  • Data: 2020-02-09 22:05:14
    Temat: Re: Szybkość na przejściach
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 9 Feb 2020 19:33:28 +0100, Jacek napisał(a):
    > Tak czułem, że będzie atak po tej linii. Wiele lat jeździłem do pracy
    > przewozem, gdzie w autobusie było czasami i 70 osób. Teraz po przewozach
    > pracowniczych ani śladu ludzie jeżdżą autami i to średnio licząc 1,5
    > osoby w samochodzie. Nie ma w tym żadnej logiki ani z punktu widzenia
    > ekologii ani ekonomii. Jednak jest pewien "drobny" aspekt sprawy: skoro
    > kiedyś obywatel jechał przewozem i było kilkadziesiąt osób w pojeździe,
    > to teraz obywatel awansował na suwerena i jedzie, jak się patrzy: solo,
    > albo z drugą osobą.

    Jest tez druga kwestia - obywatel nie ma ochoty tkwic na przystankach
    i czekac na przesiadki.
    W centrum miasta komunikacja publiczna dobra, na peryferiach kiepska
    lub brak.

    A przewozy ... LG pod Wroclaw dowozil pracownikow i to z daleka - np
    Walbrzych. Ale placil im tyle, ze na samochod by nie zarobili.
    Teraz dowozi Amazon ...

    > Autobus palił 30 litrów, wozidełko pali 1/5 z tego,
    > ale przewozi 1/30 ludzi. Tak więc suweren zasila dużo hojniej budżet
    > państwa, aby politycy mogli nam nieba coraz bardziej przychylać.
    > Nikt nam tego nie powie, ale może być tak, że chodzi tu o wpływy z
    > akcyzy i podatków.

    Spoko, kierowca autobusu tez zarabia. I nie narzeka, ze nie ma
    autostrady.

    > Może być też w niedługiej przyszłości tak, że jak ekoterroryzm się
    > jeszcze bardziej wzmocni, to trzeba będzie biegać do urzędu po
    > zezwolenie na przejazd z A do B jak to było w stanie wojennych.
    > Oczywiście dla dobra planety zezwolenia te będą płatne, jakże by
    > inaczej. Ewentualnie zapędzi się kierowców do gazu i będzie po kłopocie.

    Albo ropa sie skonczy i oplata za zezwolenia nie bedzie potrzebna.

    J.