    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Fri, 5 May 2017 12:18:26 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Szacowanie czasu realizacji zadań
    From: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Friday, April 28, 2017 at 1:04:39 PM UTC+2, Roman Tyczka wrote:
    > Jak u Was wygląda problem szacowania czasu realizacji zleconych zadań?
    > Przykładowo oczekuje się od Was by dodać do projektu jakąś nową
    > funkcjonalność, która wymaga zmian jednocześnie na poziomie bazy danych,
    > skryptów, kodu właściwego, GUI, jakiś innych związanych z projektem
    > przydupasów typu instalatory, autoupdaty, instrukcje, etc.
    >
    > Jak szacujecie ile to zajmie, gdy management żąda tej wiedzy by wyceny
    > dokonać?
    > Można owszem strzelać, ale każdy rozjazd jest źle postrzegany. Da się to w
    > ogóle jakoś sensownie i praktycznie ogarnąć?

    Estymacja to jest ładna nazwa dla zgadywania. Jeśli robisz coś
    po raz pierwszy, to skąd możesz wiedzieć ile Ci to zajmie? Jak
    robiłem powtarzalne rzeczy, to zwykle zgadywałem dobrze. Ale czasem
    okazywało się, że trafiłem na minę: bez poważnego refactoringu
    nie dawało się zrobić jakiejś pozornie łatwej rzeczy. I nagle
    z 4 godzin, robiło się kilka dni.

    Na szczęście obecnie mam szefa, który stąpa twardo po ziemi
    i np. pozwala robić prototyp. Na zasadzie: zacznij robić i jak
    po X dniach widzisz, że ci zajmie dużo więcej, to pomyślimy.

    Czasem zdarzają się też rzeczy mocno losowe; w zeszłym roku
    mieliśmy taki dzień, że co chwilę brakowało prądu. Tego nawet
    Wróżbita Wojciech (zbieżność imion przypadkowa) nie przewidzi. :)

    w.