  • Data: 2010-02-24 22:22:51
    Temat: Re: Świetlówka - LED
    Od: "Hals" <u...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jak o małych mocach nie ma, a wszystkie xenony do samochodów 35W? przecież
    > to jest to samo. Zakładając 2 szt można ładnie oświetlić akwarium a i
    > barwa też jest prawie z całego zakresu

    Nie, to nie jest to samo.
    Są nawet lampy (jarzniki) AC i DC - ale to już temat dla bardziej
    zaawansowanych
    Różnią się również napięciem zapłonu - dlatego jest problem z dostosowaniem
    "zwykłych" HQI oświetleniowych do projektorów gdzie łuk jest znacznie
    krótszy, a i napięcie zapłonu inne (to tak w uproszczeniu)
    No fakt, użyłem zbyt dużego skrótu myślowego. Rozwijam dalej:
    Lampy o małych mocach (35W) mają mniej odmian o róźnych temperaturach barwy
    niż np. lampy o mocy 250W.
    Dla łatwiejszego zrozumienia - wkaż lampę o mocy 35W i temp. 25000K.
    Za to o mocy 250W - bez problemu.
    I nie polecam 25000K do samochodu :-)
    Dodatkowo - w akwariach morskich ważne jest nie tylko temp. barwy ale i całe
    widmo.
    To naprawdę jest obszerny temat, a stwierdzenie że samochodowy zenon z
    Allegro to to samo co lampa HQI 25000K jest zbytnim.......uproszczeniem
    laika.

    Pozdr. Hals.