    From: richie <u...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Szukam jakiegoś p2p
    Date: Sun, 12 Feb 2006 23:54:11 +0100

    On Sun, 12 Feb 2006 10:41:01 +0100, futszaK <f...@p...pl> wrote:

    >Czy jest jakaś sieć p2p dla której dałoby się ustawić jakiś server,
    >coś w stylu HUBa DC ale żeby działo się to w sposób automagiczny dla
    >klientów, żeby w przypadku ściągania jakiegoś pliku priorytetem było
    >ściąganie wewnątrz sieci (za natem) a dopiero w dalszej kolejności
    >spoza sieci ???

    Jedyny pomysł jaki mi przychodzi do głowy to mldonkey postawiony na
    wydzielomym serwerze + gui do tego. Obsługuje toto równocześnie
    edonkey i bittorenta, każdy luzer będzie mógł dodawać sobie swoje
    rzeczy do zasysania a jednocześnie może widzieć czy coś co go nie
    interesuje już ktoś nie zassał. Przy odpowiedniej motywacji typu kij i
    marchewka (czyt: wydzieleniu specjalnego pasma dla niego, tudzież
    równoczesnym przycięciu p2p dla reszty) może się nawet sprawdzić.
    Niestety pomysł raczej do zrealizowania tylko w małych sieciach
    "prywatnych" ponieważ do tego trzeba byłoby też uruchomić jakiegoś
    ftpa a to trąci warezownią i ewentualnymi problemami.
    Można też pomyśleć na postawieniu serwera edonkey'a w sieci prywatnej
    ale... tu podstawowy problem: jak zmusić użyszkodników żeby korzystali
    akurat z tego serwera a nie defaultowych które im się ustawiają.
    Tym bardziej że takiego mądrali nie przekonasz że jeśli prywatny serw
    ma feeda z innymi to choćby wisiał na nim tylko jeden user działa
    równie dobrze jak ten do którego jest podpięte 100tysięcy.

    richie
    --
    Unik jaki zastosował rzadko ogląda się na naszych ringach...
    złapano go dopiero przy szatni, jak odbieral koszulkę.