    From: "awiesiek" <n...@c...tnmrgn.cy>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Superreakcja
    Date: Thu, 28 Jan 2010 10:52:26 +0100

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    news:fv12m51ujv7i52ffnjb5mcffmqfqidcro5@4ax.com...
    > zainteresowany przez Atlantisa:
    > Spojrzcie na to:
    > http://www.mt.com.pl/archiwum/84-Nw-06-Superreakcyjn
    y_odbiornik.pdf
    > Nastepnie na to
    > http://www.mt.com.pl/archiwum/84-Nw-12-Odbiornik_sup
    erheterodynowy.pdf
    > I powiedzcie mi czym sie rozni stopien reakcyjny z pierwszego od
    > mieszacza-heterodyny z drugiego.
    > Czemu jeden pracuje jak generator samodlawny ktory sie cyklicznie
    > wygasza, a drugi jako stabilny generator, mimo ze uklad maja
    > zasadniczo taki sam ?
    > No chyba ze wcale nie, i ten drugi tez jest samodlawny i pracuje
    > skokami. Dzieki czemu sa okresy gdy amplituda drgan jest mala i
    > mieszacz pracuje wtedy dobrze ...
    > J.

    Uszanowanie

    W zasadzie sa duze róznice w ukladzie pracy - sa to 2 rózne uklady pracy .
    Rózne sa czestotliwosci drgan - zwlaszcza w reakcyjnym uklad prawie ze
    osiaga
    generacje na czestotliwosci odbieranej np. 100.2 Mhz , ale drgania sa
    wzbudzane
    i zrywane z czestotliowoscia kilkaset kiloherców .
    Czyli w supperreakcyjnym generator pracuje na granicy wzbudzenia i
    wzmocnienia .
    Ukladz pracy ze wspólnym emiterem , sygnal wejsciowy jest doprowadzany
    do kolektora , a wyjscie jest na emiterze . Dlawik w obwodzie emitera
    filtruje
    wszystkie sygnaly o wielkiej czestotiwosci i do potencjometru regulacji
    glosnosci
    docieraja wylacznie czestotliwosci akustyczne .
    W superheterodynie tranzystor pracuje w punkcie pracy drgan stabilnych o
    czestotliwosci wymuszonej obwodem rezonansowym .
    W kolektorze ma jeszcze jeden obwód do wyselekcjonowania sygnalów o
    czestotliwosci bedacej suma , lub róznica czestotliwosci heterodyny i
    czestotliwosci wejsciowej .
    Pracuje w ukladzie ze wspólna baza a sygnal jest doprowadzany do emitera ,
    odbierany z kolektora .
    To tak w skrócie .

    --
    awiesiek