  • 1. Data: 2013-03-29 01:51:13
    Temat: Światła długie/krótkie w francuzach H4
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Peugeot ... Citroen ... Renault ...

    Światła w tych autach chyba w większości realizowane są
    reflektorem z H4. Miałem tak w starych megankach,lagunach, jest
    tak w partnerze, mam tak w citroenie aktualnie.

    Po wstawieniu osram najtbrejkerówplusuf do berlingo - jestem
    bardzo zadowolony z świateł mijania. Ba, jestem zadowolony z
    świateł długich. Mam tylko jeden problem dotyczący przełączania
    świateł. H4 w berlingo jako mijania świecą perfect, długie też
    zasadniczo. Mijania świetnie oświetlają prawe pobocze. Bardzo
    dobrze też oświetlają lewe pobocze (dużo niżej, przy samej ziemi).

    Jednak ostatnio podczas nocnej jazdy w lesie doszedłem do
    wniosku, że dużo lepiej by było, gdyby po przełączeniu na długie
    nie gasły światła mijania. W momencie zapalenia długich świetnie
    widać drogę "stąd w pizdu", ale hujowo doświetlane jest pobocze
    prawe do 40 metrów. Da się to "korygować" nie przełączając
    świateł do końca - wystarczy podciągnąć do połowy dźwignię i
    świecą i mijania i długie.

    I teraz pytania: Czy światła realizowane H4 z założenia nie
    świecą na dwa żarniki z powodu przegrzewania ? Czy może to
    wymysł producentów ? Jeśli wymysł producentów - czy da się
    programowo w komputerku pozmieniać coś by świeciłu jedne i
    drugie równocześnie ? Swoją drogą, sytuacja perfekcyjna by była
    taka, by po zapięciu długich świeciły
    długie+mijania+przeciwmgłowe (wiem, że to niezgodne z
    przepisami) ... Mimo wszystko - da się wykombinować by długie
    świeciły się ze światłami mijania ?

    Uzasadnienie: przy włączonych mijania perfect widać zwierzynę w
    krzakach, przy przełączeniu na długie zwierzynę dalej widać, ale
    oczy sarenek, jelonków, etc nie świecą się już tak intensywnie ...

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 2. Data: 2013-03-29 05:23:47
    Temat: Re: Światła długie/krótkie w francuzach H4
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 3/29/2013 1:51 AM, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:
    > Peugeot ... Citroen ... Renault ...
    >
    > Światła w tych autach chyba w większości realizowane są reflektorem z
    > H4. Miałem tak w starych megankach,lagunach, jest tak w partnerze, mam
    > tak w citroenie aktualnie.

    Z tego co pamiętam to 2x h7 w normalnych francuskich, tylko ze w
    starszych niż laguna czy megane ;) jak jeszcze xenonów nie było
    montowanych w autach.

> [...]
    > długie+mijania+przeciwmgłowe (wiem, że to niezgodne z przepisami) ...
    > Mimo wszystko - da się wykombinować by długie świeciły się ze światłami

    dawno temu (22..13 lat wstecz)
    na h7 było to zrobione przełącznikami, jedno się włączało drugie...
    gasło, komputery były tylko do tego żeby wiedzieć która żaróweczka
    gdzie się spaliła, halogeny sobie włączyć można ;)

    13lat i mniej już koputer, przekaźniki i czujniki zmierzchu,
    tylko nie ma wersji bez xenonów w reno

  • 3. Data: 2013-03-29 08:20:38
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Dwa żarniki w H4 jednocześnie nie powinny działać. Żarówka szybko padnie ale
    istotniejsze
    jest że szybko zniszczysz odbłyśnik w reflektorze i kostkę połączeniową na
    żarówce.

    --
    Hinek

  • 4. Data: 2013-03-29 09:31:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 29 Mar 2013 01:51:13 +0100, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):
    > I teraz pytania: Czy światła realizowane H4 z założenia nie
    > świecą na dwa żarniki z powodu przegrzewania ? Czy może to
    > wymysł producentów ?

    No ... przegrzewac to sie raczej beda. Samej zarowce moze nie zaszkodzi, bo
    jednak dosc daleko te wlokna, reflektorowi byc moze, szczegolnie jak z
    plastiku, kabelkowi masy tez bedzie troche za cieplo - a coraz ciensze daja
    :-)

    > Jeśli wymysł producentów - czy da się
    > programowo w komputerku pozmieniać coś by świeciłu jedne i
    > drugie równocześnie ?

    Dwie diody, albo jeden przekaznik ekstra :-)

    > Swoją drogą, sytuacja perfekcyjna by była
    > taka, by po zapięciu długich świeciły
    > długie+mijania+przeciwmgłowe (wiem, że to niezgodne z
    > przepisami)

    W lesie nie obowiazuja ... ale do lasu nie wolno :-)

    >... Mimo wszystko - da się wykombinować by długie
    > świeciły się ze światłami mijania ?

    Zamontowac sobie dodatkowe lampy ?

    > Uzasadnienie: przy włączonych mijania perfect widać zwierzynę w
    > krzakach, przy przełączeniu na długie zwierzynę dalej widać, ale
    > oczy sarenek, jelonków, etc nie świecą się już tak intensywnie ...

    A zapal ty je najpierw w garazu - moze na boki swieca tak samo, tylko juz
    sie nie wyrozniaja tak mocno ?

    No i sa gwizdki na sarenki :-)

    J.

  • 5. Data: 2013-03-29 10:22:33
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    dorób sobie przekaźnik tak by załączając długie dawało prąd na mijania. Aby
    uniknac spadków napieć, dodatkowy efekt moze dać pociągniecie grubszym
    kablem napiecia z akumulatora (+ i -)

  • 6. Data: 2013-03-29 10:46:38
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

> [...]
    > krzakach, przy przełączeniu na długie zwierzynę dalej widać, ale oczy
    > sarenek, jelonków, etc nie świecą się już tak intensywnie ...

    Podłącz pod LExie i zobacz czy możesz ustawić światłą dzielone (coś w
    ten deseń). W P206 można tak ustawić dla świateł 2xH7 a nie 1xH4 i wtedy
    po włączeniu długich, mijania świecą...

  • 7. Data: 2013-03-29 18:30:15
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Fri, 29 Mar 2013 01:51:13 +0100, "Rafał \"SP\" Gil"
    <u...@m...pl> wrote:

    >Peugeot ... Citroen ... Renault ...
    >
    >Światła w tych autach chyba w większości realizowane są
    >reflektorem z H4.

    U mnie jest H1/H7.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 8. Data: 2013-03-29 19:22:48
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2013-03-29 18:30, jerzu pisze:

    > U mnie jest H1/H7.

    ale Ty nie masz osobówki :), a ja o takich piszę.

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 9. Data: 2013-03-29 19:23:55
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2013-03-29 08:20, Hinek pisze:
    > Dwa żarniki w H4 jednocześnie nie powinny działać. Żarówka
    > szybko padnie ale istotniejsze
    > jest że szybko zniszczysz odbłyśnik w reflektorze i kostkę
    > połączeniową na żarówce.

    i dupa blada ;/
    Pozostaje belkę na relingi wrzucić i jakieś dalekosiężne se
    pizgnąć na dach, i z długich firmowych nie korzystać :)

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 10. Data: 2013-03-29 19:37:51
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    > Peugeot ... Citroen ... Renault ...
    > Światła w tych autach chyba w większości realizowane są reflektorem z
    > H4. Miałem tak w starych megankach,lagunach, jest tak w partnerze, mam
    > tak w citroenie aktualnie.

    W ASO żepota największą rotację na magazynie miały zarówki H7 i W5W,
    H4ki daleko po nich...

    Pozdr.