  • 1. Data: 2013-07-21 10:14:07
    Temat: Strajk na stacjach benzynowych
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    Trzydniowy strajk na stacjach benzynowych rozpocznie się dziś o godzinie
    22. Zamknięta będzie większość stacji na wszystkich autostradach i
    obwodnicach miejskich.

    Spoko, to już było i nie u nas. We Włoszech. Tam są związki zawodowe, a
    nie atrapa związków.
    U nas podskoczy do 8zl/l i dalej będzie O.K.
    Ile tam zarabiają średnio na nasze? 6 tysia? I za drogo im? Dziady LOL

    Obecny protest "benzyniarzy" jest o tyle wyjątkowy i dotkliwy, że
    ogłoszono go w okresie wzmożonego wakacyjnego ruchu na drogach i
    autostradach.
    I nie ma to tamto że "Heniek z Bronkiem" jadą na oparach.

    http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Strajk-na-wloskich
    -stacjach-benzynowych,wid,15819270,wiadomosc.html?ti
    caid=110fba
    --
    Krzysiek

  • 2. Data: 2013-07-21 11:44:32
    Temat: Re: Strajk na stacjach benzynowych
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-21 10:14, Krzysztof 45 pisze:
> [...]
    >
    > http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Strajk-na-wloskich
    -stacjach-benzynowych,wid,15819270,wiadomosc.html?ti

    Rzeźbienie w gównie. Zamiast protestować na podatki, które powodują, że
    benzyna nie kosztuje 2zł, to ci socjalistyczni durnie protestują
    przeciwko jakimś groszowym zawyżeniom cen rynkowych...

    A państwu jako prowodyrowi wysokich cen takie odwracanie palikota ogonem
    oczywiście w smak.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2013-07-21 12:40:59
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 21 lipca 2013 11:44:32 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

> [...]
    >
    > przeciwko jakimś groszowym zawyżeniom cen rynkowych...
    >

    > A państwu jako prowodyrowi wysokich cen takie odwracanie palikota ogonem

    A czasami wysoka cen paliw nie wynika z tego że ropa jest droga? Kraje arabskie tak
    wywindowały cenę że opłacalne stało się wydobywanie spod wody, odzyskiwanie z piachu
    zmieszanego z ropą itp. To droższe technologie niż wykopanie studni na pustyni i
    pompowanie ropy do beczek. Nie zauważyłeś że wszyscy chcą się uniezależnić od
    nieprzewidywalnego dostawcy arabskiego? Na początek dobrym sposobem było by kupowanie
    małych oszczędnych samochodów. Zwłaszcza jak są używane w miastach. W jakimś dziwnym
    miejscu żyję bo wszyscy jeżdżący po mieście dwu tonowymi spalającymi minimum 15
    litrów paliwa na setkę samochodami osobowymi narzekają że paliwo za drogie. A
    wystarczy kupić samochód co pali 7 litrów zamiast czternastu i relatywnie paliwo robi
    się o połowę tańsze. Tylko co wtedy sąsiedzi powiedzą?

  • 4. Data: 2013-07-21 13:04:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Jul 2013 11:44:32 +0200, Liwiusz napisał(a):
> [...]
    > benzyna nie kosztuje 2zł, to ci socjalistyczni durnie protestują
    > przeciwko jakimś groszowym zawyżeniom cen rynkowych...

    Kto wie - moze u nich nie sa groszowe. Ale to sie trzeba zebrac i
    kupic tania benzyne poza Wlochami.
    Co prawda u nas ... koncesja na obrot (hm, czy stacja ma z
    definicji?), obowiazek 3 miesiecznych rezerw ..

    > A państwu jako prowodyrowi wysokich cen takie odwracanie palikota ogonem
    > oczywiście w smak.

    Bo zwiazki ... tak jakby znow nic nie rozumieja. Raz podatki,
    dwa - w jaki sposob wysokie ceny zagrazaja ich miejscom pracy ?
    I co chca przez strajk osiagnac - masowy wykup dzien wczesniej ?
    Wk* turystow, ktorzy za rok pojada gdzie indziej Wlochy ?
    Hurtownikow taki strajk nie dotknie, moze bedzie zawirowanie na rynku
    hotelarzy.
    Namawiali by lepiej do tygodnia bez samochodu.

    No chyba ze tam o co innego chodzi i im koncerny zawyzaja ceny, a same
    stawiaja stacje bezobslugowe ...

    J.

  • 5. Data: 2013-07-21 14:59:21
    Od: Deflegmator <w...@...pl>

    On Sun, 21 Jul 2013 03:40:59 -0700 (PDT)
    k...@g...com wrote:

    > A czasami wysoka cen paliw nie wynika z tego że ropa jest droga?

    Tylko połowicznie.

> [...]
    uniezależnić od nieprzewidywalnego dostawcy arabskiego? Na początek dobrym sposobem
    było by kupowanie małych oszczędnych samochodów.

    To może ryksz od razu? :/ Jak słyszę w TV "mały, oszczędny, ekologiczny, rodzinny",
    to mi się rzygać chce. Dobrze, że telewizję oglądam tylko podczas rzadkich wizyt w
    rodzicielskim domu.

> [...]
    pali 7 litrów zamiast czternastu i relatywnie paliwo robi się o połowę tańsze.

    Paliwo będzie i tak drogie, a Ty zyskujesz chujowy, brzydki i ciasny samochód w ten
    sposób.
    To ja już wolę kupić starsze ale porządne, wygodne, duże auto, którym mogę również
    komfortowo wyjechać poza miasto z większą ilością pasażerów i bagażem, a potem
    ewentualnie wwalić do niego nowoczesną instalację gazową, niż inwestować w jakieś
    małe, drogie miejskie gówno z 0.9 turbo/hybrid pod maską i z gwarancją
    autobiodegradacji zaraz po zakończeniu okresu gwarancyjnego. Mój wybór jest lepszy,
    tańszy i bardziej uniwersalny. :) A na dwa samochody mało kogo stać u nas.

    > Tylko co wtedy sąsiedzi powiedzą?

    Sąsiedzi całe życie ślinili się do różnych obleśnych "fiacików", "cienkusiów",
    tudzież, po upadku komuny, "oszczędnych dizelków"... Im lansowana w reklamach idea
    klaustrofobicznego, jednorazowego gówienka palącego 4 litry na setkę akurat bardzo
    będzie pasować. I tak będą potem żydzić na wszystkim i narzekać, że drogo. :D Taka
    polska specyfika.

    --
    Deflegmator

  • 6. Data: 2013-07-21 17:34:22
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 21 Jul 2013 10:14:07 +0200 osobnik zwany Krzysztof 45
    napisał:

    > Trzydniowy strajk na stacjach benzynowych rozpocznie się dziś o godzinie
    > 22. Zamknięta będzie większość stacji na wszystkich autostradach i
    > obwodnicach miejskich.

    i co niby mają zamiar tym osiągnąć. Strajkują tam gdzie stacje najlepiej
    zarabiają :)

    > Spoko, to już było i nie u nas. We Włoszech. Tam są związki zawodowe, a
    > nie atrapa związków.

    mówisz, żemafialepiej nimi zarządza? słusznie

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 7. Data: 2013-07-21 18:31:55
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-07-21 17:34, masti pisze:

    > i co niby mają zamiar tym osiągnąć.

    Oni już wiedzą co chcą osiągnąć.
    Przynajmniej widać że potrafią się zjednoczyć i mają godność.

    > Strajkują tam gdzie stacje najlepiej
    > zarabiają :)

    Ty już wiesz jakie mają obroty rok temu, pół roku temu i teraz.

    Świetny pogląd. Powinni strajkować tam gdzie nie ma obrotów? LOL

    --
    Krzysiek

  • 8. Data: 2013-07-21 19:19:36
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 21 Jul 2013 10:14:07 +0200, Krzysztof 45
    <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> wrote:

    >Trzydniowy strajk na stacjach benzynowych rozpocznie się dziś o godzinie
    >22. Zamknięta będzie większość stacji na wszystkich autostradach i
    >obwodnicach miejskich.

    O ile sie orientuje, to nie chodzi o to ze benzyna za droga. O to
    chodzi ze zbyt malo zostaje w kieszeni facetom pompujacym benzyne. Oni
    maja dokladni w d... ile benzyna kosztuje

    A.L.

  • 9. Data: 2013-07-21 19:31:49
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-07-21 19:19, A.L. pisze:
    > O ile sie orientuje, to nie chodzi o to ze benzyna za droga. O to
    > chodzi ze zbyt malo zostaje w kieszeni facetom pompujacym benzyne. Oni
    > maja dokladni w d... ile benzyna kosztuje

    Widać że w dupie tego nie maja, bo obroty im spadają. A co za tym idzie
    zostaje mniej w kieszeni.
    --
    Krzysiek

  • 10. Data: 2013-07-21 23:30:34
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 21 Jul 2013 18:31:55 +0200 osobnik zwany Krzysztof 45
    napisał:

    > Oni już wiedzą co chcą osiągnąć. Przynajmniej widać że potrafią się
    > zjednoczyć i mają godność.

    tu nie chodzi o godność tylko o kasę.

    > Ty już wiesz jakie mają obroty rok temu, pół roku temu i teraz.
    >
    > Świetny pogląd. Powinni strajkować tam gdzie nie ma obrotów? LOL

    Stacje na autostradzie są najdroższe. ktoś im broni obnizyć?