  • Data: 2015-01-30 11:22:34
    Temat: Re: Stabilność ESP8266
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-01-29 o 14:13, Marek pisze:

    > W pętli głównej w main () wywołujesz tylko gsm_task();. Zajrzyj do pdfa
    > do którego podawałem link w poprzednim poście, do źródła ppp.c, cały ppp
    > jest zrobiony na maszynie stanów.

    Hmm... W takim razie coś takiego z grubsza już kiedyś robiłem. W jednym
    z projektów zachodziła konieczność cyklicznego wysyłania żądania
    aktualizacji NTP oraz uploadowania paru danych na serwer. Układ
    wykorzystywał ENC28J60 wraz ze stosem Tuxgraphics, a więc nie było
    możliwości przeprowadzenia większości operacji automatycznie, w tle.

    Trzeba było przy tym sprawdzić kilka warunków:
    - Czy w konfiguracji podano numer IP celu, czy też nazwę hosta do
    rozwiązania przez DNS.
    - Czy cel znajduje się w naszej sieci, czy gdzieś w Internecie (od tego
    zależało jakiego adresu MAC użyjemy w kolejnym etapie).
    Oznaczało to konieczność odpytywania stosu o różne rzeczy, w dodatku
    trzeba było pilnować, aby kolejne wywołanie nie szło przed zakończeniem
    poprzedniego.

    Zrobiłem to właśnie przez dwie zmienne (jedna dla NTP, druga dla klienta
    TCP), które pilnowały na jakim etapie obecnie znajduje się operacja. W
    pętli głównej podejmowana była odpowiednia akcja, stosowanie do stanu
    zmiennej.