  • Data: 2019-08-29 16:45:36
    Temat: Re: TO-220 bez radiatora, ale w obudowie
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Bo się symetria rozjeżdża i zjawisko narasta.

    No, dokładnie. Przesuwa się napięcie na dzielniku pojemnościowym, które
    w idealnym przypadku powinno wynosić V_BUS/2. Tylko dlaczego mam nie móc
    następnego impulsu skorygować tak, by średni prąd magnesujący wynosił 0?
    Jeden kontroler PID więcej. Tu masz inny pomysł: korekta prądu
    magnesującego poprzez wstrzykiwanie prądu z zewnątrz.

    http://www.runonielsen.dk/Half_bridge_control.pdf

    A tu w pełni cyfrowo:

    http://pe.org.pl/articles/2011/8/36.pdf

    > Do zniszczenia kluczy przy większych mocach włącznie.

    Jak kompensator wykryje asymetrię poza swoimi możliwościami, to wyłącza
    klucze. Ale to raczej na starcie, niż podczas stabilnej pracy.

    > Mierzyć możesz ale nie możesz ograniczać prądu szczytowego w pętli
    > sprzężenia zwrotnego.

    Nie każde sterowanie prądowe to proste odcięcie klucza przy ustalonym
    progu prądu. Można sprytniej modulować próg. PFC w trybie CCM przecież
    dokładnie na tym polega -- prąd dławika ma się mieścić pomiędzy dwoma
    sinusami o różnej amplitudzie.

    Pozdrawiam, Piotr