  • 1. Data: 2006-02-12 09:41:01
    Temat: Szukam jakiegoś p2p
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Układ jest następujący:

    Sieć (kablowa) na kilkuset komputerów, od strony użyszkodników wygląda
    jak zwykły ethernet, od strony administratora jak kilkusetportowy
    switch zarządzalny, wszyscy użyszkodnicy widzą się wzajemnie po
    wewnętrznych IPkach (w zasadzie, bo jest podklasa publiczna ale mało
    kto z tego korzysta) tyle że transfer między nimi jest przycięty do
    1Mbps.

    Wyjście w świat przez router+nat, tutaj użyszkodnicy są przycięci w
    zależności od wykupionego pakietu, pory dnia i stopnia zapchania
    łącza.
    Do tego dochodzi mała sieć radiowa wpięta w ten ethernet, z logicznego
    punktu widzenia klienci radiowi od kablowych są podłaczeni tak samo
    tyle że przez inne medium.

    Ponieważ p2p w sieci kwitnie (jak w każdej łączącej użyszkodników
    indywidualnych) łacze w świat nie jest z gumy (problemy z jego
    rozszerzeniem w konfiguracji 8 warstwy) szukam jakiegoś sposobu żeby
    zachęcić ludzi do wymienia sie plikami między sobą.

    Otoczenie sieciowe odpada (wirusy, zostało wyłaczone), HUBa DC
    postawiłem ale praktycznie nikt tam nie wchodzi, widać za
    skąplikowane, klienci wolą jakieś p2p ktore wystarczy zainstalować i
    działa.

    Czy jest jakaś sieć p2p dla której dałoby się ustawić jakiś server,
    coś w stylu HUBa DC ale żeby działo się to w sposób automagiczny dla
    klientów, żeby w przypadku ściągania jakiegoś pliku priorytetem było
    ściąganie wewnątrz sieci (za natem) a dopiero w dalszej kolejności
    spoza sieci ???

    --
    futszaK
    601061867

  • 2. Data: 2006-02-12 10:42:57
    Temat: Re: Szukam jakiegoś p2p
    Od: orzel <o...@p...onet.pl>

    > --
    > futszaK

    Futszak, pierwszy raz chyba posta nie piszesz.
    Rozumiem, ze grupy pomyliles.

  • 3. Data: 2006-02-12 13:26:31
    Od: Skibbi <w...@o...pl>

    futszaK napisał(a):

> [...]
    > klientów, żeby w przypadku ściągania jakiegoś pliku priorytetem było
    > ściąganie wewnątrz sieci (za natem) a dopiero w dalszej kolejności

    Teoretycznie edonkey by spełniał te kryteria. Niektóre mody eMuła mają
    opcję ssania z LAN'u. Serwer ed2k też chyba można postawić tylko
    lokalnie. Ale co takie wewnętrzne P2P da? Przecież użytkownicy muszą
    skądś zassać te nowości. Tak czy siak będą zapychać łącze.
    A nie myślałeś nad postawieniem jakiegoś FTP?

    pozdr

  • 4. Data: 2006-02-12 15:07:38
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Skibbi <w...@o...pl> napisał(a):
    > Ale co takie wewnętrzne P2P da? Przecież użytkownicy muszą skądś zassać te
    > nowości. Tak czy siak będą zapychać łącze.

    Da to samo co w3cache. Plik będzie ssany przez zewnętrzne łącze tylko raz.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 5. Data: 2006-02-12 15:55:55
    Od: "Lee" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > postawiłem ale praktycznie nikt tam nie wchodzi, widać za
    > skąplikowane, klienci wolą jakieś p2p ktore wystarczy zainstalować i

    Może opisz ludkom jak się konfiguruje DC++ łopatologicznie, napisz jego
    zalety i dołącz pisemko do wysyłanych faktur, może jak dostanąto na tacy to
    się nauczą.

    Lee

  • 6. Data: 2006-02-12 16:14:22
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

    futszaK napisał(a):
> [...]
    > postawiłem ale praktycznie nikt tam nie wchodzi, widać za
    > skąplikowane, klienci wolą jakieś p2p ktore wystarczy zainstalować i

    zasoby lokalne kontra zasoby internetu to gigantyczna roznica
    osobiscie nie widze sensu udostepniania rozwiazan pomagajacych w kradziezy
    niech sobie sciagaja z Internetu, a jak im idzie za wolno to niech wykupia
    wieksze pasmo (za adekwatnie wyzsza cene)

    --
    Mateusz

  • 7. Data: 2006-02-12 21:31:47
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Sun, 12 Feb 2006 11:42:57 +0100, użyszkodnik orzel
    <o...@p...onet.pl> napisał:

    > Futszak, pierwszy raz chyba posta nie piszesz.
    > Rozumiem, ze grupy pomyliles.

    oczywiscie ze pomylilem, wszak to ze wiele sieci w Polsce wisi na
    tepsiarnym ADSLu gdzie jest tyle adresów IP że kot napłakał (i trzeba
    stawiać NAT a niekiedy o zgrozo na tym samym adresie IP stoi również
    lokalny server poczty) , ze niekiedy taki ADSL (czyli jak nazwa
    wskazuje - lacze abonenckie) jest dzielone na kilkudziesieciu
    użytkowników bo siła nabywcza społeczeństwa jest taka jaka jest nie
    jest problemem polskiego Internetu

    ja tylko zauważyłem w tych sieciach (jako sieciach oraz w ich
    łaczeniu) potencjał oraz widze potrzeby i szukam sposobu połaczenia
    jednego z drugim

  • 8. Data: 2006-02-12 21:53:12
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Sun, 12 Feb 2006 17:14:22 +0100, użyszkodnik Mateusz Swatek
    <m...@i...pl> napisał:

    > zasoby lokalne kontra zasoby internetu to gigantyczna roznica

    odwrotnie do prędkości działania, nie mówiąc o tym że im więcej
    użytkowników wymienia dane między sobą t

    > osobiscie nie widze sensu udostepniania rozwiazan pomagajacych w kradziezy

    zostawmy rozkminy na temat moralności bo przypomina mi to dyskusje
    przeciwników wprowadzania komputeryzacji do firm "bo wielu ludzi
    straci prace".

    Rozwoju techniki nie powstrzymasz, pędu użytkowników ku ściąganiu
    muzyki i filmów z Sieci nie zlikwidujesz, zaś wszelkiej maści
    moralizatorzy z ZAIKSem i RIAA na czele chleba mi nie dają w
    przeciwieństwie do użytkowników sieci którymi się opiekuje.

    Logów Ci u mnie dostatek, jeśli któryś z właścicieli praw autorskich
    będzie zamierzał dochodzić swoich praw to odpowiedzialne organy
    dostaną odpowiednią ich część.

  • 9. Data: 2006-02-12 22:54:11
    Od: richie <u...@p...wp.pl>

    On Sun, 12 Feb 2006 10:41:01 +0100, futszaK <f...@p...pl> wrote:

> [...]
    >klientów, żeby w przypadku ściągania jakiegoś pliku priorytetem było
    >ściąganie wewnątrz sieci (za natem) a dopiero w dalszej kolejności

    Jedyny pomysł jaki mi przychodzi do głowy to mldonkey postawiony na
    wydzielomym serwerze + gui do tego. Obsługuje toto równocześnie
    edonkey i bittorenta, każdy luzer będzie mógł dodawać sobie swoje
    rzeczy do zasysania a jednocześnie może widzieć czy coś co go nie
    interesuje już ktoś nie zassał. Przy odpowiedniej motywacji typu kij i
    marchewka (czyt: wydzieleniu specjalnego pasma dla niego, tudzież
    równoczesnym przycięciu p2p dla reszty) może się nawet sprawdzić.
    Niestety pomysł raczej do zrealizowania tylko w małych sieciach
    "prywatnych" ponieważ do tego trzeba byłoby też uruchomić jakiegoś
    ftpa a to trąci warezownią i ewentualnymi problemami.
    Można też pomyśleć na postawieniu serwera edonkey'a w sieci prywatnej
    ale... tu podstawowy problem: jak zmusić użyszkodników żeby korzystali
    akurat z tego serwera a nie defaultowych które im się ustawiają.
    Tym bardziej że takiego mądrali nie przekonasz że jeśli prywatny serw
    ma feeda z innymi to choćby wisiał na nim tylko jeden user działa
    równie dobrze jak ten do którego jest podpięte 100tysięcy.

    richie
    --
    Unik jaki zastosował rzadko ogląda się na naszych ringach...
    złapano go dopiero przy szatni, jak odbieral koszulkę.

  • 10. Data: 2006-02-12 23:13:31
    Od: Stanisław Halik <n...@t...lain.pl>

    richie <u...@p...wp.pl> wrote:

> [...]
    > edonkey i bittorenta, każdy luzer będzie mógł dodawać sobie swoje
    > rzeczy do zasysania a jednocześnie może widzieć czy coś co go nie

    "wolno mi się ściąga, co się będę pieprzył, anuluję wszystkie inne
    transfery."

    > Można też pomyśleć na postawieniu serwera edonkey'a w sieci prywatnej
    > ale... tu podstawowy problem: jak zmusić użyszkodników żeby korzystali
    > akurat z tego serwera a nie defaultowych które im się ustawiają.

    można przekierować adres hosta z domyślną listą na coś prywatnego, tak,
    żeby był na niej tylko jedyny słuszny serwer ];->

    > Tym bardziej że takiego mądrali nie przekonasz że jeśli prywatny serw
    > ma feeda z innymi to choćby wisiał na nim tylko jeden user działa
    > równie dobrze jak ten do którego jest podpięte 100tysięcy.

    serwer ed2k? o ile mi wiadomo, nie pośredniczy on w wymianie danych
    między klientami a tym bardziej danych nie cache'uje.