    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Świecące diody IR nadawcze?
    Date: Tue, 13 Nov 2012 11:08:23 +0100

    Am 13.11.2012 10:26, schrieb rageofhonor:

    > Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    > wiadomości news:ageg9pFn9iU1@mid.uni-berlin.de...

    > Tu nie chodzi o filmowanie. Na filmie to każda dioda będzie świecić na
    > fioletowo. One świecą na czerwono zaraz po włączeniu. Pewnie po to by
    > wiadomo było że nadajnik jest włączony. Tylko teraz gdzie szukać takich
    > samych diod? Czy to tylko taki produkt od Philipsa którego nigdzie nie
    > dostanę?

    A może przeczytasz jeszcze raz to, co napisałem? Diody 880nm po prostu
    WIDAĆ. Nie na filmie, tylko normalnie, oczami. Świecą dlatego, że taka
    ich rasa. Mają odpowiednie widmo, które przecina się z widmem czułości
    oka. Jak kupisz dowolne diody nadawcze 880nm o odpowiedniej mocy, to
    będziesz je też widział.
    Może napiszesz co chcesz zrobić, to ci mogę parę typów diod polecić. O
    takie jest dużo łatwiej niż o takie, których nie widać ;-).

    Waldek