    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Sterownik żyrandola
    Date: Fri, 23 Oct 2009 02:36:27 +0200

    Qwinto wrote:

    > "EM" <e...@p...onet.pl> wrote in message

    > Nie wiem jakie widziałeś żyrandole, ale przy dwu sekcyjnym żyrandolu można
    > zainstalować coś takiego:
    > http://www.fif.com.pl/produkt/26/263
    >
    > Nie dawno trafiłem na to przypadkiem.

    tylko jakby Qwinto mial 2 przewody fazowe dochodzace do zyrandola, to by mu
    ten cyrk nie byl potrzebny. Tutaj pomoze tylko sterowanie albo radiowe,
    albo poprzez NF na przewodzie fazowym. Mozna rozebrac chinszczyzne z
    jakiegos leroja czy innego takiego. Bywaja po kilkadziescia zl. Gotowce
    bywaja, ale sa drogie (widzialem po > 100EUR za sztuke). Samorobka tez jest
    mozliwa, ale wymaga conieco elektroniki. Mozna np. wziac generatorek nf i
    sprzegnac go przez kondensator z faza, po drugiej stronie PLL (np. NE567),
    i na licznik z przekaznikami. No i masz cos w rodzaju wlacznika
    swiecznikowego n-sekcyjnego.
    Jak sa 2 przewody fazowe, to mozna dac jeden do sterowania tym, co opisal
    EM, albo takowy uklad rozbudowac, dorabiajac licznik jw.

    Waldek, Houston, TX