    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Starość i młodość
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    <p1tqki$djl$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Tue, 26 Dec 2017 17:48:44 +0100

    Dnia Tue, 26 Dec 2017 16:42:07 +0100, Marek S napisał(a):

    > I mimo tego pracowałem na 8GB nie zdając sobie sprawy, że to za mało :-D

    8GB na obrazki po 0.8GB to nie wydaje sie malo :-)

    Jaki rozmiar maja te obrazki ?
    20MPix po 8 bajtow na piksel to raptem 160MB.
    Wiecej, jak sie chce kilka undo pamietac :-)

    > Do tego służą ulubione i ich porządkowanie w katalogach. A raczej
    > służyły. W najnowszym Edge powstała w tym celu funkcjonalność o nazwie
    > "do przeczytania", a dla niewielkiej ilości takich stron - przypinanie kart.

    Ta funkcjonalnosc niezbyt mi sie podoba, ale chyba udalo mi sie ja
    przeciazyc - i juz nie wyswietla tych do przeczytania :-)
    Zreszta sam Edge duzo zre.

    > Wiem, że trudno, ale trzeba zmienić nawyki zamiast niepotrzebnie
    > inwestować w sprzęt.

    Za 100-200 zl ? Nie oplaca sie :-)

    > Pomijam to, że posługiwanie się tymi wynalazkami
    > jest całkiem ergonomiczne w porównaniu z mnóstwem pootwieranych kart.

    Maja tez pare wad - np nie rzucaja sie w oczy, wiec nie sa czytane
    wcale :-)

    > O kurde! :-D To mnie zagiąłeś. Na to bym nie wpadł. :-D
    > Serio miewasz 50 okienek otwartych na raz? Rozrzucasz je chociaż po
    > wielu pulpitach traktując to jako formę grupowania, czy wszystko na
    > jednym? Z ciekawości pytam jak udaje Ci się nad tym zapanować.

    Wszystkich naraz przeciez nie czytam, wiec na ekranie/ekranach widac
    jedno, dwie, gora trzy :-)

    > A pytam bo przy kilku otwartych na raz programach zaczynam odczuwać
    > dyskomfort przy konieczności ciągłego przełączania się. Dlatego np.
    > środowisko (2-3 programy) do edycji kodu otwieram na 1 pulpicie, edycję
    > grafiki na 2-gim.

    no widziz 2-3 programy do kodu, dodaj pare pdf, e-maila, dodaj pare
    stron pomocy z internetu i juz sie robi ponad 10 :-)

    > Grupuj.

    Grupy bylyby za duze :-(

    > No więc to są te złe nawyki. Wierz mi, pracuję na pamięciożernych
    > aplikacjach lecz nawet na 8GB nie pamiętam abym kiedykolwiek taki
    > komunikat widział.

    A kto mowi ze widac - to czuc bo zwalnia, wiec trzeba sobie monitora
    odpalic, i kolejne okno na ekranie. A w zasadzie dwa, a naprawde to
    przydaloby sie z 5, bo takie to W10 ch* ma zorganizowane :-)

    > Tak na marginesie, skoro poruszyłeś ten temat: dokładnie to samo mnie
    > wkurzało. Nie zauważyłem, że plik jest ogromny i w konsekwencji czekałem
    > i czekałem... Dodałem do menu kontekstowego "otwórz z" Wordpada w trybie
    > administracyjnym. Jest on nieporównywalnie szybszy przy dużych plikach.
    > A tryb administracyjny pozwala mi edytować pliki chronione. Wygodne,
    > polecam.

    Normalnie to uzywam Total Commandera. Ale nie zawsze jest po reka.

    Tych TC to odpalam naraz kilka ... bo w jednym katalogu logi, w drugim
    program, w trzecim dane, w czwartym opis, w piatym inna wersja ...

    J.