  • 1. Data: 2005-08-12 21:06:34
    Temat: TP czy GTS
    Od: "Aro" <a...@a...net>

    Witam,
    Mam taka zagwozdke, moze tutaj ktos mi doradzi.
    Na grupie widze podobne tematy ale akurat dotycza
    innych operatorow.
    Posiadam obecnie 4 lacza FR 2Mb/s z TP.
    Mozliwosci zwiekszenia sa nikle a raczej odlegle w czasie
    ze wzgledu na brak kabli do centrali. Optymistyczna wersje
    opiekun mi podal na koniec pazdziernika.
    Jak bede chcial nastepne to bedzie podobna procedura.
    Obecnie zaistnialy warunki techniczne aby przejsc do GTS.
    Oczywiscie dostawa radiolinia, okolo 7 km.
    I teraz mam do was pytanie, czy GTS jest lepszy od TP?
    Pomijam tu kwestie zarzadzania laczami co przy czterech FR
    nie jest sprawa prosta. GTS daje jedna "gruba rura".
    Chodzi mi jak to wyglada od strony typowego klienta w sieci.
    Czy odczuje roznice np. w dzialaniu roznych stron, roznych uslug itp.
    Jak dotad nie mialem okazji porownac TP z GTSem.

    Arek

  • 2. Data: 2005-08-13 01:28:12
    Temat: Re: TP czy GTS
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Aro wrote:

    [...]
    > I teraz mam do was pytanie, czy GTS jest lepszy od TP?

    Bierz GTS-a i nie zastanawiaj się.
    Przy kontraktach rzędu 10 Mbit powinieneś dostać dobrą cenę za pasmo, nie
    będziesz płacił dodatkowo za load balancing, a gdy będziesz chciał to i BGP
    dostaniesz w cenie łącza. Poza tym w supporcie nie odczuwa się tak bardzo
    corporate standardu - jest po prostu ludzko.

    > Czy odczuje roznice np. w dzialaniu roznych stron, roznych uslug itp.

    Na pewno odczujesz róźnicę w dostępie do usług operatorów, którzy nie mają
    bezpośredniego styku z TP - szczególnie dotyczy to usług zlokalizowanych w
    POL-34 (Pionier). Poza tym GTS peeruje z wieloma sieciami w WIX-ie i w
    GIX-ie, co znacząco skraca trasy przebiegu pakietów w ruchu krajowym. Dostęp
    do tepsy z sieci GTS też jest bez zarzutu, mnie osobiście jedynie brakuje
    bramki do &TP w Poznaniu, co by przez Warszawę nie latało...

    --
    TOM
    AS33868 MAN Administrator

  • 3. Data: 2005-08-13 08:47:02
    Od: " dragonite" <d...@N...gazeta.pl>

    Masz do wyboru tylko TP S.A. i GTS czy są inni ISP w twojej miejscowości ??
    Jeśli jest tylko tych dwóch to wybrał bym GTS

  • 4. Data: 2005-08-14 05:15:51
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    Użytkownik "Aro" <a...@a...net> napisał:

    > I teraz mam do was pytanie, czy GTS jest lepszy od TP?

    To już niemal samo z siebie wynika. Nawet się nie zastanawiaj, tylko bierz
    expampersa.

    --

    Rico - antylepperyzm i antyradiomaryjność gwarantowane.
    "Majątek należy prywatyzować poprzez powszechne uwłaszczenie,

  • 5. Data: 2005-08-14 17:27:58
    Od: krzysiek3c <k...@o...pl>

    > To już niemal samo z siebie wynika. Nawet się nie zastanawiaj, tylko bierz
    > expampersa.

    No dobra a jak wygląda połączenie GTS<->TP marnie czy dobrze. Bo moze i
    ja przejde. Przyokazji mam 4FR TP + 2FR TKT i tez mysle nad GTSem. Mam
    blisko do ich GIXa, jak ta sprawa bedzie dalej wygladac ? Dadza pering
    przez GIXa czy poprowadza wlasne łącze ?

    Krzysiek Cybulski

  • 6. Data: 2005-08-14 19:00:48
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    Użytkownik "krzysiek3c" <k...@o...pl> napisał:

    > No dobra a jak wygląda połączenie GTS<->TP marnie czy dobrze.

    Bardzo dobrze, mają chyba gigabitową bramkę.

    > Dadza pering przez GIXa czy poprowadza wlasne łącze ?

    GTS? Jak tam ustalicie. Dla >2Mb bez problemu radiołącze podciągną.

  • 7. Data: 2005-08-14 20:36:56
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@w...pl>

    W artykule <ddoaao$c1d$1@nemesis.news.tpi.pl> krzysiek3c napisał(a):

    > Czyli lepiej miec GTS z dobrym TP niz samego TP gdzie CIR lata. CO za
    > czasy :)

    Z punktu widzenia łącz FR tak. Przy przejściu na większe łącza sytuacja się
    odwraca.

    --
    Freedom violation: http://en1.policejnistat.cz/ , http://www.freetekno.org/

  • 8. Data: 2005-08-14 20:41:52