  • 21. Data: 2016-03-02 18:30:59
    Temat: Re: Swap na macierzy pendriveów
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 2 marca 2016 17:52:45 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:
    > http://allegro.pl/android-smart-tv-box-cs918-rockchi
    p-4x1-6ghz-8gb-i4907984229.html

    Tak, ale wybrałeś jakiś drogi, tu są tańsze: tiny.pl/g7g9b, zresztą zależy co kto
    lubi.

    > a co to potrafi poza pokazywaniem filmów?

    To samo co tablet albo telefon. Znaczy zależy co na tym zainstalujesz. To tylko
    Android, więc takich cudów oprogramowania jak slrn nie znajdziesz, ale automatyka
    domowa (z zabawkami tego typu tiny.pl/g7gwx), monitoring, komunikatory, całkiem
    niezłe gry itd. Myszka bezprzewodowa zamiast pilota, żyć nie umierać :-)
    https://www.youtube.com/results?search_query=kodi

  • 22. Data: 2016-03-02 20:11:42
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą Bolko naskrobał(a):

    > a na poważnie mówisz o czymś takim:
    > http://allegro.pl/android-smart-tv-box-cs918-rockchi
    p-4x1-6ghz-8gb-i4907984229.html

    Sie pochwale, do mnie taki wędruje:
    http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_202596.htm

    Kupiony też w zasadzie jako ciekawostka bo TV kablowa ograniczyła mi na
    drugim drucie ilość programów do niezbednego minimum. Postawię toto koło
    TV, zainstaluję KODI i niech śmiga :)
    --
    ...:::WISKOLER:::...
    Stirlitz uciekając przed Gestapo wbiegł na dach. Noga mi się jednak

  • 23. Data: 2016-03-02 21:29:09
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 02.03.2016 Konrad Anikiel <a...@g...com> napisał/a:

    > Tablet/telefon? Jak działa interfejs kiedy nie ma klawiatury? Nie bałbyś

    Jest taki wynalazek jak klawiatura ekranowa. Działa.
    Na E52 działa fizyczna.

    > się na to zalogować z lotniskowej kafejki gdzieś w Chinach, na jakimś thin
    > cliencie podłączonym do maszyny szpiegowskiej?

    Oczywiście, nie odważyłbym się, na keyloggera mocnych nie ma.
    Ale z własnego telefonu, czemu nie? Ssh jest bezpiecznym protokołem.

    > Co to w ogóle jest domowa malinka?

    Raspberry Pi (2).

    --
    Dominik & kąpany (via raspbianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 24. Data: 2016-03-02 21:42:06
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-03-02 o 20:11, ...:::WISKOLER:::... pisze:
    > Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą Bolko naskrobał(a):

    p-4x1-6ghz-8gb-i4907984229.html

    > Sie pochwale, do mnie taki wędruje:
    > http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_202596.htm

    A jak już macie, to pochwalcie się, czy ma "stosowalność" jako
    urządzenie autonomiczne? Czyli tablet, bez podpinania do zewnętrznego
    monitora? I czy aby go używać np. w autobusie, lub dalekim plenerze - ma
    to jakąś baterię? Pytam, bo przymierzam się do jakiegoś zbliżonego
    zakupu...

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 25. Data: 2016-03-02 21:42:33
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 02.03.2016 Konrad Anikiel <a...@g...com> napisał/a:
    > Kupiłem Raspberry Pi (jaka poetycka nazwa, malinka) synowi do zabawy. Nie palą się
    światełka, nie działa. Kupiłem drugi. Światełka się świecą, startuje. Trwa to tak
    długo, że wniosek ten sam: nie działa. To tylko kwestia definicji słowa "działa", ale
    dla mnie to nieporozumienie.

    SOA#1

    Bycie zewsząddostępnym klientem usenetu nie jest podstawowym zadaniem mojej maliny,
    ale sprawdza się i jest wygodne (z niej właśnie piszę przez ssh).

    Chodzi na niej przede wszystkim domowy mikroNAS i serwer backupów (komputery
    i jeden telefon) dla domowej sieci, radio internetowe (via transmitter fm,
    sterowane pilotem radiowym z kuchni), dodatkowo serwer www (lighttpd)
    oraz proxy (squid). Jak trzeba czasem to i mldonkey czy przeglądarka
    jak trzeba ściągnąć skądś plik w dłuższym czasie. Testowałem też klienta freenetu
    i chodziło niezgorzej, mimo Javy. Oczywiście system jest na HDD, nie karcie microsd.

    W porównaniu do poprzednich sprzętów w tej roli (terminale: HP oraz Igel)
    malina jest demonem prędkości i zużywa sporo mniej prądu.

    >Teraz są tanie TV boxy, siedzi w tym cztero albo ośmiordzeniowy ARM, z jakąś tam
    lepszą albo gorszą grafiką.

    Czyli praktycznie dokładnie to samo co w pi 2.

    Kupiłem jeszcze za 70 zł klona (orange pi). Też fajna zabawka.

  • 26. Data: 2016-03-02 21:52:00
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 02.03.2016 Bolko <s...@g...com> napisał/a:

    > Ale siedzieć na tym, nie dziekuje, wiec tym bardziej nie wyobrażam sobie normalnej
    pracy na RPI.

    Zdefiniuj "siedzieć". Ja jako desktop maliny w zasadzie* nie używam
    (i nie polecam), ale tekstowy slrn to sama przyjemność. Zresztą na E52
    (a nawet i na androidowym Samsungu) korzystanie z graficznego klienta
    newsów przez siakieś vnc/rdp/nx to byłby szczyt masochizmu ;-)

    * ale jest serwer vnc i jak trzeba np. ściągnąć długo ściągający się
    plik, to się podpinam, uruchamiam ściąganie i rozłączam.

  • 27. Data: 2016-03-02 22:14:59
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 2 marca 2016 21:42:05 UTC+1 użytkownik JaNus napisał:

> [...]
    > monitora? I czy aby go używać np. w autobusie, lub dalekim plenerze - ma
    > to jakąś baterię? Pytam, bo przymierzam się do jakiegoś zbliżonego

    Musisz miec prąd, mój ma 3Amperowy zasilacz 12V. Zrobienie UPSa na 12V byłoby
    banalne, jeśli to miałoby robić cokolwiek mission critical. Video w zasadzie tylko na
    HDMI. To jest TV box i nikt tego inaczej nie nazywa, chociaż siedzi w tym trochę mocy
    obliczeniowej, system operacyjny, kupa softwareu itd. W założeniu ma zastąpić HTPC, a
    że prądu żre mało, to się tego po prostu nie gasi, a że chodzi to 24/7, to nadać się
    może do wielu przydatnych zastosowań. Co pisząc, przyznaję się że nic wielkiego na
    tym nie zrobiłem. :-)

  • 28. Data: 2016-03-02 22:15:10
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 02.03.2016 o 13:05, Konrad Anikiel pisze:
    /.../
    > W domu mam na czym to zrobić, ale wiesz, licencje na soft...

    Powiedz szefowi że jest gupi i musi isć na szkolenie, które uskutecznię
    za jedyne 15000$

  • 29. Data: 2016-03-02 22:39:02
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-03-02 o 22:14, Konrad Anikiel pisze:

> [...]
    > 24/7, to nadać się może do wielu przydatnych zastosowań. Co pisząc,
    > przyznaję się że nic wielkiego na tym nie zrobiłem. :-)

    Jeśli chodzi, i mało żre prądu, to może wykorzystaj to do BOINC-owania
    jakichś projektów naukowych? Zajrzyj tu:
    http://www.boincatpoland.org/wiki/Lista_projekt%C3%B
    3w
    - ale nie wiem, czy tam mają soft pod taką maszynkę, o której tu mówimy.

    Wracając do kwestii dużego pendraka, to właśnie zerkałem za czym innym,
    ale natknąłem się, może Ci się przyda:
    http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5948809991&reco
    _id=fc858467-e0bc-11e5-b6d5-fa163e045498&ars_rule_id
    =201

    pen ma (podobno, bo coś mi trudno uwierzyć!) 250 GB! a koszt 49,00 zł
    W takiej cenie to koło mnie są jakieś rzędu 64GB albo nawet takie
    baaardzo firmowe, a tylko 32?
    Psu-da się ta 250-ka do Twojego celu? On ma też 128GB (a nie GiB
    czasem?) po 39 zetów.

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 30. Data: 2016-03-02 22:43:49
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 03/02/2016 01:47 PM, Dominik & Co wrote:
    > Praca, dom, pociąg, hotel- z każdego miejsca to samo.
    > Wiem, co czytałem, czego nie, kto jest w KF itp.

    A ja synchronizuje katalog profilowy Thunderbirda przez btsync i tez mam
    wszedzie to samo. :)

    2