    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Szukam cichego wiatraczka zasilanego prądem zmiennym
    Date: Mon, 13 Dec 2010 09:25:47 -0600

    "Papkin" <s...@s...net> wrote in message
    news:4d0622e0$1@news.home.net.pl...

    > Mysle ze wiatraczki do PC beda idealne, jaki jest najcichszy tego nie
    > powiem, kiedys mialem panasonic panaflow i byl super cichy na mniejszym
    > napieciu.
    >
    > Maly zasilacz/przetwornica ~110-> =10V znajdziesz np na ebay i juz. Zobacz
    > jak duzy jest srodek tego wiatraka w stosunku do powierzchni "roboczej" a
    > w wiatraczkach komputerowych lopatki sa znacznie wieksze wiec przy
    > mniejszych obrotach beda mialy podobny przeplyw. Na cichce wiatraczki AC
    > 220/110 bym nie liczyl, na pewno glownie stosowane w automatyce
    > przemyslowej a tam kto sie przejmuje cisza...

    Chciałbym zacząć od wymiany na wolnoobrotowy zasilany z sieci, bo
    obudowa lampy akwariowej jest naupychana i wąska - nie ma za bardzo
    gdzie zmieścić zasilacza AC-DC aby zgrabnie to wyglądało...
    Nie chcę rżnąć obudowy i wyprowadzać nowych kabli do kostki 12V w ścianę.

    Co do mniejszej średnicy bebechów a większych piór wiatraka- chyba na nic
    się to nie zda, bo maskownica za tym wiatrakiem, zewnętrzna cześć obudowy
    lampy, ma otwory pasujące do tego wentylatora więc znów musiałbym rżnąć
    obudowę a tego chcę uniknąć.

    Ten RAH8025B2 ma ciut mniej obrotów na minutę i 3dBA mniejszy hałas.
    Byłby już polepszeniem sytuacji hałasowej, ale nie mogę go kupić...

    Kto jeszcze produkuje takie małe wentylatory zasilane prądem zmiennym?