutronów. Alfa i beta nie
    > przejdą przez obudowę czujnika, jeśli to jest klasyczna szklana
    > rurka GM. W półprzewodnikowych -- nie mam pojęcia.
    >
    > Bezpieczeństwo zależy od pasma. Kilkanaście kliknięć na minutę
    > będziesz miał z tła. Litr granitowego tłucznia dookoła czujnika powinien
    > trochę pomóc. Reszta na własne ryzyko. :-)
    Znaczy się ten tłuczeń to taki filtr "dolnoprzepustowy"?

    > Mając licznik znajdziesz sobie właściwe źródełko, co jest kolejną zaletą.

    Co do źródełka. To koło domu wujostwa przepływa taki sobie kanał, którym
    płynie woda, która pochodzi z płukania węgla. Woda ta niesie muł.
    Czy ta woda "tryka" czy "nie tryka"? Czy bardziej "tryka" muł na dnie?