    From: "b...@n...pl" <b...@n...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: TPSA nullroutuje nie swoje IP
    Date: Mon, 03 Nov 2008 09:05:44 +0100

    Marcin Kulas napisał(a):

    > Problem w tym, że Internet to naczynia połączone obejmujące cały świat
    > i nie wierzę w to, że za mojego pokolenia uda się stworzyć międzynarodowy
    > system prawny radzący sobie z nadużyciami w sieci. Nic nie ucieszyłoby
    > mnie bardziej niż prawne pozbawienie sieci lub kończyn spamerów z Afryki
    > lub innych zakątków, którzy są w tej chwili w moim odczuciu bezkarni.
    > Dużo prościej i szybciej jest reagować samemu, byle nie tak bezsensownie,
    > jak to tydzień temu zrobiła TP, profanując mechanizm blackholingu.

    Ujednolicenie prawa to ciężka sprawa. Pewnie powstanie kiedyś na wzór
    międzynarodowego prawa
    morskiego. Tylko, że sporo krajów mimo, że ma prawo, to organy ścigania ma mocno
    zajęte czymś innym.
    Chińczycy ścigają blogerów, bo spam z ich IP z przedłużaczami nie jest zagrożeniem
    dla partii
    komunistycznej. Rosja i Ukraina mają wszystko w d... Z tego co widzę w statystykach,
    im większy
    provider tym bardziej mu zwisa. Celują w tym operatorzy narodowi. Turcja, Włochy,
    Brazylia. Wynika
    to też z tego, że jest zbyt dużo userów per pracownik.

    wer