    From: "rageofhonor" <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Świecące diody IR nadawcze?
    Date: Tue, 13 Nov 2012 11:59:59 +0100

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:agekhtFn9iU2@mid.uni-berlin.de...

    > A może przeczytasz jeszcze raz to, co napisałem? Diody 880nm po prostu
    > WIDAĆ. Nie na filmie, tylko normalnie, oczami. Świecą dlatego, że taka ich
    > rasa. Mają odpowiednie widmo, które przecina się z widmem czułości oka.
    > Jak kupisz dowolne diody nadawcze 880nm o odpowiedniej mocy, to będziesz
    > je też widział.
    > Może napiszesz co chcesz zrobić, to ci mogę parę typów diod polecić. O
    > takie jest dużo łatwiej niż o takie, których nie widać ;-).

    Sprawa jest prosta już 2 raz musiałem wymieniać diodę w nadajniku bo się
    spaliła. Jak jedna poleci to reszta nie działa bo są połączone szeregowo.
    Teraz nie mam pewności czy diody nadawcze które znajomy mi wymienił
    spełniają swoją funkcję. Dlatego chciałem załatwić sobie na zapas takie same
    diody które były pierwotnie montowane w urządzeniu bo jak już 2 padły to
    prawdopodobnie polecą też pozostałe. Te nowe nie świecą czyli nie wiem czy
    spałniają one tak samo swoją funkcje jak oryginały.