    From: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: TP czy GTS
    Date: Sat, 13 Aug 2005 03:28:12 +0200

    Aro wrote:

    [...]
    > I teraz mam do was pytanie, czy GTS jest lepszy od TP?

    Bierz GTS-a i nie zastanawiaj się.
    Przy kontraktach rzędu 10 Mbit powinieneś dostać dobrą cenę za pasmo, nie
    będziesz płacił dodatkowo za load balancing, a gdy będziesz chciał to i BGP
    dostaniesz w cenie łącza. Poza tym w supporcie nie odczuwa się tak bardzo
    corporate standardu - jest po prostu ludzko.

    > Czy odczuje roznice np. w dzialaniu roznych stron, roznych uslug itp.

    Na pewno odczujesz róźnicę w dostępie do usług operatorów, którzy nie mają
    bezpośredniego styku z TP - szczególnie dotyczy to usług zlokalizowanych w
    POL-34 (Pionier). Poza tym GTS peeruje z wieloma sieciami w WIX-ie i w
    GIX-ie, co znacząco skraca trasy przebiegu pakietów w ruchu krajowym. Dostęp
    do tepsy z sieci GTS też jest bez zarzutu, mnie osobiście jedynie brakuje
    bramki do &TP w Poznaniu, co by przez Warszawę nie latało...

    --
    TOM
    AS33868 MAN Administrator