  • Data: 2011-03-06 09:44:57
    Temat: Re: Średnia prędkość internetu w Polsce jest ponad 65 Mbps
    Od: Daniel Kulesza <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    http://bip.mi.gov.pl/pl/bip/projekty_aktow_prawnych/
    projekty_ustaw/ustawy_telekomunikacja_2010/zaloz_pro
    j_ust_prawo_telekom/px_zalozenia_31_12_10_bez_rej.pd

    ja jeszcze całej nie przeczytałem, ale : "Określenie minimalnej
    gwarantowanej prędkości transferu danych w ramach świadczonej
    usługi dostępu do sieci Internet ma na celu także wyeliminowanie
    problemu zawyżania
    prędkości transferu danych w ofertach promocyjnych kierowanych przez
    przedsiębiorców
    telekomunikacyjnych do potencjalnych abonentów. Prawie wszyscy dostawcy
    usługi dostępu
    do Internetu zabezpieczają się bowiem w umowach z klientami wskazując,
    że oferowane
    prędkości są prędkościami maksymalnymi, a które w zasadzie nigdy nie
    wystąpią w praktyce.
    Ratio legis tego przepisu jest wprowadzenie uczciwej konkurencji
    bazującej na realnych
    danych i przejrzystych zasadach. Przedsiębiorcy powinni bowiem
    rywalizować na rynku
    oferując gwarantowane prędkości"

    dla mnie jest oburzające.

    Jak może jakiś urzędnik napisać, że "Prawie wszyscy dostawcy" oferują
    prędkości które "w zasadzie nigdy nie wystąpią w praktyce".
    Na czym oparł takie twierdzenie ? Jakoś nie przypominam sobie, żeby
    ktokolwiek sprawdzał jakość usług w mojej i 200 innych sieciach.