  • 1. Data: 2015-10-03 23:38:05
    Temat: Światła LED do jazdy dziennej
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Potrzebowałbym chyba zamontować światła do jazdy dziennej. Pomijając, że nie
    wiem czy czasem nie mam jakiegoś CAN i nie stanowi to problemu to nie bardzo
    wiem na co zwracać uwagę. Celowałbym w linijkę jednak bo okrągłe trudniejsze
    montażowo ale, że sama koncepcja dziennych wydaje się kretyńska, więc w
    sumie nie jest to dla mnie szczególnie isotne. Nie zmienia, że chciałbym by
    skoro już je mam były widoczne. To ile mają mieć lumenów albo nie wiem co
    jeszcze ?

  • 2. Data: 2015-10-04 00:04:47
    Temat: Re: Światła LED do jazdy dziennej
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-10-03 o 23:38, re pisze:
> [...]
    > się kretyńska, więc w sumie nie jest to dla mnie szczególnie isotne. Nie
    > zmienia, że chciałbym by skoro już je mam były widoczne. To ile mają

    Przede wszystkim kupuj coś, co działa, np. w xenonowe.pl

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2015-10-04 01:35:25
    Od: Scobowski <s...@t...pl>

    W dniu 2015-10-04 o 00:04, Adam pisze:

    > Przede wszystkim kupuj coś, co działa, np. w chu**nowe.pl

    Jeszcze ktoś - coś po chamsku chce zareklamować?:)

  • 4. Data: 2015-10-04 09:56:42
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-10-04 o 01:35, Scobowski pisze:

    > Jeszcze ktoś - coś po chamsku chce zareklamować?:)

    O co Ci chodzi?

    W wielu sklepach czy firmach dostajesz chiński szajs. Po włączeniu
    takich "światełek" widać, że świecą, ale wieczorem i z bliska. W ruchu
    miejskim giną.

    Natomiast na światłach dziennych z prawdziwego zdarzenia od biedy możesz
    jechać w nocy po uszkodzeniu świetlenia głównego.
    Mam z tamtej firmy zakupione różne światła. Niektóre obudowy ze starości
    już zmatowiały, nieco zżółkły. Ale świecą nadal.
    Jeszcze jedno: jeśli pisze, że są dioda jest jedno-watowa, to tak jest w
    istocie. A lampy dzienne mają po kilka diod.

    @re: zobacz sobie jeszcze na swiatelka.pl - tam są opisy i przykładowe
    fotki, m.in. też z moich samochodów. Możesz porównać.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2015-10-04 22:04:28
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Adam"

> [...]
    > mieć lumenów albo nie wiem co jeszcze ?

    Przede wszystkim kupuj coś, co działa, np. w xenonowe.pl
    ---
    A tamte działają ? Bo ja chciałem kupić takie za 20zł. http://xenonowe.pl
    jest o tyle ciekawe, że mają tam dedykowane światła do jazdy dziennej do
    różnych modeli, ale nie ma mojego modelu ani z podobną maskownicą a nawet
    gdyby był to takie rozwiązania kosztują po 700zł. Mają także uniwersalne za
    200zł . A ja tylko dlatego chcę by nie musieć załączać świateł ręcznie. Bo
    odpalając samochód muszę każdorazowo załączyć mijania mimo, że by się same
    załączyły gdy się ciemno zrobi, więc lekki bezsens. I jeszcze bym trochę
    oszczędził te ksenony czy co tam jest.

  • 6. Data: 2015-10-05 08:16:17
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "re" <r...@r...invalid> wrote in message news:muphs4$cqp$1@mx1.internetia.pl...
    > Potrzebowałbym chyba zamontować światła do jazdy dziennej. Pomijając, że nie
    > wiem czy czasem nie mam jakiegoś CAN i nie stanowi to problemu

    nie w swiatlach ktore jest sens montowac masz trzy wyprowadzenia
    podlaczasz zasilanie do akumulatora po zaplonie oraz dodatkowy kabel
    z 'automatu' do swiatel pozycyjnych - napiecie na pozycyjnych wylacza
    dzienne

    > to nie bardzo wiem na co zwracać uwagę.

    wodoodpornosc

    sensowne chlodzenie ledow

    mozliwosc pracy w szerokim zakresie zasilania - typowe badziewia
    z allegro maja zwykle oporniki liczone zazwyczaj na 12v a na
    akumulatorze zazwyczaj jest troche wiecej

> [...]
    > szczególnie isotne. Nie zmienia, że chciałbym by skoro już je mam były
    > widoczne. To ile mają mieć lumenów albo nie wiem co jeszcze ?

    wystarczy ze beda mialy homologacje i beda w miare widoczne

    polecam fristom ft 30, sa w 4 samochodzach w rodzinie i od momentu
    instalacji przestalem o nich myslec

    --
    http://db.org.pl/

  • 7. Data: 2015-10-05 08:25:49
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-10-04 o 01:35, Scobowski pisze:
    > Jeszcze ktoś - coś po chamsku chce zareklamować?
    Przesadzasz. Gość pyta, co kupić i nie wolno mu odpowiedzieć normalnie?
    Ja kupiłem takie coś:
    http://xenonowe.pl/swiatla-jazdy-dziennej-led-24v/53
    -led-6-swiatla-dzienne-led-okragle-4w-cree.html
    W moim aucie akurat okrągłe podeszły idealnie. Działają bez zarzutu.
    Niestety po 3 latach zmatowiały szybki, co wydaje mi się sporą wadą.
    Jacek

  • 8. Data: 2015-10-05 08:55:50
    Od: Czesław Wiśniak <p...@w...pl>

> [...]
    > W moim aucie akurat okrągłe podeszły idealnie. Działają bez zarzutu.
    > Niestety po 3 latach zmatowiały szybki, co wydaje mi się sporą wadą.

    Czyli brak odporności na UV. W koncu chinszczyzna, ale wypolerowanie tego
    nawet recznie to10min.

  • 9. Data: 2015-10-05 09:54:03
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-10-05 o 08:55, Czesław Wiśniak pisze:
    -led-6-swiatla-dzienne-led-okragle-4w-cree.html

    > Czyli brak odporności na UV. W koncu chinszczyzna, ale wypolerowanie
    > tego nawet recznie to10min.

    Z zasady światła dzienne mają szeroki strumień (w porównaniu do mijania,
    drogowych czy punktowych).
    Więc polerować można, nawet zwykłą najtańszą pastą do zębów - ale to nic
    nie polepszy.
    Być może Jackowi bardziej chodzi o efekt estetyczny.
    U mnie w Pajero też zmatowiały, ale bywało, że światła były pod wodą czy
    w błocie - dla mnie subiektywnie nie ma to znaczenia, byle świeciły.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2015-10-05 10:03:19
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-10-04 o 22:04, re pisze:

    > Użytkownik "Adam"

    Kretyńska - zależy w jakim aspekcie.
    Moim zdaniem minus - czasem "nie widać" motocyklistów w zalewie innych
    świateł.
    Plus: nie zużywają się światła mijania i pozycyjne z tyłu, ponadto
    lepiej widać światła "stop", gdyż światła pozycyjne z tyłu przy
    dziennych nie pracują.

    > Przede wszystkim kupuj coś, co działa, np. w xenonowe.pl
    > ---
    > A tamte działają ? Bo ja chciałem kupić takie za 20zł.

    Za 20 zł nie kupisz świateł dziennych.

> [...]
    > podobną maskownicą a nawet gdyby był to takie rozwiązania kosztują po
    > 700zł. Mają także uniwersalne za 200zł . A ja tylko dlatego chcę by nie

    Światła dzienne to odpowiednia, hermetyczna obudowa, której tył pracuje
    jako radiator (odprowadza ciepło), przód to soczewki dobrane do diod,
    zaś same diody to nie jakieś SMD, tylko przynajmniej coś w rodzaju CREE.
    Oczywiście odpowiednio zabezpieczone przed przegrzaniem.
    Ale to tylko pół systemu.
    Reszta to przetwornice - najczęściej w osobnym, także hermetycznym
    opakowaniu. Często jest jeszcze przewód do podpięcia do świateł
    pozycyjnych, aby dzienne gasły przy włączeniu świateł pozycyjnych i
    mijania/drogowych, ale nie gasły przy "miganiu" drogowymi.
    Bywają takie, które "gadają" po jakimś I2C czy CAN-ie - wtedy sygnał do
    załączenia i wyłączenia biorą z magistrali.
    Zarówno jedne jak i drugie są bezobsługowe.

    Jak wyżej.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam