    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Szybkośc przelaczenia threadu przy rurce
    Date: Sat, 31 Mar 2018 13:16:31 +0200

    On 3/26/2018 11:52 AM, Maciej Sobczak wrote:
    > Etam. Dwa procesy komunikujące się na tym samym pececie przez lokalne TCP są w
    stanie przesłać 10000 komunikatów na sekundę

    Kiepsko. Jesteś pewien że masz TCP_NODELAY?

    > Bardzo łatwo jest to zmierzyć, napisz pętlę i weź do ręki zegarek.

    Jestem wrogiem statystcznych benchmarków z gatunku for( i = 0 ; i <
    10000000 ... bo są nic nie warte w praktyce.

    Ja tak naprawde pytam o internalne dzialanie systemu operacyjnego.

    Np. swego czasu w windowsie był lub jest taki algorytm który jesli watek
    zawiesi się na wait to inny watek wykorzystuje jego pozostałą cześć
    slotu czasowego. Zakładając że byłby od wybrany sprytnie, czyli akurat
    ten który dane ma odebrać było by to szybsze niż czekanie na nastepną
    rundę. A może można pomóc wskazując jaki inny watek miałby się obudzić
    kiedy ja zrobie wait. A może trzeba robić spinlocki zamiast czekać
    biernie na wyjście z read. A może porzucić rury na rzecz jawnego shared
    memory bo nie mają sensu. itd itp. Jestem pewny że ktoś już to wczesniej
    obadał i wie jak zrobić to sensownie szybko.