  • 11. Data: 2016-03-11 00:48:17
    Temat: Re: Sygnał --> rzutnik
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2016-03-11 o 00:42, Michał Jankowski pisze:

    > 500 dolarów, mniej więcej.
    >
    > MJ

    Nadajniczek na falach radiowych, wraz naprawdę licznymi bajerami,
    kosztuje 10,99 złotych! To i ten do monitora powinien z czasem być w
    zasięgu ludzi nawet mało rozrzutnych.
    http://allegro.pl/transmiter-fm-lcd-mp3-usb-sd-eq-16
    gb-czarny-od-sa-i4952796972.html

    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz
    - rób to dobrze!"

  • 12. Data: 2016-03-11 11:42:57
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Co do Wi-Fi, to czy może są telewizory w to wyposażone?
    jest coś takiego jak miracast. Ale piszę o tym, abyś wiedział że
    producenci "coś" zrobili, ale dla Ciebie - nie polecam. Krótko: możesz
    bezprzewodowo puścić coś z PC do dongla hdmi. ale nie w czasie
    rzeczywistym, jest opóźnienie konieczne do zbuforowania, więc gry
    odpadają (chyba że szachy). w zasadzie dołączone oprogramowanie pozwala
    na transfer na ekran filmów, fotek, obrazu z przeglądarki internetowej i
    to chyba wszystko. JAkość? moim zdaniem w filmach wystarczająca.
    ToMasz

  • 13. Data: 2016-03-11 13:06:34
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2016-03-11 o 07:14, Kris pisze:

    > Pisałem wyżej, transmiter, np. Optoma HDMI WHD200, cena od 600zł nie
    > zabija

    Nie zabija, ale i w euforię nie wpędza :< poczekać muszę aż potanieje.

    Już miałem prosić o podrzucenie keywordes do googlarki, ale zacząłem
    myszkować po Allegro, i... mam. No nie zgadniecie za ile!! Czytam opis:
    "StreamIT jest rodzajem "bezprzewodowego kabla" HDMI. Urządzenie wygląda
    jak pendrive, ale w miejscu portu USB posiada złącze HDMI" - ale nie
    chwytam, dlaczego jest to jednoskładnikowe? Spodziewałem się, że będzie
    nadajnik + odbiornik. No ale za odbiornik ma zapewne służyć TV-box.
    Czyli PC-towy monitor już sygnału nie odbierze.

    Niejako w formie bonusu znalazłem też rzutnik, o wiele tańszy niż bym
    się spodziewał, no ale urządzenie ma bardzo mizerne parametry. Lecz
    jakoś tam swoją funkcję spełniać musi. Też ogłaszam mini-konkurs:
    - jakiej (niskiej) ceny byście się mogli spodziewać? Proszę nie
    myszkować za odpowiedzią! (co do "myszkowania", to dawno-dawniej
    wymyślić ten termin musiała jakaś Pytia, bo nabrało ono szerszego
    znaczenia dopiero w zestawieniu z komputerem)...

  • 14. Data: 2016-03-14 03:24:51
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "BaSk" <piszcie.sobie.n@berdyczow> napisał w wiadomości
    > Nadajniczek na falach radiowych, wraz naprawdę licznymi bajerami,

    Dobrze piszesz, "nadajniCZEK". Takie małe gówno...

    > kosztuje 10,99 złotych! To i ten do monitora powinien z czasem być w
    > zasięgu ludzi nawet mało rozrzutnych.
    > http://allegro.pl/transmiter-fm-lcd-mp3-usb-sd-eq-16
    gb-czarny-od-sa-i4952796972.html

    Aż musiałem naskrobać, co następuje: (przy czym nie bierz tego do siebie,
    chcę po prostu zwrócić uwagę na pewien problem)
    Przypuszczam, że jak bym go wziął na analizator widma, to powiedzmy,
    homologacji by to nie dostało. Takie rzeczy są z pewnością maksymalnie
    upraszczane dla obniżki kosztów, więc i mam mocne przypuszczenia, że
    delikatnie mówiąc, produkt tej skrzyneczki sinusoidą (czystą) nie jest i
    tylko dzięki mikrej mocy, nie zasiewa połowy dzzielnicy. Stąd pewnie taki
    tani. Bo i obwodów stronojych pewnie (prawie) nie ma.
    Z pewnością, w miarę polepszania się materiałów będzie maleć rozmiar i
    poprawiać się jakość podzespołów, ale fizyki nie przeskoczymy. Dla
    uproszczenia konstrukcji i pomniejszenia poboru prądu wzmacniacz w.cz.
    pewnie będzie w klasie "C", a co za tym idzie, chyba nie muszę dodawać?
    Stosuje się, a i owszem, klasę "C" w nadajnikach, ale obwarowane jest to
    porządnym obstawieniem filtrami, aby harmoniczne nie wyszły zwiedzać świata.
    Żeby ten nadajniczek nie był, sprzedawanym chyyyyba w "Oszołomie"
    wzmacniaczYKIem antenowym 95 dB (w każdym razie, bardzo dużym), kosztującym
    20 PLN, bez ekranowania... Wystarczy kalkulator z logarytmami i odrobina
    czucia, żeby stwierdzić, iż fizycznie niemożliwe jest tyle uzyskać.
    Skorośmy przy temacie, to mam parę kwiatuszków:
    http://allegro.pl/wzmacniacz-antenowy-mc-9102-cerami
    c-45-db-dvb-t-i5805876335.html
    Manipulacja, z nieświadomości? Znów ktoś wyżej pępka skacze z parametrami?
    Ceramic i już dzwonić do Reni G.? Zobaczcie, gdzie i jak jest
    transformatorek, oraz co leży w środku. Manipulacja na całego.
    http://allegro.pl/wzmacniacz-antenowy-dvb-t-mpeg-4-e
    kranowany-150km-i6040874971.html
    Zasięg 150 km... odkrywamy nowe właściwości fal radiowych? Defałbete, heh,
    nokomęt... No, ekranowany, ale do jakiej anteny... UKE nie przyjedzie do
    anteny siatkowej :P I ta terminologia z ortografią (dobra, nie czepiajmy
    się, szwagier pewnie pisał treść, nie myli się tylko całkowity leń)...
    http://allegro.pl/wzmacniacz-antenowy-dvb-t-swa-9701
    -45db-i4871224922.html
    Co ja paczem panowie...
    http://allegro.pl/wzmacniacz-antenowy-dvb-t-swa-9701
    -45db-mega-moc-i6000809181.html
    łał
    http://allegro.pl/wzmacniacz-antenowy-34-db-duze-wzm
    ocnienie-i5975103463.html
    qópójcie
    http://allegro.pl/wzmacniacz-antenowy-swa-6000-przed
    wzmacniacz-i5491392110.html
    Elektrony szeroko wypełniają bazę, więc mediana będzie dużo miększa i
    plastyczniejsza... qr... to nie audiovoodoo...
    O "wzmacniaczach" sygnału GSM w postaci przyklejanej płytki z nadrukowanymi
    esami-floresami nie wspominam, bo to żenada. I sprawdzone na własnym
    telefonie (dostałem jako bonus do jednego z zakupów w Alledrogo), gówno
    daje.

    O co więc mi chodziło - tak tani nadajniczek za 10.99, można się spodziewać,
    że w środku jest równie "bogaty", jak te wzmacniaczyki. A takie uproszczenie
    konstrukcji, to może spowodować wzbudzenie układu wskutek lokalnych,
    nieodekranowanych (lub odekranoanych źle) sprzężeń i wtedy naprawdę może
    zasiać po okolicy. Jak miało by się to przełożyć na transport HDMI - z taką
    jakościa konstrukcji, bo wykonane widać nawet, jako takie, nienajgorzej...
    Raczej by się co rusz sypało, zanim by ruszyło... albo i nie ruszyło,
    posprzęgało by się, odbicia sygnału ograniczyły by przepływność, pewnie też
    rwało by na potęgę, ergo, było by takim elektronicznym wyrzuceniem pereł
    (sygnału HDMI) przed wieprze (niedoskonałości konstrukcji, oraz zakłócenia
    związane z tym, jak i niezwiązane).
    Więc z pewnością, układ tak do końca nie stanieje, może przy automatyzacji
    koszt wytworzenia będzie mniejszy, jeśli miałby utrzymać parametry takie, by
    korzystanie z takiego rozwiązania miało sens.
    Fale radiowe, czy to z taniego "transmitera", czyli też nadajnika, czy to
    będące transportem dla treści HDMI, czy to wchodzące do takiego
    wzmacniaczyka nie mającego nawet obwodów strojonych, lub jeśli, to mającego
    je bardzo uproszczone... Fale radiowe, przy tych czestotliwościach, to
    raczej dążyć będą do pomieszania się wszystkiego ze wszystkim. To nie
    częstotliwość Warszawy Pierwszej, gdzie w zasadzie wystarczy dobrze
    poodsprzęgać poszczególne stopnie układu i będzie on działać, przy
    częstotliwościach z nadajniczka, czy we wzmacniaczyku antenowym, czy
    bezprzewodowym transporcie do HDMI, poważnym problemem stają sie zjawiska
    falowe et consortes. Samo odsprzężenie stopni może już nie wystarczyć.

    Nie bierz tego do siebie, napisałeś w dobrej wierze, takowoż i ja się
    dopisuję. Obserwuję otoczenie i widzę, na co ludzie sie nieświadomie łapią,
    na wnuczka, na policjanta, na pożyczkę, na reklamę (to chyba jest
    najgorsze), na taniznę, wystarczy gówno owinąć kolorowym papierkiem i już
    udaje cukierek.
    Nie powiem, sam czasem z takich taniości korzystam, jeśli np., jest
    potrzeba, bądź nie oczekuję od rzeczy większych cudów, niż niespalenie mi
    chaty jak wyjdę do kibla, ze świadomością jednakże konsekwencji takiego, a
    nie innego układu. Choćby kasy niewiele, a rzecz taka tania, że jak się
    lepsze kupi, to się tanią rozbierze, szkoda nie będzie, bo taniej wyniesie
    kupno i rozbiórka, niż kupowanie pojedynczo części składowych... i zrobi cos
    fajniejszego, niż dotychczas.
    Dlatego chcąc mieć układ DZIAŁAJĄCY, szukałbym raczej jednak wśród rzeczy
    nienajtańszych, choć nie musi być od razu "premium" :)

    Tyle na razie, nie wszystkie literówki udało mi się poporawić, przepraszam
    za nie.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 15. Data: 2016-03-14 08:11:41
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-03-14 o 03:24, ACMM-033 pisze:
> [...]
    > skrzyneczki sinusoidą (czystą) nie jest i tylko dzięki mikrej mocy, nie
    > zasiewa połowy dzzielnicy. Stąd pewnie taki tani. Bo i obwodów

    Przypomnę, że ACM-033 komentuje powyżej "transmiter do radia", czyli
    przesyłający tylko dźwięk. A więc urządzenie prostsze w konstrukcji, niż
    taki, jaki potrzebny jest do rzutnika. A co do tego drugiego, to
    dyskutanci straszyli ceną ~450$, raczej zniechęcającą. Lecz znalazłem na
    Allegro tańszy, i ogłosiłem mini-konkurs na to, kto bez zaglądania w
    wyszukiwarkę - zgadnie cenę choćby w przybliżeniu. Nikt nawet nie
    próbował, no to podrzucam sznureczek:
    http://allegro.pl/onyx-midia-stream-it-miracast-hdmi
    -tv-transmiter-i6031487550.html
    - wraz z pytaniem: co o tym wyrobie sądzić. Zapewne też trochę śmieci
    w eterze? No ale to już zmartwienie sąsiadów 8)
    Trochę mnie zastanawia to, że w opisie jest mowa o różnych trybach
    pracy, np. że obsługuje Wi-Fi, hm, ciekawe w którym kierunku? Jeśliby po
    lekturze ktoś miał jakieś uwagi, to niech je tu wrzuci, koniecznie!

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 16. Data: 2016-03-14 11:17:34
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 marca 2016 08:11:43 UTC+1 użytkownik JaNus napisał:

> [...]
    > pracy, np. że obsługuje Wi-Fi, hm, ciekawe w którym kierunku? Jeśliby po
    > lekturze ktoś miał jakieś uwagi, to niech je tu wrzuci, koniecznie!

    To jest prościutki tv box. Z wifi i jakimś linuksem do wyświetlania obrazu. Wyświetla
    swoją wbudowaną grafiką 60Hz, ale spróbuj mu tyle przesłać w czasie rzeczywistym.
    Takie cuś to mają tanie projektory wbudowane do środka, tyle że z normalnym adroidem,
    jakimś USB do podłączenia dysku itd.

  • 17. Data: 2016-03-14 14:05:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >sinusoidą (czystą) nie jest i tylko dzięki mikrej mocy, nie zasiewa
    >połowy dzzielnicy. Stąd pewnie taki tani. Bo i obwodów stronojych

    Ma nastawienie czestotliwosci, a w tym zakresie to prawie na pewno
    przez PLL.
    Czyli moze miec calkiem ladna sinusoide, aczkolwiek dalszych prazkow
    wyniklych z samej modulacji to juz pewnie nie wycinaja.

    Tylko ... jego podstawowa czestotliwosc w samochodzie konkuruje moca z
    co blizszymi nadajnikami, wiec te "harmoniczne" to juz bardzo slabe
    sa.

    W kazdym badz razie nikt go nie podkablowal do rejestru produktow
    niebezpiecznych :-)

> [...]
    >uproszczenia konstrukcji i pomniejszenia poboru prądu wzmacniacz
    >w.cz. pewnie będzie w klasie "C", a co za tym idzie, chyba nie muszę

    Akurat tu pradu oszczedzac nie trzeba.

    >Stosuje się, a i owszem, klasę "C" w nadajnikach, ale obwarowane jest
    >to porządnym obstawieniem filtrami, aby harmoniczne nie wyszły
    >zwiedzać świata.

    A nie bylo to tak, ze stosowalo sie na AM, gdzie przy okazji i
    modulator z tego wychodzil ?

    >http://allegro.pl/wzmacniacz-antenowy-dvb-t-mpeg-4-
    ekranowany-150km-i6040874971.html
    >Zasięg 150 km... odkrywamy nowe właściwości fal radiowych? Defałbete,
    >heh, nokomęt...

    No wiesz - na Rysach w komorce pojawily mi sie do wyboru wegierskie
    sieci.
    Wiec te fale nie takie zle.
    Tylko po wybraniu niestety nie zadzialalo :-)

    (na Baltyku Plus wydluzyl zasieg GSM do 70 km).

    >O "wzmacniaczach" sygnału GSM w postaci przyklejanej płytki z
    >nadrukowanymi esami-floresami nie wspominam, bo to żenada.

    A antena Yagi to co to jest ? Dipol z doklejonymi ... no, esy-floresy
    to nie sa :-)

    Ale jak lubisz esy-floresy
    https://en.wikipedia.org/wiki/Evolved_antenna

    >I sprawdzone na własnym telefonie (dostałem jako bonus do jednego z
    >zakupów w Alledrogo), gówno daje.

    Na telefonie to trudno sprawdzic. Za duzo BTS w okolicy.

> [...]
    >wskutek lokalnych, nieodekranowanych (lub odekranoanych źle) sprzężeń
    >i wtedy naprawdę może zasiać po okolicy.

    Predzej ci sie wzmacniacz wzbudzi.
    Generatorek juz jest wzbudzony ... na wlasciwej czestotliwosci :-)

> [...]
    > Warszawy Pierwszej, gdzie w zasadzie wystarczy dobrze poodsprzęgać
    > poszczególne stopnie układu i będzie on działać, przy

    Fale jak fale - raczej odbiorniki.
    Pisalem tu o przypadku - siedze w poblizu nadajnika sredniej mocy FM,
    i radio mi inne stacje odbiera na calkiem innych czestotliwosciach.

    J.

  • 18. Data: 2016-03-14 15:03:32
    Od: Wielebny <w...@w...pl.invalid>

    On 03/14/2016 08:11 AM, JaNus wrote:
> [...]
    > pracy, np. że obsługuje Wi-Fi, hm, ciekawe w którym kierunku? Jeśliby po
    > lekturze ktoś miał jakieś uwagi, to niech je tu wrzuci, koniecznie!

    To tylko odbiornik. Nie zawiera w sobie nadajnika który mógłbyś wpiąć w
    dowolne urządzenie z wyjściem HDMI, tak jak te rozwiązanie za ~450$.

    Poza tym, transmitowany obraz jest poddawany kompresji. Stąd nie jest
    potrzebne pełne pasmo, ale wiąże się to oczywiście z gorszą jakością niż
    gołe HDMI.

    Sygnał można odbierać za pomocą takich protokołów jak DLNA, czyli
    udostępniamy film na swoim komputerze, a na tym urządzeniu, za pomocą
    pilota go włączamy.

    Nie wiem czy tym urządzeniem da się przekazać np. obraz z monitora, tak
    jakby telewizor był dodatkowym wyjściem graficznym.

  • 19. Data: 2016-03-14 18:44:12
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-03-14 o 15:03, Wielebny pisze:
    > To tylko odbiornik. Nie zawiera w sobie nadajnika który mógłbyś wpiąć w
    > dowolne urządzenie z wyjściem HDMI,

    Ano właśnie tak podejrzewałem, że jest to tylko jeden składnik. No ale
    przecież dystrybutor zachwala:
    "Przesyłaj bezprzewodowo obrazy, muzykę, filmy na ekran TV" - i jak tu
    przesyłać, jeśli brakuje drugiego składnika? Logika podpowiada, że
    "jakiś" - powinien być do kupienia, ale za ile? A do tego nazwa
    "Transmiter" - sugeruje racze nadajnik, iż odbiornik.
    A z czego wnioskujesz, że nie wystarczy użyć (dajmy na to) dwóch takich,
    aby jednak sygnał bezprzewodowo przekazać? No i co tu robi Wi-Fi, wszak
    bez komputera to ono zda się psu na budę?

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 20. Data: 2016-03-14 19:19:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JaNus" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Ano właśnie tak podejrzewałem, że jest to tylko jeden składnik. No
    >ale przecież dystrybutor zachwala:
    >"Przesyłaj bezprzewodowo obrazy, muzykę, filmy na ekran TV" - i jak
    >tu przesyłać, jeśli brakuje drugiego składnika?

    No, jesli komputer/tablet/telefon masz z DLNA/Miracast/AirPlay, to nie
    brakuje ... w telewizorze moze brakowac odbiornika :-)

    >Logika podpowiada, że "jakiś" - powinien być do kupienia, ale za ile?
    >A do tego nazwa "Transmiter" - sugeruje racze nadajnik, iż odbiornik.

    A zapytac sprzedawce - niech wyjasnia :-)

    Przy okazji spytac jak to jest z tym wifi hotspot ...

    Tu chyba to samo
    http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5910240542

    ale sprzedawca opisal nieco inaczej
    "Dzięki MIDIA StreamIT HDMI możesz połączyć każde urządzenie mobilne
    wyposażone w WiFi z telewizorem. Szybko, łatwo i bez zbędnych kabli."

    Hm, kazde ?

    >A z czego wnioskujesz, że nie wystarczy użyć (dajmy na to) dwóch
    >takich, aby jednak sygnał bezprzewodowo przekazać? No i co tu robi
    >Wi-Fi, wszak bez komputera to ono zda się psu na budę?

    Miracast i DLNA pracuja na WiFi.

    J.