  • Data: 2018-02-15 20:44:57
    Temat: Re: Systemy audio do anonomizacji głosu
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jest Thu, 15 Feb 2018 20:01:21 +0100, Adam pisze:
    > Ok, może masz rację.

    Cóż, używałem, więc wiem, że nie jest trudno nawet przypadkiem auto-tunem
    zrobić właśnie taki efekt. Co ciekawe producent tego albumu na początku
    ściemniał, że efekt powstał przy pomocy Digitech Talkera. Na fali
    popularności płyty kupiono masę Talkerów, po czym szybko okazało się, że
    nie tędy droga i trzeba użyć produktu Antaresa. :)

    > Jak pracowałem jako elektro-akustyk, to wokoderami nazywało się
    > urządzenia kształtujące/przerabiające dźwięk w różny sposób. Ale raczej
    > tylko urządzenia wpływające na barwę bądź wysokość dźwięku. Nie
    > zastanawiałem się nad tą nazwą.

    Vocodery w muzyce używane są od lat i ich definicja jest dość
    precyzyjna. Tunery, harmonizery, procesory wokalne etc. to zdecydowanie
    nie są wokodery.

    > Natomiast auto-tune jest dużo nowsze, to program lub sprzętowy procesor
    > dźwięku.

    Zgadza się.

    k.