  • 61. Data: 2011-05-22 08:55:51
    Temat: Re: Stłuczka na rondzie - sprawa w sądzie
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:

    > Zgadza się, problemem była inna teza - powołałeś się na "domniemanie
    > niewinności".
    > A ono w tym przypadku *NIE* obowiązuje.
    > To ten wykonujący manewr obronny, chcąc uwolnić się od odpowiedzialności
    > *cywilnoprawnej*, musi wykazać że to był właśnie manewr obronny.

    No rozumiem, przy czym jeśli sąd karny orzeknie jego niewinność z właśnie
    takim orzeczeniem, to już nic więcej nie musi, bo taki werdykt będzie
    praktycznie nie do obalenia w sprawie cywilnej.

  • 62. Data: 2011-05-22 09:34:24
    Od: mk <m...@g...com>

    On 22 Maj, 07:55, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
    > No rozumiem, przy czym jeśli sąd karny orzeknie jego niewinność z właśnie
    > takim orzeczeniem, to już nic więcej nie musi, bo taki werdykt będzie
    > praktycznie nie do obalenia w sprawie cywilnej.

    Wykonawca manewru obronnego właśnie otrzymał od ubezpieczyciela "druk
    oświadczenia sprawcy wypadku". Czy w sytuacji, kiedy sprawa trafiła do
    sądu, który nie wiadomo, czy nie orzeknie jego niewinności, ma on
    wypełnić to oświadczenie i tym samym potwierdzić swoje "sprawstwo",
    czy wstrzymać się z tym do wyroku sądu?
    Pzdr

  • 63. Data: 2011-05-22 09:40:08
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 22 May 2011 08:55:51 +0200, Cavallino napisał(a):

    > No rozumiem,

    To widać. Hint: odpowiedzialność na zasadzie ryzyka. Nie trzeba być
    sprawcą, bu ponosić odpowiedzialność za zdarzenie. Życzę szczęścia w
    udowadnianiu wyłącznej winy osoby trzeciej.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 64. Data: 2011-05-22 09:57:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "mk" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    z.googlegroups.com...
> [...]

    >sądu, który nie wiadomo, czy nie orzeknie jego niewinności, ma on
    >wypełnić to oświadczenie i tym samym potwierdzić swoje "sprawstwo",

    Skoro uważa, że nie jest sprawcą wypadku, to rzecz jasna nie powinien nic
    wypełniać, a już w szczególności potwierdzać swojego sprawstwa.
    Nawet po wyroku sądu nie ma zresztą takiego obowiązku.

  • 65. Data: 2011-05-22 10:33:17
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 22 May 2011 09:57:02 +0200, Cavallino wrote:

    >Skoro uważa, że nie jest sprawcą wypadku, to rzecz jasna nie powinien nic
    >wypełniać, a już w szczególności potwierdzać swojego sprawstwa.
    >Nawet po wyroku sądu nie ma zresztą takiego obowiązku.

    A nie grozi mu potem pozew ze strony ubezpieczyciela, ktory z powodu
    jego niefrasobliwosci musial zaplacic za wypozyczenie auta przez dwa
    lata ? Ja bym tam napisal jak bylo i co sie dzieje, tylko ze na
    osobnej kartce, niech ktos to musi przeczytac a nie odlozyc do teczki
    z automatu.

    Ale tak po prostu nic nie wypelniac, nie baczac na to ze sie komus
    rozbilo samochod i nie zaplacilo ? Ryzykowne, opony mozna stracic,
    szyby, a nawet zeby, ze zeby drogie sa :-)

    J.

  • 66. Data: 2011-05-22 10:40:36
    Temat: Re: Stłuczka na rondzie - sprawa w sšdzie
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > A nie grozi mu potem pozew ze strony ubezpieczyciela, ktory z powodu
    > jego niefrasobliwosci musial zaplacic za wypozyczenie auta przez dwa
    > lata ?

    Znaczy co, sugerujesz, że jest obowiązek przyznawać się do nie swoich win?

    > Ja bym tam napisal jak bylo i co sie dzieje

    A to swoją drogą, tyle, że warto zaznaczyć, że absolutnie nie uznaje swojej
    winy.
    I nie na ich druczku który może sugerować winę, tylko pismo własnej
    konstrukcji.

  • 67. Data: 2011-05-22 11:46:12
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 22 May 2011 10:40:36 +0200, Cavallino wrote:

    >Znaczy co, sugerujesz, że jest obowiązek przyznawać się do nie swoich win?

    Ja sie az tak na komentarzach do KC nie znam, ale czy nie ma czegos
    takiego ze winy karnej moze i nie ma, ale odszkowanie za szkode
    spowodowana ruchem pojazdu wyplacic jednak trzeba ?
    Zasada ryzyka czy jakos tak ...

    >A to swoją drogą, tyle, że warto zaznaczyć, że absolutnie nie uznaje swojej
    >winy.
    >I nie na ich druczku który może sugerować winę, tylko pismo własnej
    >konstrukcji.

    To wlasnie pisalem.

    Ale .. oby w Ciebie ktos wjechal a potem obys nie dostal
    odszkodowania, bo jemu pilka wypadla na jezdnie czy rowerzysta
    zajechal droge :-)

    J.

  • 68. Data: 2011-05-22 13:28:25
    Temat: Re: Stłuczka na rondzie - sprawa w s?dzie
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > takiego ze winy karnej moze i nie ma, ale odszkowanie za szkode
    > spowodowana ruchem pojazdu wyplacic jednak trzeba ?

    Ale między "trzeba wypłacić" a "ten którego ktoś obwinił ma obowiązek z tym
    biegać, lub coś podpisywać" jest przepaść.

    > To wlasnie pisalem.
    >
    > Ale .. oby w Ciebie ktos wjechal a potem obys nie dostal
    > odszkodowania, bo jemu pilka wypadla na jezdnie czy rowerzysta
    > zajechal droge :-)

    No ale co Ci za różnica, czy rowerzysta Ci wyjedzie i ucieknie, czy też
    wyjedzie komuś innemu i też ucieknie?
    Zasadniczo jego wina jest dokładnie taka sama, tego któremu wyjechał też.

    Jak nie masz AC - to masz problem.

  • 69. Data: 2011-05-22 16:41:49
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 22 May 2011 13:28:25 +0200, Cavallino wrote:

    >Ale między "trzeba wypłacić" a "ten którego ktoś obwinił ma obowiązek z tym
    >biegać, lub coś podpisywać" jest przepaść.

    Uwazaj uwazaj, bo w kiedys trafisz na lepszego speca od prawa i cie
    wychowa .. przez portfel :-)

> [...]
    >wyjedzie komuś innemu i też ucieknie?
    >Zasadniczo jego wina jest dokładnie taka sama, tego któremu wyjechał też.

    No chyba ze masz dobre odruchy i rowerzysta juz nie ucieknie :-)

    J.

  • 70. Data: 2011-05-23 12:23:56
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Sun, 22 May 2011 08:55:51 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >No rozumiem, przy czym jeśli sąd karny orzeknie jego niewinność z właśnie
    >takim orzeczeniem, to już nic więcej nie musi, bo taki werdykt będzie
    >praktycznie nie do obalenia w sprawie cywilnej.

    Zrozum: wina w sensie karnym nie jest tożsama z odpowiedzialnością
    cywilną.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski