  • 1. Data: 2009-10-22 16:53:55
    Temat: Sterownik żyrandola
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    Witam
    Widziałem żyrandole halogenowe z przełączanymi sekcjami sterowane za
    pomocą pojedynczego włącznika zasilania.
    W żyrandolu jest układ który odpowiada za sterowanie sekcji, dalej trafa
    do halogenów.

    Jak to się może nazywać? Gdzie szukać takich sterowników? Kto produkuje?

    EM

  • 2. Data: 2009-10-22 20:20:03
    Temat: Re: Sterownik żyrandola
    Od: "Qwinto" <q...@g...pl>

    "EM" <e...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > do halogenów.
    >
    > Jak to się może nazywać? Gdzie szukać takich sterowników? Kto produkuje?

    Nie wiem jakie widziałeś żyrandole, ale przy dwu sekcyjnym żyrandolu można
    zainstalować coś takiego:
    http://www.fif.com.pl/produkt/26/263

    Nie dawno trafiłem na to przypadkiem.

    Qwinto

  • 3. Data: 2009-10-23 00:36:27
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Qwinto wrote:

    > "EM" <e...@p...onet.pl> wrote in message

    > Nie wiem jakie widziałeś żyrandole, ale przy dwu sekcyjnym żyrandolu można
> [...]

    tylko jakby Qwinto mial 2 przewody fazowe dochodzace do zyrandola, to by mu
    ten cyrk nie byl potrzebny. Tutaj pomoze tylko sterowanie albo radiowe,
    albo poprzez NF na przewodzie fazowym. Mozna rozebrac chinszczyzne z
    jakiegos leroja czy innego takiego. Bywaja po kilkadziescia zl. Gotowce
    bywaja, ale sa drogie (widzialem po > 100EUR za sztuke). Samorobka tez jest
    mozliwa, ale wymaga conieco elektroniki. Mozna np. wziac generatorek nf i
    sprzegnac go przez kondensator z faza, po drugiej stronie PLL (np. NE567),
    i na licznik z przekaznikami. No i masz cos w rodzaju wlacznika
    swiecznikowego n-sekcyjnego.
    Jak sa 2 przewody fazowe, to mozna dac jeden do sterowania tym, co opisal
    EM, albo takowy uklad rozbudowac, dorabiajac licznik jw.

    Waldek, Houston, TX

  • 4. Data: 2009-10-23 06:45:47
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jak sa 2 przewody fazowe, to mozna dac jeden do sterowania tym, co opisal
    > EM, albo takowy uklad rozbudowac, dorabiajac licznik jw.

    Dziękuję, ale
    wspomniany przekaźnik bistabilny sekwencyjny to niezupełnie to. Bo tutaj
    trzeba właśnie zasilanie cały czas podać. (jeśli by nie było potrzbne
    zasilanie, a sterowanie byłoby włącznikiem zwykłym - bistabilnym to by było
    to :) )
    Najlepiej jakby pamiętał ostatnie ustawienie.

    Nie musi to być oczywiście sterowanie radiowe. A NF to nie wiem co ma
    oznaczać.
    Ogólnie chcę uniknąć projektowania takiego czegoś, chyba, żeby cena gotowych
    powalała.
    Tak więc pytam gdzie te gotowce są dostępne?

    Tak więc dalej poszukuję...

  • 5. Data: 2009-10-23 09:12:43
    Od: gary <g...@c...pl>

    przed wojną ten problem pewnie rozwiązano by przy pomocy przełącznika
    obrotowego (krzywki) napędzanego elektromagnesem z wychwytem i kołem
    zapadkowym.
    Po dobrym nasmarowaniu działało by ze 20 lat.

    :)

  • 6. Data: 2009-10-23 13:34:01
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Wiesz ile tranzystorów dziś jest warta jedna krzywka??
    ;-)
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2009-10-23 13:51:40
    Od: gary <g...@c...pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > JaC
    >

    > -----

    napędzanego elektromagnesem z wychwytem i kołem

    aaaa, no i było by odporne na przepięcia w sieci, udary prądowe,
    wyładowania atmosferyczne i nie kasowało by poprzedniego stanu pod
    wpływem napięcia odkształconego

  • 8. Data: 2009-10-23 13:53:24
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    Jedna czy milion ? Bo jedna z miliona to niewiele :-)

  • 9. Data: 2009-10-23 15:15:34
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    EM wrote:

> [...]
    > Najlepiej jakby pamiętał ostatnie ustawienie.
    >
    > Nie musi to być oczywiście sterowanie radiowe. A NF to nie wiem co ma

    niska czestotliwosc.

    > Ogólnie chcę uniknąć projektowania takiego czegoś, chyba, żeby cena
    > gotowych powalała.
    > Tak więc pytam gdzie te gotowce są dostępne?
    >
    > Tak więc dalej poszukuję...

    np. Berker Radio System. Sterowanie droga radiowa. Mozliwosc zainstalowania
    nadajnikow w puszce oraz piloty. Tu masz ich cennik:
    http://www.berker.com/uploads/tx_berkerproposal/Berk
    er_cennik_2009_v04.pdf

    Tak na skroty: para wlacznik i odbiornik to okolo 600zl + VAT.

    Inne firmy tez to robia, ale ceny porownywalne. Berker jest jedna z tanszych
    firm.

    System Instabus jest wygodniejszy w moim mniemaniu, ale potrzebny jest
    dodatkowy kabel sterujacy, wiec dla ciebie do dupy.

    Waldek, Houston, TX

    Waldek

  • 10. Data: 2009-10-24 11:14:29
    Temat: Re: Sterownik ?yrandola
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Qwinto <q...@g...pl> wrote:

    > Nie wiem jakie widziałeś żyrandole, ale przy dwu sekcyjnym żyrandolu można
    > zainstalować coś takiego:
    > http://www.fif.com.pl/produkt/26/263

    Fajne, tylko źle zaprojektowane cykle, jedna z żarówek w cyklu zapala się
    dwa razy (co może skrócić jej żywotność), powinno być
    jedna/obie/druga/żadna.

    a.