  • 1. Data: 2012-11-13 08:28:40
    Temat: Świecące diody IR nadawcze?
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Czy ktoś spotkał się z diodami IR które świecą na czerwono w świetle
    widzialnym. Są to diody nadawcze do przesyłania muzyki w nadajniku Philips
    do słuchawek bezprzewodowych.

  • 2. Data: 2012-11-13 08:44:59
    Temat: Re: Świecące diody IR nadawcze?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Nov 2012 08:28:40 +0100, rageofhonor napisał(a):
    > Czy ktoś spotkał się z diodami IR które świecą na czerwono w świetle
    > widzialnym. Są to diody nadawcze do przesyłania muzyki w nadajniku Philips
    > do słuchawek bezprzewodowych.

    Bardzo wiele swieci.

    Zaciemnij sobie pokoj, odczekaj pare minut, popatrz w piloty ktore masz.

    J.

  • 3. Data: 2012-11-13 09:55:48
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 13.11.2012 08:28, schrieb rageofhonor:
    > Czy ktoś spotkał się z diodami IR które świecą na czerwono w świetle
    > widzialnym. Są to diody nadawcze do przesyłania muzyki w nadajniku
    > Philips do słuchawek bezprzewodowych.

    Jak ci J.F. już napisał, praktycznie wszystkie IR-LEDy "rynkowe" widać,
    jeżeli moc jest odpowiednia. Nie każdy widzi wszystkie, ale tak z 50%
    populacji. 880nm (na ogół GaAlAs) widzi prawie każdy, 940-950nm (GaAs)
    wielu. Czyli nic nowego. Testowałem >100 różnych diod do oświetlenia.
    Musiały być zupełnie niewidoczne, też po 1h, ale wystarczająco jasne, by
    można było filmować.

    Waldek

  • 4. Data: 2012-11-13 10:26:21
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:ageg9pFn9iU1@mid.uni-berlin.de...

> [...]
    > wielu. Czyli nic nowego. Testowałem >100 różnych diod do oświetlenia.
    > Musiały być zupełnie niewidoczne, też po 1h, ale wystarczająco jasne, by

    Tu nie chodzi o filmowanie. Na filmie to każda dioda będzie świecić na
    fioletowo. One świecą na czerwono zaraz po włączeniu. Pewnie po to by
    wiadomo było że nadajnik jest włączony. Tylko teraz gdzie szukać takich
    samych diod? Czy to tylko taki produkt od Philipsa którego nigdzie nie
    dostanę?

  • 5. Data: 2012-11-13 11:08:23
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 13.11.2012 10:26, schrieb rageofhonor:

> [...]
    > wiadomo było że nadajnik jest włączony. Tylko teraz gdzie szukać takich
    > samych diod? Czy to tylko taki produkt od Philipsa którego nigdzie nie

    A może przeczytasz jeszcze raz to, co napisałem? Diody 880nm po prostu
    WIDAĆ. Nie na filmie, tylko normalnie, oczami. Świecą dlatego, że taka
    ich rasa. Mają odpowiednie widmo, które przecina się z widmem czułości
    oka. Jak kupisz dowolne diody nadawcze 880nm o odpowiedniej mocy, to
    będziesz je też widział.
    Może napiszesz co chcesz zrobić, to ci mogę parę typów diod polecić. O
    takie jest dużo łatwiej niż o takie, których nie widać ;-).

    Waldek

  • 6. Data: 2012-11-13 11:59:59
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:agekhtFn9iU2@mid.uni-berlin.de...

> [...]
    > Może napiszesz co chcesz zrobić, to ci mogę parę typów diod polecić. O
    > takie jest dużo łatwiej niż o takie, których nie widać ;-).

    Sprawa jest prosta już 2 raz musiałem wymieniać diodę w nadajniku bo się
    spaliła. Jak jedna poleci to reszta nie działa bo są połączone szeregowo.
    Teraz nie mam pewności czy diody nadawcze które znajomy mi wymienił
    spełniają swoją funkcję. Dlatego chciałem załatwić sobie na zapas takie same
    diody które były pierwotnie montowane w urządzeniu bo jak już 2 padły to
    prawdopodobnie polecą też pozostałe. Te nowe nie świecą czyli nie wiem czy
    spałniają one tak samo swoją funkcje jak oryginały.

  • 7. Data: 2012-11-13 12:19:54
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 13.11.2012 11:59, schrieb rageofhonor:

> [...]
    > jak już 2 padły to prawdopodobnie polecą też pozostałe. Te nowe nie
    > świecą czyli nie wiem czy spałniają one tak samo swoją funkcje jak

    Nie wiem jaki kąt wiązki mają twoje LEDy. Jak +-20 stopni wystarczy, to
    polecam SFH485. Praktycznie nie do zdarcia i z dużą rezerwą mocy. Do
    kupienia np w Conrad Electronic.

    Waldek

  • 8. Data: 2012-11-13 12:24:20
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "rageofhonor" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > to prawdopodobnie polecą też pozostałe. Te nowe nie świecą czyli nie wiem
    > czy spałniają one tak samo swoją funkcje jak oryginały.

    Popatrz na diody przez aparat cyfrowy lub kamerę, np. z komórki. Zobaczysz
    wtedy świecenie diod IR.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 9. Data: 2012-11-14 08:51:03
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    rageofhonor <w...@w...pl> wrote:

    > Te nowe nie świecą czyli nie wiem czy spałniają one tak samo swoją
    > funkcje jak oryginały.

    Nie możesz użyć jakiegokolwiek aparatu, nawet w telefonie, nawet na
    funkcji podglądu?

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 10. Data: 2012-11-14 17:09:05
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości

    > Nie możesz użyć jakiegokolwiek aparatu, nawet w telefonie, nawet na
    > funkcji podglądu?

    Nowe świecą w aparacie ale czy też nadają poprawnie sygnał to już nie wiem.
    Nie świecą tylko w świetle widzialnym.