    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Światła LED do jazdy dziennej
    Date: Mon, 5 Oct 2015 10:03:19 +0200

    W dniu 2015-10-04 o 22:04, re pisze:

    > Użytkownik "Adam"

    Kretyńska - zależy w jakim aspekcie.
    Moim zdaniem minus - czasem "nie widać" motocyklistów w zalewie innych
    świateł.
    Plus: nie zużywają się światła mijania i pozycyjne z tyłu, ponadto
    lepiej widać światła "stop", gdyż światła pozycyjne z tyłu przy
    dziennych nie pracują.

    > Przede wszystkim kupuj coś, co działa, np. w xenonowe.pl
    > ---
    > A tamte działają ? Bo ja chciałem kupić takie za 20zł.

    Za 20 zł nie kupisz świateł dziennych.

    > http://xenonowe.pl jest o tyle ciekawe, że mają tam dedykowane światła
    > do jazdy dziennej do różnych modeli, ale nie ma mojego modelu ani z
    > podobną maskownicą a nawet gdyby był to takie rozwiązania kosztują po
    > 700zł. Mają także uniwersalne za 200zł . A ja tylko dlatego chcę by nie

    Światła dzienne to odpowiednia, hermetyczna obudowa, której tył pracuje
    jako radiator (odprowadza ciepło), przód to soczewki dobrane do diod,
    zaś same diody to nie jakieś SMD, tylko przynajmniej coś w rodzaju CREE.
    Oczywiście odpowiednio zabezpieczone przed przegrzaniem.
    Ale to tylko pół systemu.
    Reszta to przetwornice - najczęściej w osobnym, także hermetycznym
    opakowaniu. Często jest jeszcze przewód do podpięcia do świateł
    pozycyjnych, aby dzienne gasły przy włączeniu świateł pozycyjnych i
    mijania/drogowych, ale nie gasły przy "miganiu" drogowymi.
    Bywają takie, które "gadają" po jakimś I2C czy CAN-ie - wtedy sygnał do
    załączenia i wyłączenia biorą z magistrali.
    Zarówno jedne jak i drugie są bezobsługowe.

    Jak wyżej.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam