  • Data: 2015-04-19 12:01:53
    Temat: Re: Stara różnicówka ?
    Od: PeJot <P...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-04-19 o 10:48, Uzytkownik pisze:

    > Aby być pewnym co jest przyczyną, należy dokonać pomiarów. Poza
    > odpowiednimi świadectwami kwalifikacyjnymi w zakresie pomiarowym i
    > dozoru, osoba wykonująca te pomiary musi posiadać odpowiednie,
    > legalizowane przyrządy. Takiego pomiaru nie wykonasz byle jakim
    > miernikiem. Dlatego musisz zatrudnić elektryka, który posiada
    > odpowiednie świadectwa kwalifikacyjne: pomiarowe i dozorowe oraz przyrządy.

    OK, ale w sytuacji gdy różnicówka wywala bez przyczyny raz na jakiś
    czas, poszukiwanie winowajcy przypomina wymaga czasu. ZTCC potrzebny
    jest megaomomierz 500 V DC, a ten prawdopodobnie mam w zasięgu. Tyle że
    tą metodą sprawdzę instalację, a podejrzewam sprzęt do niej przypięty,
    dlatego dochodzenie raczej będę musiał robić sam.

    > Oczywiście różnicówka może źle funkcjonować po tylu latach. Zdarzyło mi
    > się wymieniać różnicówki po kilku latach, a nawet miałem przypadki, że
    > zaraz po ukończeniu remontu/budowy, nowa różnicówka nadawała się na
    > śmietnik. Niestety różnicówki są nienaprawialne i są bardzo wrażliwe na
    > wilgoć oraz kurz, zwłaszcza pył gipsowy i tynk.

    No, pyłu w rozdzielnicy trochę jest. Ale 12 lat sprzęt funkcjonował bez
    zarzutu.

    > Jeżeli masz tylko jedną różnicówkę 3-fazową na całą instalację to
    > koniecznie przerób tą instalację tak, aby obwody 1-fazowe były objęte
    > różnicówkami 1-fazowymi,

    Jeśli mam mieszkaniu 6 obwodów mam dać aż 6 różnicówek ? To chyba zbytek
    łaski, myślałem co najwyżej o 3 jednofazowych. A w sumie kolejne pytanie
    do praktyków, bo osprzęt elektroinstalacyjny to całkiem nie moja
    działka: które firmy robią przyzwoite różnicówki ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem